Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetteko te kotiiaidit oikeesti lasten paikkariaikaan jotain kotihommia? En mina ainakaan, mina relaan ja teen omia kivoja juttuja silloin.

Vierailija
16.02.2007 |

Kotitöistä teen sen minkä ehtii lastenhoidon lomassa, muu saa jäädä.



Haukkukaa vain laiskaksi: olen oikein hymyssäsuin sitten laiska ja mukava äiti lapsilleni - mieluummin kuin kireä kotiperfektionisti. SItten kun palaan töihin, puurran siellä taas sata lasissa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin istun ja luen, juon kahvia, syön tms.

Suurinpiirtein kaiken muun ajan touhuankin sitten jotain.

Vierailija
2/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri saa kahvin keitettyä ja kaadettua mukiin niin jo herää ja vaatii viihdytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tee iltaisinkaan, kun lapset ovat menneet nukkumaan.



Tietty tilanne oli vähän eri silloin, kun talossa oli kaksi ihan pientä lasta. Heti kun pystyi ´palaamaan periaatteeseeni, niin palasin.

Vierailija
4/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niitä ihmisiä, jotka tarvitsevat säännölliset 8-9 tunnin yöunet pysyäkseen toimintakuntoisina. Lapsi taas on aina ollut vähäuninen. Eli yöksi ollaan menty samaan aikaan nukkumaan ja aamulla herätään samaan aikaan. Päikkärit oli mun ainoa oma hetki, kun lapsi oli pienempi. Ei mitenkään yllättänyt, että lapsi lopetti päikkäreiden nukkumisen vähän päälle 2-vuotiaana. :/



Btw tuolle yhdelle provolle, mulle ainakin kotiäitiys ON 24h/pvässä homma, kun mies on reissuhommissa, vain viikonloput kotona. :)



Vierailija
5/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti teen lasten nukahdettua sellaisen pika-paikat-kuntoon-kierroksen. Tiskit ja pyykit koneisiin ja/tai pois, tavarat muuten järjestykseen ja mahdolisesti imurointi. Usein nuo sujuvat nopeasti, sillä järjestelen näitä ihan siinä lasten kanssa touhuamisen lomassa. Sitten saan oman lepohetken, kahvittelen, otan torkut, katson tv:tä, istun tietokoneella, jouruan puhelimessa, neulon, piirrän, luen tms. mitä nyt ikinä sattuu huvittamaan.

Vierailija
6/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos 2,5 v joskus satunnaisesti nukkuu niin en tee silloinkaan vaan yleensä lasten kanssa yhessä tai samalla kun touhuavat muuta.



Mutta vauvoina nukkuivat 3-5 h päikkäreitä, joten tulihan siinä kotiöitäkin tehtyä... Ja ne kaudet kun vauvat roikkui mussa niin etten saanut mitään tehtyä niin tietty tein sit kun nukkuivat (jollen sit itse nukkunut kans).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hereilläolo aika menee ulkoillessa ym leikeissä. Toki silloinkin jotain kotihommia teen, mutta mielummin sitten kun saa tehdä rauhassa ilman että kokoajan itkee pieni puntissa kiinni.

Vierailija
8/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääasiassa otan rennosti ja nautin hiljaisuudesta.

Koko perhe voi hyvin, kun äiti voi hyvin ja se hyvinvointi vaatii omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdin silti hoitaa kotityöt päivän aikana. Kun mies tulee kotiin, vietämme aikaa koko perheen kesken.

Vierailija
10/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupean heti siivoaamaan (aamupala pois, keittiön siivous, pyykkien pesu tai ripustus, tavaroiden siivous, imurointi) Nämä aamupäikkäreillä. Jos jää luppoaikaa, niin siivoan vessat tm. Vauva nukkuu n. 1h



Iltapäiväpäikkärit ulkoillaan lenkillä, ja sitten vauva ehkä 0,5h nukkuu pihalla, kun aloitan ruoan valmistuksen.



Illalla mies laittaa vauvan nukkuun ja mä surffaan sen 20min. mikä siihen menee.



Ennen surffasin ja en tehnyt mitään, ja oli kauhee morkkis, mutta ei enää. Koti aina siisti ja mies tykää, sillä onhan tä mun duuni!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydän voin siivota ja ehkä jonkun koneellisen pyykkiä heittää pyörimään, mutta muuten päiväuniaika on tasan mun omaani. Eikä mies valita. Ei sekään niitä mun tekemättä jättämiä hommia tee. Vien lapseni silloin tällöin mummolle hoitoon ja silloin siivoan. Muut kotihommat teen lapseni hereillä ollessa, vaikkei se kieltämättä niin mukavaa olekaan, kun toinen roikkuu koko ajan lahkeessa kiinni. Mutta päivittäinen pari tuntia ihka omaa aikaa saa mut paremmalle tuulelle ja sehän on tosi tärkeää :-).

Vierailija
12/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä päiväuniaikaan kaikki hommat on jo tehty. Saatan laittaa pyykkiä koneeseen tai jotain pientä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten otan itsekin pienet torkut lasten päiväuniaikaan. Öisin en saa tarpeeksi unta. Herättyäni jumppaan, keitän kahvit ja luen kirjaa tai tsekkaan sähköpostit. Kaikki edellämainitut (kahvia ehkä lukuunottamatta) henkisen ja fyysisen hyvinvointini kannalta tärkeitä.



Hoidan lapsia ja kotia aamusta iltaan ja joskus yölläkin. (lapsia siis) Olen lepotaukoni ansainnut.

Vierailija
14/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan nokoset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joa vauva valvottanut,nukun samaan aikaan hänen kanssaaan päikkärit. Jos pirteä ja energinen olo,teen ruokaa,leivon,siivoilen.

Joskus nimittäin olen kiukkuinen ihan vaan siksi jos huusholli mullinmallin eli pyrin edes jonkinlaisen siisteyden ylläpitämään rutiinilla eikä kotityöt yleensäkään tunnu vastenmielisiltä,ne on mulle juttuja jotka nyt vaan on tehtävä.

Vierailija
16/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pyrin välttämään sitä:) lueskelen, roikun netissä, ompelen tai nukun...

Vierailija
17/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hetki päivästä, kun kotona on hiljaista ja saa edes hetkeksi istahtaa. Keitän kahvia, jonka kerrankin saa juoda kuumana ja istun lukemaan tai katson murhia...

Vierailija
18/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan tiskit ja siivoan keittiön ruokailun jäljiltä (menee n. 20 min) ja sitten voinkin ohi mennen laittaa pyykit rumpuun tai koneeseen. loput 2,5 h surffaan :D

Vierailija
19/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun AVllä, luen kirjaa, otan päikkärit, syön...Omaa kivaa siis :) En todellakaan tee kotitöitä uniaikana.

Vierailija
20/24 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei nuku päikkäreitä, joten hän katsoo sinä aikana piirrettyjä kun minä laitan ruokaa, siivoan (välillä siivotaan myös yhdessä), tiskaan yms...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan