Imettääkö/imettikö kukaan teistä vauvaa myös itsensä takia eikä pelkästään vauvan?
Siis esim. minä imetin tietysti vauvan takia, MUTTA myös siksi että se oli tehokasta rasvaimua!! Sehän kuluttaa n. 500 kaloria päivässä. Ja tietysti siksi, kun en ois jaksanut sitä pullon keittämisrumbaa...
Kommentit (5)
Pidin myös siitä läheisyydestä ja kiireettömyydestä.
Imetin siksi ,että minusta se oli niin paljon helpompaa kun ei yöllä tarvinnut nousta sängystä, sen kun vain lykkäsi tissin suuhun ja itsekkin sai nukkua paremmin. eikä tarvinnut kuljettaa maitoa ja pulloja mukana. Eikä pestä niitä pulloja:).
Pullosta syöttäminen ei minusta vähennä mitenkään läheisyyttä äidin ja vauvan välillä jos kerran syötetään kuitenkin sylissä. Ihan yhtälähekkäinhän siinä ollaan.
Ensimmäisten viikkojen aikana monesti tuntui että lopetan koko homman kun tissit oli niin kipeät. Enkä muutenkaan hirveästi nauttinut itse imetyksestä, ei se tosin mitään ihan kauheatakaan ollut ja nuo plussat voittivat sen tunteen joten siksi imetin.
Mutta siinä menee huomattavasti vähemmän aikaan kuin rinnasta syöttäminen. Minun vauva ainakin söi usein pitkään. Se oli ihanaa kun sai vain olla pötköttää vaikka sängyssä ja siinä vieressä vauva syömässä, katsoo silmiin ja pikkusormet kietoutuneet paitaan kiinni.
t: ap
en miettinyt kuluvia kaloreita ja pullojen keittämistä vaan sitä tunnepuolta. MINÄ myös kaipasin ja tarvitsin sitä läheisyyttä lapselta. Symbioosi oli molemminpuolinen.