Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattikasvattaja! Minkälainen on mielestäsi optimaalisesti kasvatettu lapsi?

Vierailija
09.12.2008 |

Siis sillä lailla että lapsen tarpeisiin on vastattu sopivasti ja on rajat ja rakkautta ja kaikki tarpeellinen jne jne. Kenenkään elämähän ei tietysti ole täydellistä, ettei sitä tarvitse kenekään tulla erikseen ilmoittamaan.



Onko sellainen lapsi aina automaattisesti "kiltti" ja "helppo"?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi kynttilä. Tää on provo, onhan????

Vierailija
2/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saat heti sakot vrt. kohta täydellinen elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mitään parasta kasvatustyyliä ei ole. Iso osa vanhemmista on parhaita kasvattajia lapsilleen. Eivät täydellisiä vaan hyviä juuri sellaisenaan.



Lapsi, jonka tarpeisiin on vastattu. Lapsi, jota rakastetaan ja jolla on läheisiä aikuisia ympärillään. Joka on saanut riittävän henkisen ja fyysisen hoivan on onnellinen lapsi.

Vierailija
4/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun näkemys on että optimaalisesti kasvatettu lapsi on lapsi, joka on kasvatettu ottaen huomioon lapsen temperamentti ja vastattu lapsen yksiköllisiin tarpeisiin.



Toiset lapset vaativat siten enemmän rajoja ja järjestelmällisyyttä, toiset taas kannustusta ja rohkaisua.



Ei siis ole yhtä tapaa, vaan yksilöllisten tarpeiden mukaan kasvatettu.



Ja ei - lapsi ei ole aina automaattisesti kiltti ja helppo!

Vierailija
5/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan miten se näkyy LAPSESTA että asiat on hyvin kaikin puolin.

Vierailija
6/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi suhtautuu aika epäluuloisesti aivan vieraisiin ihmisiin. Hän ei purematta niele omasta mielestään epälogisia kieltoja vaan kyselee ja kyseenalaistaa, haluaa tietää miksi. Suuttuu helposti. On paljon äänessä. Omaa superego, osaa mielestään kaikki, on mielestään kaikessa paras, haluaa olla huomion keskipisteenä, ei halua hävitä, suuttuu verisesti ja näyttää sen suureen ääneen, saa helposti raivokohtauksia kohdattuaan vastoinkäymisiä.



Hämmästyksemme oli suuri, kun psykologin arvio oli: lapsella on kasvamassa ja kehittymässä vahva itsetunto, hän on saanut osakseen paljon vanhempien aikaa, huomiota ja rakkautta. Lapsella perusturvallisuus on vankka ja siksi on epäluuloinen vieraita kohtaan. Lapsella on vielä harjoiteltavaa kiukunhallinnassa, hän on helposti ärtyvä temperamentiltaan.



En tiedä oliko tuo psykologin arvio vaan kaikille kerrottavaa diipa daapaa, jonka tarkoitus oli kannustaa vanhempia ja antaa voimia lapsen raivareiden kesyttämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikasvattajan oma lapsi! Liian monta huonoa esimerkkiä tullut vastaan...

Vierailija
8/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun minulla on myös juuri tällainen samanikäinen lapsi ja mietin että pitääkö mun viedä se perheneuvolaan?! Itse olen ihmetellyt, että kun minusta lapsella pitäisi olla kaikki hyvin! Olen miettinyt että olenko ihan ok kasvattaja vai täydellinen katastrofi tällä saralla. ap

Lapsi suhtautuu aika epäluuloisesti aivan vieraisiin ihmisiin. Hän ei purematta niele omasta mielestään epälogisia kieltoja vaan kyselee ja kyseenalaistaa, haluaa tietää miksi. Suuttuu helposti. On paljon äänessä. Omaa superego, osaa mielestään kaikki, on mielestään kaikessa paras, haluaa olla huomion keskipisteenä, ei halua hävitä, suuttuu verisesti ja näyttää sen suureen ääneen, saa helposti raivokohtauksia kohdattuaan vastoinkäymisiä.

Hämmästyksemme oli suuri, kun psykologin arvio oli: lapsella on kasvamassa ja kehittymässä vahva itsetunto, hän on saanut osakseen paljon vanhempien aikaa, huomiota ja rakkautta. Lapsella perusturvallisuus on vankka ja siksi on epäluuloinen vieraita kohtaan. Lapsella on vielä harjoiteltavaa kiukunhallinnassa, hän on helposti ärtyvä temperamentiltaan.

En tiedä oliko tuo psykologin arvio vaan kaikille kerrottavaa diipa daapaa, jonka tarkoitus oli kannustaa vanhempia ja antaa voimia lapsen raivareiden kesyttämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi suhtautuu aika epäluuloisesti aivan vieraisiin ihmisiin. Hän ei purematta niele omasta mielestään epälogisia kieltoja vaan kyselee ja kyseenalaistaa, haluaa tietää miksi. Suuttuu helposti. On paljon äänessä. Omaa superego, osaa mielestään kaikki, on mielestään kaikessa paras, haluaa olla huomion keskipisteenä, ei halua hävitä, suuttuu verisesti ja näyttää sen suureen ääneen, saa helposti raivokohtauksia kohdattuaan vastoinkäymisiä.

Hämmästyksemme oli suuri, kun psykologin arvio oli: lapsella on kasvamassa ja kehittymässä vahva itsetunto, hän on saanut osakseen paljon vanhempien aikaa, huomiota ja rakkautta. Lapsella perusturvallisuus on vankka ja siksi on epäluuloinen vieraita kohtaan. Lapsella on vielä harjoiteltavaa kiukunhallinnassa, hän on helposti ärtyvä temperamentiltaan.

En tiedä oliko tuo psykologin arvio vaan kaikille kerrottavaa diipa daapaa, jonka tarkoitus oli kannustaa vanhempia ja antaa voimia lapsen raivareiden kesyttämiseen.

Vierailija
10/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiltti ja helppo lapsi automaattisesti hyvinvoiva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväinen, toisia tyrannisoimaton aikuinen. Eikö se ole kasvatuksen tarkoitus eikä mikään "kiltti" lapsi?

Vierailija
12/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiltti ja helppo lapsi automaattisesti hyvinvoiva?

Silloin kun lapsi oli 2-vuotias, kyselin täältä että voisko joku pliis diagnosoida tämän mun taaperon, koska tuo ei varmastikaan ole sellainen kuin "pitäisi". Ja sain vastaukseksi jotain siihen suuntaan, että rakastettu lapsi, jolla on hyvä itsetunto. Mutta tuo mun lapsi ei kyllä ole sellainen josta ekana tulisi mieleen "hyvinkasvatettu". Enkä tarkoita että riehuu tai mitään, vaan sitä että korvat punoittaa, kun se mulkoilee viereita ihmisiä kulmiensa alta suurin piirtein yhtä hyvinkasvatetun näköisenä kuin mörökölli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo, että lapsi erottaa tutut tuntemattomista - että lapselle on muodostunut kiintymyssuhde. Emotionaalisesti "häiriintynyt" lapsi, joka on valikoimattomasti kiinnittynyt, suhtautuu kaikkiin ihmisiin samalla tapaa ja on kenen tahansa vietävissä. Joskus esim. traumatisoituneilla adoptiolapsilla on tällaista käyttäytymistä.

Vierailija
14/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä pitäen olen kuulemma tullut toimeen kenen tahansa kanssa. Nykyäänkin olen luottavainen, joskus liiankin, kaikkien ihmisten suhteen. Minkäänlaisia traumoja minulla tuskin on ollut, päinvastoin. Ajattelen positiivisesti ihmisistä ja uusista asioista, koska kotonani on aina ollut positiivinen ilmapiiri. Vieläkään en suostu kyynistymään, vaikka olenkin joutunut kohtaamaan pahuutta ihmisissä. Omat vanhempani eivät koskaan ole olleet pahoja minulle, eivätkä toisilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan ja suhtautuu kaikkiin ihmisiin samalla tapaa.

Lasten temeperamenttierot vaikuttavat siihen, kuinka aktiivisesti ihminen ottaa kontaktia muihin ihmisiin - jotkut ovat hitaasti lämpeneviä, toiset lähtevät heti kohti ärsykettä (eli ihmistä). Kuitenkin terveesti kiinnittynyt lapsi pystyy tekemään eron vieraan ja läheisen ihmisen kanssa, eikä hänellä ole samanlaista (tai samanvahvuista) tunnesidettä kumpaankin.

Vierailija
16/16 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtyä ei saa kuitenkaan tekemättömäksi. Tee nyt tästä eteenpäin parhaasi, rakasta ja kunnioita lastasi, niin hyvin menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä