Lue keskustelun säännöt.
Missä vaiheessa viimeistään äitiyspäivärahaa pitää hakea?
07.08.2006 |
Tilanne on se, että olen ollut osa-aikainen viimeiset 3 vuotta, ja nyt ehdin tehdä täyttä työpäivää juuri ja juuri sen 6 kk ennen kuin jään äitiyslomalle. Ongelmani siis on, että haluan tietysti päivärahan viimeisten 6 kk tulojen perusteella, mutta jos hakemus pitää jättää esim. 3 kk ennen äippäloman alkua, niin siinähän palkkatodistuksessa näkyy vaan 3 kk parempia tuloja ja 3kk niitä aiempia matalampia...
Auttakaa joku ja kertokaa, pliiis!
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
MUTTA. Voit toki toimittaa palkkakuitit myöhemmin Kelaan, periaatteessa tulot katsotaankin juuri siitä päivästä 6kk taaksepäin, jolloin jäät mammalomalle. Eli teet hakemuksen ja rastitat kohdan " haen äitiyspäivärahaa työtulojen perusteella" ja lisäksi rastit kohdan " selvitys työtuloista toimitetaan myöhemmin" .