Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosionomista suoraan KM;si

Vierailija
16.09.2014 |

Eli olen sosionomi ja tykkään kyllä työstäni. Kun tämän kandi ja AMK-tutkinnon samanarvoisuus on olemassa, niin onko yliopiston pääsykokeissa meille oma kiintiö?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes samanarvoinen, koska toinen on tiede- ja toinen ammattikorkeakoulusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän on vähän tyhmää, kun jos vaikka sisään otetaan 40 opiskelijaa joista on 10 sosionomua,niin yo:n ei tartte järkätä 10:lle mitään kandiopintoja eikä yo saa siis rahakaan siitä tutkinnosta???

Vierailija
4/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit avoimen yliopiston kautta lukea lisää sosiaalityötä. Tarkemmat tiedot löytyy googlettamalla sosionomista sosiaalityöntekijäksi. Mutta kiintiötä ei ole.

Vierailija
5/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On samanarvoisia, ihan yleinen tieto

Vierailija
6/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua sosiaalityöntekijäksi, vaan KM:ksi, ehkä luokanopettajaksi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:29"]En halua sosiaalityöntekijäksi, vaan KM:ksi, ehkä luokanopettajaksi. Ap
[/quote]

En ollut minä. Tosin minäkään en halua sossuksi, vaan yleistä kasvatustiedettä lukemaan.

Oikea ap

Vierailija
8/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue avoimessa mahd. paljon kasvatustiet. kursseja ja hae sitten hyvillä pohjilla luokanopettajan koulutukseen tai sitten vaan kasvatustiet. yleiseen ko:aan. Saat sitten opiskeluissa hyväksilukuja niistä kursseista, mitkä olet jo avoimessa suorittanut.

Yksi mahdollisuus on luokanopettajan poikkeuskoulutus, sinne saattaa sosionomikin päästä, jos on työkokemusta opetustyöstä. En muista näitä poikkeuskoulutuksen tarkkoja hakukriteereitä, mutta Googlehan ne kertoo, kun etsit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:29"]En halua sosiaalityöntekijäksi, vaan KM:ksi, ehkä luokanopettajaksi. Ap
[/quote]

En ollut minä. Tosin minäkään en halua sossuksi, vaan yleistä kasvatustiedettä lukemaan.

Oikea ap
[/quote]

Kuka sinä sitten olit jos et sinä? Ihme sekoilua.

Vierailija
10/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, siis haluatkin yleiselle puolelle. No sinne on paljon helpompi päästä kuin luokanopettajapuolelle. Reippaasti vaan pääsykokeisiin ensi kesänä, ja se on todennäköisesti siinä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ku avoimessa ei voi opiskella syventäviä opintoja?

Vierailija
12/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap, haluaisitko suoraan maisteriohjelmaan? Se ei ole mahdollista, vaan amk-tutkinnon jälkeen yliopistolla aloitetaan perusopinnoista. Tuskin saat edes hyväksilukuja, ehkä jonkun kielten kurssin tmv. yleisopintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:37"]Mutta ku avoimessa ei voi opiskella syventäviä opintoja?
[/quote]

Et sinä syventävistä aloita muutenkaan, vaan ensin perusaopinnot, sitten aineopinnot ja sivuaineet ja sitten syventävät.

Vierailija
14/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä ihmettä se samantasoisuys tutkinnoissa sitten tarkoittaa, eihän tuosta AMK-tutkinnosta ole mitään hyötyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Really Sherlock..

Vierailija
16/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko todella niin, että ei voi suoraa jatkaa amkista maisteriksi? Ku esim. meillä on aika paljon jasvstustieteen tyylistä opintoja sosionomikoulutuksessa.

Vierailija
17/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 18:52"]

Eli ap, haluaisitko suoraan maisteriohjelmaan? Se ei ole mahdollista, vaan amk-tutkinnon jälkeen yliopistolla aloitetaan perusopinnoista. Tuskin saat edes hyväksilukuja, ehkä jonkun kielten kurssin tmv. yleisopintoja.

[/quote]

 

Jos joku ei tiennyt, niin amk-tutkinnolla voi hakea suoraan soveltuvaan maisteriohjelmaan. Terveystieteissä ei ole edes kandia olemassa, koska sairaanhoitajat siirtyvät suortaan amk:sta lukemaan maisterin tutkinnon (tekevät joitain kursseja lisäksi joissain yliopistoissa, joilla kuittavaat kandin). 

Vierailija
18/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö tuon logiikan mukaan minkin pitäisi päästä KM:ksi suoraan?

Vierailija
19/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse, usko jo! Minkkien pitää lukea ainakin kasvatustieteen perus- ja aineopinnot. Supikoirilla tilanne on vielä huonompi, heiltä ei hyväksytä kuin virkamiesruotsi.

Vierailija
20/34 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 20:25"]Ei pääse, usko jo! Minkkien pitää lukea ainakin kasvatustieteen perus- ja aineopinnot. Supikoirilla tilanne on vielä huonompi, heiltä ei hyväksytä kuin virkamiesruotsi.
[/quote]

Reps

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan