:(, ollaan varmaan pilattu meijän eka aito kuusi..
eli ostettiin ja tuotiin heti sisään, laitettiin heti kuusen jalkaan, ja koristeltiin..tietty vettä laitettiin.mutta en ollut ajatellutkaan, että pitää suihkutella tai muuta.meillä on aina ollut muovikuusi ja nyt ajateltiin ostaa aito:((.mahtaakohan kestää aattoon asti??
koristeltiin jo, koska haluttiin saada vähän joulun tunnelmaa, kun ei ulkonakaan ole yhtään lunta, että pääsisi talvileikkeihin..
kuusi varisee aika paljon, neuloja joka paikassa..johtuuko siitä, ettei " esi valmisteltu" ?
rahat vähissä, uuttakaan ei ole varaa ostaa.
Kommentit (7)
Vähän enemmän pitää vaan siivota alustaa. :) Hyvää joulua!
Mihis se kuusi pitää kerrostalossa sitten viedä " sulamaan" ?? Kertokaahan siihen vastaus! Vettäkään ei ole muistettu antaa kun 1xpäivä. Voih, voimia teille ap ja kuuselle, koittakaa kestää! :D
mä en ainakaan ikinä oo sen paremmin harrastanut kuusen kanssa mitään esileikkejä..tuonu sisään heittäny kylppäriin sulaan yöks ja sit suoraan paikalleen ja kyllä se loppiaisen yli hyvin on pysyny ainahan tuo on hieman neulasia varissut muttei se koskaan niin että olis mitenkään ulkonäöllisesti siitä mitenkään kummentunu... että älähän huoli...
Sahasitteko kuivuneen " juuren" ? Tyvestä muutama sentti pois niin imee paremmin vettä.
Me jouduttiin toissa vuonna viemään kuusi jo tapaninpäivänä ulos, kun varisi, kaikista varotoimenpiteistä huolimatta.
toivottavasti olette saaneet sitkeähenkisen tapauksen :)
Joskus kuusi voi varista aikaisin, vaikka päällään seisoisi. Toiset eivät ole niin ronkeleita. Asiaan vaikuttavat mm. kuusen kasvupaikka, kaatoaika, kaatoajan sää...
Kyllä se varmasti joulunpyhät kestää ihan hyvän näköisenä, vaikka vähän varisisikin - kestivät ne ennenkin, kun vettä ei annettu lainkaan, kuusi tökättiin vain puuristikkoon pystyyn. Loppiainen voi jäädä haaveeksi, mutta ehkäpä ensi vuonna sitten!
Huolella hoidettu ja hyväkuntoinen kuusi saattaa innostua kasvamaankin sisällä ja on vielä pitkään loppiaisen jälkeenkin aivan freesi ja hieno. Säälittää oikein viedä pihalle.
Meille kävi kerran kanssa niin. Kyllä se nyt joulun kestää hyvin, kun ette sitä kauheasti hipelöi, mutta ehkä ennen loppiaista pitää jo viedä pois..