Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etäopiskelun kehitysmaa = Suomi Finland !

Vierailija
11.03.2013 |

Tuli tuosta YO-kirjoitusrumbasta mieleeni seuraavanlainen asia. Kävin itse aikuisiällä lukion täysin etäopiskellen, siitä suurkiitos Otavan Opistolle. Suomi hehkuttaa itseään jonkinlaisena tietotekniikan ihmemaana ja koulutusjärjestelmää kehutaan ympäri maailmaa, MUTTA… Täällä ei voi etäopiskella yhtään mitään, siis tarkoitan puhdasta etäopiskelua. Esimerkiksi Englannissa voi lukea itsensä vaikkapa tohtoriksi asti omalta kotikoneeltaan käsin, mutta Suomessa ei pienintäkään ammattitutkintoa.
Lähes kaikki aikuisopiskelijoille suunnatut tutkinnot ovat ns.Näyttötutkintoja, eli koulutus on monimuoto-opiskelua ja harjoittelutyöpaikka pitää olla. Henkilö jolla on jo työpaikka, mutta haluaisi siinä sivussa opiskella toista ammattia on mahdottoman tilanteen edessä. Se ei yksinkertaisesti onnistu Suomessa. Eikö olekin outoa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on outoa, tosi outoa. Samoin joku läsnäolopakko, kun voisi seurata luentoa livelähetyksenä kotoa käsin.

Vierailija
2/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt äkkiseltään tule mieleen ammattitutkintoa jossa ei tarvita mitään käytännön osaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Syracusan yliopistossa voi opiskella itesnsä vaikka tohtoriksi asti olematta kertaakaan läsnä, joutumatta lukemaan typeriä kirjoja tai vaivalloisia kotiesseitä! Voit helposti ja halvalla hankkia korkeakoulututkinnon, joka tarjoa sinullekin mahdollisuuden edetä loistavassti työurallasi! Kaikki elämänkokemuksesi lasketaan hyväksesi! Ketään ei hylätä!

 

Tai sitten on ihan hyvä, että pelkkä yksipuolinen vastaanottaminen jotain videota katsellessa tai kirjaa tavatessa ei ihan riitä opiskeluksi - se oppiminenkin pitää sekä tuottaa että osoittaa jotenkin.

Vierailija
4/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäopiskelu ei taida käytännön ammatteihin oikein sopia, mutta yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa toki iso osa opinnoista on mahdollista tehdä etänä.

Vierailija
5/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Olen itse kamppaillut pitkään ja yrittänytkin monimuoto-opiskelua, mutta nykyisen työni puitteissa se on täysin mahdotonta. Etäopiskelua ei järjestä kukaan ja mä haluaisin sentään ihan vaan perusmerkonomin tai tradenomin paperit.

Vierailija
6/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menkää sinne Syracusaan. Sieltä voi ostaa minkä tahansa tutkinnon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Esim. Hyria. Haluaisin opiskella itselleni uuden ammatin mutta se ei onnistu kun tarvitsen sen alan työpaikan, jossa voin sen näytön sitten suorittaa. Voin siis kyllä opiskella mutta tutkintoa en saa valmiiksi ennen kuin saan uuden alan työpaikan, jossa näytön suorittaminen onnistuu.

Vaihda tässä nyt sitten alaa! En saa opiskelijana uuden alan työpaikkaa ja näyttöä en saa tehtyä kun ei ole työpaikkaa. Todella fiksua. :-/

Vierailija
8/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin lentäjäksi netissä.

 

T. Ilmabussinkuljettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä yliopistossa on sellainen malli, että mainostetaan tuota etäopiskelumahdollisuutta. Olen nyt oppinut, että se tarkoittaakin vain että henkilökuntaa on niin vähän, ettei kontaktiopetukseen ole mahdollisuutta. Toisaalta toiset kurssit on mahdollista suorittaa vain paikalla olemalla. Eli vaihtoehtoja ei ole kumpaankaan suuntaan - toiset kurssit suoritetaaan etänä ja toiset paikallaolemalla, eikä muuta vaihtoehtoa ole. Hienoa tämä mainostettu joustavuus.

Vierailija
10/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntän seudun koulutuskeskuksella oli jokunen vuosi sitten mahdollisuus suorittaa esim. datanomiopinnot etänä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin huoraksi netissä.

Vierailija
12/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni SLK tarjoaa datanomiopintoja etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kyllä kiinnostamaan tuo englantilainen etäopiskelu. Missähän noita koulutuksia ja hintoja voisi selailla? Jos en pääse suomalaiseen yliopistoon, niin voisin harkita.

Vierailija
14/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 09:13"]

Ei nyt äkkiseltään tule mieleen ammattitutkintoa jossa ei tarvita mitään käytännön osaamista.

[/quote]

Mikä osuus esimerkiksi merkonomin tutkinnosta vaatii luokkahuonetyöskentelyä?