Millaisessa asussa mennään taidenäyttelyyn?
Pitääkö miehillä olla puku vai käykö farkut tai jotkut muut arkisemmat housut? Munchia ajattelin mennä katsomaan.
Kommentit (27)
Ihan normaaleissa arkivaatteissa. Näyttelyn avajaisiin jos on kutsuttu niin ehkä voisi jotain fiinimpää laittaa päälle.
Smart casual on sopiva, ei tarvitse laittaa juhlatamineita mutta arkivermeet ei myöskään sovi.
Kiitos ny että joku vastasi asiallisestikin.
Tällaisissa vaatteissa mentiin eilen Ateneumiin:
Minusta on kiva vähän panostaa pukeutumiseen kun menen museoon. Toisaalta minusta on aivan mahtavaa että museoon voi mennä vaikka suoraan lenkiltä. Kiasman ilmaispäivässä näin miehen juoksutrikoissa. Joten älä turhaan stressaa :) ( niin ja jos näyttelynavajaisista olisi kyse, pukeutuisin juhlavammin).
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:34"]
Smart casual on sopiva, ei tarvitse laittaa juhlatamineita mutta arkivermeet ei myöskään sovi.
[/quote]
No riippuu varmaan minkälaiset arkivermeet itse kullakin on.
Mun arkikuteet käyvät mainiosti taidenäyttelyyn.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:47"]
Kiitos ny että joku vastasi asiallisestikin.
[/quote]
Ole hyvä vain. Kirjava poncho on persoonallinen valinta rohkealle pukeutujalle, lisäksi se korostaa tapahtuman taiteellista luonnetta.
Farkut ja t-paita käy mainiosti
verkkarit ja napapaidat vois tosin jättää kotiin
Pue päällesi farkkuhaalarit ja wifebeater paita niin erotut joukosta.
borat uikkari ja kellukkeet batgirl asu. Avot.
Mustaa:) ymmärrän hyvin, jos haluaa laittaa jotain "parempaa". Eihän arki tai juhla tunnu miltään, jos ei koskaan panosta tai mikään ei ole erityistä. Tulee elämästä mielenkiintoisempaa, kun kaikki ei ole sitä samaa:)
Luuletko, että nämä akat täällä käy taidenäyttelyissä?
Niiden kulttuuriharrastukset rajoittu pillun kaivamiseen sohvalla bb:tä katsellen.
Kyllä taidenäyttelyyn voi mennä ihan omana itsenään, sellaisissa vaatteissa kuin haluaa, vaikka farkuissa. Jos on hyvin fiini paikka, siistit arkivaatteet on hyvä valinta. Ja kuten muut sanoivatkin, näyttelyn avajaisiin kannattaa pukeutua juhlavammin.
Yleisesti ottaen kuitenkin olen sitä mieltä, että "come as you are".
T: galleriatyöntekijä
Taidenäyttelyyn mennään katsomaan
tauluja eikä itseään näyttämään .
Iha erikoista että joku ei tiedä .
Vierailija kirjoitti:
Taidenäyttelyyn mennään katsomaan
tauluja eikä itseään näyttämään .
Iha erikoista että joku ei tiedä .
Muista kuitenkin, että päällystakki ja reppu tai iso käsilaukku täytyy jättää narikkaan/säilöön. Tai joku farkkutskkikin voi olla päällä, kunhan se pysyy päällä.
Käyn paljon taidenäyttelyissä. Esim. Ateneumin lähes kaikki näyttelyt. Kaikenlaisia pukeutumistyylejä on ihmisillä eikä siellä kukaan toisiaan tarkastele. Itse pukeudun niinkuin muulloinkin kaupungilla liikkuessani. Puhtaisiin, siisteihin vaatteisiin. Näyttelyjen avajaisissa (aika harvoin ollut) käytän vähän 'juhlavampia' vaatteita.
Sinne mennään pukeutuneena joko klovniksi, kapteeni Jack Sparrow'ksi tai Jussi Lammeksi.