Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muksulla todentamaton lisäaineallergia, saako sen mukaista ruokaa päiväkodissa?

Vierailija
05.01.2007 |

Siis allergiset ihottumat loppuivat kun lapsi siirtyi täysin lisäaineettomalle ruokavaliolle. Mitään testejä ei kuitenkaan ole tehty.



Antavatko päiväkodissakin täysin lisäaineetonta ruokaa vai onko kohtuuton pyyntö? Voiko sitä yleensä vaatia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten joka toinen vanhempi vaatisi lapselleen jotain erikoisruokavaliota...

Vierailija
2/9 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta. Vai suostuisivatko lämmittämään lapselle aina kotoa tuodut eväät ja näkyisiköhän se mitenkään hoitomaksussa? Tuskin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä allergialääkärillä joka tapauksessa. Minkälaisista lisäaineista siis on kysymys? Osahan on ikäänkuin " luonnollisia" ja osa keinotekoisia? Siis syökö lapsenne ihan vain puhtaista raaka-aineista valmistettua ruokaa (lihaa, perunaa, hedelmiä ja marjoja). Ei jäätelöä tms? Kuulostaa ihan hyvältä sinänsä, mutta aika vaikea toteuttaa lapsen kasvaessa... Ja voi olla, että ihottuman syy on ollut joku muukin, joten suosittelen sitä lääkärissäkäyntiä kuitenkin.

Vierailija
4/9 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa poikkeus on eettisten ja uskonnollisten syiden vuoksi oleva erityisruokavalio, tosin meillä riitti syksyllä minun sanani siitä, että lapsemme eivät syö lihaa kotonakaan, ja vasta joulukuussa nlakäynnin yhteydessä vein päiväkotiin terveystodistuksen missä luki että olemme eettisistä syistä kasvissyöjiä.

Vierailija
5/9 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


parasta. Vai suostuisivatko lämmittämään lapselle aina kotoa tuodut eväät ja näkyisiköhän se mitenkään hoitomaksussa? Tuskin...

Vierailija
6/9 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisempää on vaikka pesuaineelle, rasvoille tms. allergisoituminen. Ja usein on joku tyypillinen ruokakin allergisoivaa, kuten kala tai sitrushedelmät, mutta tuo lisäaineallergia on usein vain hysteeristen vanhempien keksintöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata itsetehtyjä diagnooseja.

Vierailija
8/9 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten se todennäköisesti kannattaa hankkia.



Kunnallisella puolella ei ole niin kallista, mutta siellä vastauksesksi voi myös saada että " ei niitä kannata kaikkia tutkia, jos oireet eivät ole hengenvaarallisia" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuuksien mukaan ostan vielä luomuna. Toki jossakin raaka-aineessa vielä jotakin on, kun en ole " puhtaanpaa" enää löytänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi