G: Ovatko miehet mielestäsi älykkäämpiä kuin naiset?
Kommentit (7)
Naisilla on enemmän tunneälyä (klisee, tiedän, mutta en keksinyt parempaakaan ilmaisua) ja miesten älykkyys ilmenee käytännönläheisemmin. (no eipä ollut paljon paremmin ilmaistu... :)) Ehkä miehet ovat yleisesti ottaen järkevämpiä kuin naiset, mutta eivät älykkäämpiä. Toisaalta, toisissa asioissa taas naiset ovat järkevämpiä... ota tästä nyt sitten selvää ;)
Eivät todellakaan! Sitäpaitsi tohon on aika vaikea vastata, kun ensin pitäisi määritellä termi älykkyys.
Miehet ovat herkemmin suuntautuneet yhdelle älykkyyden alalle (siitä termi putkiaivo ;) ), naiset taas ovat monipuolisempia. Siksi miehiä usein pidetään älykkäämpinä. Jonkun tutkimuksen mukaan miehissä on enemmän sekä ns. neroja että tampioita, kun taas naiset ovat tasaisemmin älykkäitä, vähän neroja ja tampioita, paljon keskivertoälykkäitä. Aika mahdoton sun kysymykseen ap on vastata.
Huomaan tämän itsessänikin, en tiedä johtuuko se kasvatuksesta vai kromosomeista, mutta tuon yleensä omaa linjaani esiin paljon hienovaraisemmin kuin miehet samoissa asiantuntijatehtävissä.
Mieheltäni löytyy matemaattista ja loogista päättelykykyä, minulta kielitaitoa ja riittävä ripaus hulluudella maustettua maalaisjärkeä.
Lapsemme ovat perineet nämä kaikki piirteet.
Ja jos eivät olekaan keskimäärin varsinaisesti älykkäämpiä, niin ainakin ovat tehokkaampia käyttämään älykkyyttään rakentavasti ja hyödykseen, kuin naiset.