Ikä: 10kk Isoin ongelmani: Nukahtaminen ei huvita
Että pitikin tämä vielä kokea... Edelliset muksuni olleet hyväunisia, niin sitä tuudittautui samaan uskoon. Päivärytmi ihan kohillaan, toisilta päiväunilta herää viimeistään klo 17. Syö, juo, puuppaa normaalisti.
Mutta annas olla kun iltaunille pitäisi alkaa (noin klo 21-22), ei mikään huvita. Iltatissiä en enää suostu antamaan, alkoi näyttämään siltä että se on nukahtamisväline. Itkun, hammastenkiristyksen ja muun jälkeen nukahtaa puolenyön hujakoilla. Nukkuu kolme varttia ja on taas pirteä. Uudelleentaivuttelu sujuu vähän nopeammin. Aamusella saa tissiä seuraavan kerran.
Olen jo harkinnut vakavasti sitä että annan vaan joku ilta huutaa ilman hyssyttelyjä ja taputteluja. Kolme tuntia on mun mittakaavalla ainakin kaks ja puolituntia liian pitkä nukutusaika. Vai mitä ihmettä tuolle kotiterroristille teen, sanokaa viisaammat :)
Kommentit (5)
Sori kun selitin huonosti, saa siis iltatissiä puuron jälkeen mutta ei enää varsinaisesti nukkumaanmenovaiheessa. Mutta ongelma ei ole poistunut :( Hyviä neuvoja olen vailla.... t: ap
Tosin nykyisin on ollut myös vaikeuksia saada häntä välillä nukkumaan. Ihan uusi ilmiö, kun on ollut aina hyvä käymään nukkumaan itsekseen.
Tänään esim. nukkuin klo 13-14:30 eikä sen jälkeen muita päiväunia. Iltaunille kaatui sitten suloisesti ennen kahdeksaa.
Meillä ei ainakaan nukkuminen onnistuisi, jos edelliset unet olisivat olleet klo 17 aikoihin.
Vauvamme nukkuu yöunet vähintään 12 tuntia.
Syötä istuvilteen ja vaikka olohuoneessa täydessä valaistuksessa ja melussa.
Meillä ainakin se on ollut tehokkain keino. Muutama ilta menee huutaessa ja sit vauva tajuaa idean. Itselläni ei hermo kestäisi nukuttamisrumbaa.