Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Äitiyspäiväraha ja kotihoidontuki!!
08.08.2006 |
Siis voiko niitä saada samanaikaisesti? Eli jos perheeseen syntyy vauva, kun toinen on vuoden ikäinen! Niin ja mites sitten kun toinen on vuoden ja toinen 2vee niin miten toto kht maksetaan?
Olipas taas huonosti selitetty, mut hope so ymmärsitte :)
Kommentit (3)
Meillä siis lapsi täyttää 3kk päästä 3v, joten saan sitä hoitolisää esikoiseta ja lisäksi sitä äitiyspäivärahaa...
-3-
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jos tulot menevät yli, et saa esikoisesta mitään.
Kun olet nuorimmaisen kanssa hoitovapaalla, saat alle 3-v esikoisesta 84¿ ja yli 3-v 50¿. Tämä siis normaalin kotihoidontuen lisäksi.
Alue: Aihe vapaa
Äitiyspäivärahakaudella saan hoitolisää isommalle lapselle sen 168¿. Sitten kun alkaa tulemaan pienmmästä lapsesta vanhempainrahaa, niin isommasta saan hoitorahaa n.50¿.