Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäri yritti poistaa hampaan rahan takia?

Vierailija
30.07.2014 |

Ylähampaassani alkoi tuntua kuukausia takaperin pientä kipua. Varasin ajan kunnalliselle hammaslääkärille, jossa jonotusajaksi arvioitiin noin nelisen kuukautta. Hammas oli ihan ok, kunnes sitä alkoi vihloa päivittäin. Hampaassa näkyi pieni musta piste, mutta ei mitään sen ihmeempää. Koska julkiselle en vielä päässyt, varasin ajan erääseen hammaslääkärikeskukseen, joka mainostaa edullisia hintoja. Pääsin sinne samana päivänä kuin tein ajanvarauksen.

Hammaslääkäri kurkki suuhuni ja otti hampaasta vielä röntgen-kuvan. Hänen tuomionsa oli, että hammas täytyy poistaa, eikä sitä saa enää juurihoidollakaan kuntoon. Olin aivan hajalla, sillä hammas on näkyvällä paikalla. Hammaslääkäri tarjoutui tekemään poiston samantien, ja kertoi operaatiosta. Olin jo henkisesti alkanut valmistautua hampaan menettämiseen, kun hammaslääkäri antoi oman yksityisklinikkansa (eri paikka kuin tuo hammaslääkärikeskus) käyntikortin, ja sanoi tekevänsä siellä implantteja.

Jotenkin tuo käyntikortin antaminen sai mulla hälytyskellot pirisemään, ja sanoin ettei mulla ole nyt aikaa tai rahaa muuta kuin tähän tarkastukseen, mutta palaisin myöhemmin asiaan. Lääkäri antoi puoliväkisin sen käyntikortin mukaan, ja lähdin pikajuoksua hammaslääkäristä veke.

Parin viikon jälkeen sain kutsun julkiselle. Hammaslääkäri teki tarkastuksen, ja sanoi että mulla on reikä siinä hampaassa. Kerroin käynnistäni yksityisellä, jossa sanottiin hampaan olevan niin huonona, ettei juurihoitokaan auttaisi. Hammaslääkäri näytti ihmettyneeltä, ja sanoi kyseessä olevan aivan tavallinen reikä, joka puhdistetaan ja paikataan. No, se paikattiin ja kaikki ok.

Nyt olen tullut siihen tulokseen, että yksityinen hammaslääkäri yritti poistaa multa "terveen" hampaan saadakseen musta asiakkaan omalle klinikalleen implanttia varten; nehän maksaa useita tonneja. Vai olenko vain vainoharhainen, ja yksityinen oli epäpätevä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa mutta ei mahdotonta. Mikä hammaslääkäri kyseessä?

Vierailija
2/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pahalta kuulostaa tosiaan... 

Itselleni käynyt muuten kerran toisinpäin, kunnallisella sanoivat että eräs hammas josta oli lohjennut pala vanhan paikan vierestä onj pakko poistaa. Minä ihmettelin, kun ei sitä edes särkenyt, että oikeastiko ei voi muuta tehdä, ja varasin ajan yksityiselle. Lohjennut osa korjattiin paikka-aineella eikä tarvittu edes juurihoitoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä siltä yksityiseltä ne röntgenkuvat ja ala selvitellä asiaa.

Vierailija
4/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kehtaanko sanoa hammaslääkärin tai edes hammaslääkärikeskuksen nimeä. Yksi melko iso toimija, joka mainostaa edullisilla hinnoilla.
- ap

Vierailija
5/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyvinkin mahdollista eli halusi vain rahaa... Yrittäjätkin haluavat rahaa ja leipää pöytään, mutta siis ei todellakaan noin saisi tehdä. Onneksi älysit käyttää omia aivojasi etkä vain uskonut "ammattilaista"...Hyvä ammattilainen on aina rehellinen!:) Tietty voisithan kysyä heiltä uudestaan asiaa ja tehdä reklamaation? Varsinki jos omistaja ei ollut vain työntekijä.

Vierailija
6/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:50"]

Pyydä siltä yksityiseltä ne röntgenkuvat ja ala selvitellä asiaa.

[/quote]

Näin juuri. Todellakin pyydä ne kuvat ja vie arvioitavaksi toiselle hammaslääkärille. Ko. asemalla ei kannata kyllä toiste sitten käydä, ei välttämättä ole hyvä kohtelu "valittajalle".

Kuulostaa kyllä Megaklinikan toiminnalta, onkohan se kyseessä? Olen kuullut ennenkin vastaavaa sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:50"]

Pyydä siltä yksityiseltä ne röntgenkuvat ja ala selvitellä asiaa.

[/quote]
Totta muuten, ei tullut aiemmin edes mieleen. Ne kai pitäisi saada, jos ei ilmaiseksi, niin ainakin maksua vastaan.
- ap

Vierailija
8/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:52"]Tietty voisithan kysyä heiltä uudestaan asiaa ja tehdä reklamaation? Varsinki jos omistaja ei ollut vain työntekijä.

[/quote]
Tämä hampaanpoistaja oli tosiaan hammaslääkärikeskuksen rivityöntekijä, mutta tyrkytti käyntikortin omalle klinikalleen/vastaanotolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi siis ap.

Vierailija
10/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:54"]Kuulostaa kyllä Megaklinikan toiminnalta, onkohan se kyseessä? Olen kuullut ennenkin vastaavaa sieltä.[/quote]
Tunnustetaan, Megaklinikka kyseessä. Googlettelin itsekin ihmisten kokemuksia, ja aika suuntaan ja toiseen niitä on. 
- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitäisi yksityiseltä saada ne kuvat ihan ilmaiseksi mukaan. Ainakin itse olen saanut. Olet kuitenkin niistä jo maksanut ison summan :)

Vierailija
12/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään, että kai ne katsoi julkisella puolella myös röntgenillä? Ettei sinne hampaan sisään jäänyt nyt jotain, joka vaatii korjaamista myöhemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sano mihin niitä tarvitset. Toivottavasti ei ole kalliit, sähän olet niistä jo kertaalleen maksanut.

Vierailija
14/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kuvat ilmaiseksi. Olethan niistä maksanut jo kertaalleen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:59"]

Jäin miettimään, että kai ne katsoi julkisella puolella myös röntgenillä? Ettei sinne hampaan sisään jäänyt nyt jotain, joka vaatii korjaamista myöhemmin?

[/quote]
Ottivat kuvan sellaisella pään ympäri pyörähtävällä röntgenillä, kun viime kerrasta hammaslääkärissä ehti vierähtää useampi tovi ja pari viisuria on puhjennut tässä välissä... No, ne viisurit näyttivät olevan ihan hyvin siellä suussa, eikä tarvittu niitä poistaa. Tuo Megaklinikan hammaslääkäri ei sanonut mitään viisureista, ihme ettei halunnut niitä poistaa ja laittaa implantteja tilalle...

Vierailija
16/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:03"]

Saat kuvat ilmaiseksi. Olethan niistä maksanut jo kertaalleen!!

[/quote]

Näin. Potilaalla on oikeus saada hänestä otetut röntgenkuvat, lausunnot ja tutkimustulokset. 

Tämä voi olla muuten ihan juttu potilasvalituslautakunnalle, jos olisi niin onnellisesti, että sen lisäksi että röntgenkuva näyttää ettei oikeaa hampaan poistotarvetta ole, on kirjattu sinne hammastarkastuksen tietoihin hammas poistokuntoiseksi.

Vierailija
17/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:59"]

Jäin miettimään, että kai ne katsoi julkisella puolella myös röntgenillä? Ettei sinne hampaan sisään jäänyt nyt jotain, joka vaatii korjaamista myöhemmin?

[/quote]
Ottivat kuvan sellaisella pään ympäri pyörähtävällä röntgenillä, kun viime kerrasta hammaslääkärissä ehti vierähtää useampi tovi ja pari viisuria on puhjennut tässä välissä... No, ne viisurit näyttivät olevan ihan hyvin siellä suussa, eikä tarvittu niitä poistaa. Tuo Megaklinikan hammaslääkäri ei sanonut mitään viisureista, ihme ettei halunnut niitä poistaa ja laittaa implantteja tilalle...

[/quote]

Viisurien poistoa Megalla usein ehdotetaan ilman oikeaa tarvettakin, jotta asema saisi rahaa. Erityisesti ulkomaalainen, ilmeisesti virolainen, lääkäri siellä on ollut tunnettu siitä että ottaisi kaikki viisurit heti pois, vaikka ne olisivat olleet suussa kauan ongelmitta eikä niissä olisi mitään vikaa.

Mutta tällä ko. hammaslääkärillä oli idea saada asiakkaita implanttiklinikalleen, ja koska kukaan ei ota implantteja viisaudenhampaiden tilalle vaan on poiston jälkeen ilman, niin hänellä ei ollut mitään intressiä poistaa viisureita muuten vaan. 

Itse en uskaltaisi mennä Megaklinikalle siitä kuulemieni juttujen takia, vaikka ilmeisesti onneksi suurin osa hoidoista menee siellä ongelmitta, ja siellä on myös ok hammaslääkäreitä.

Vierailija
18/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos haen ne röntgen-kuvat ja lausunnot Megaklinikalta, mitä tahoa pyydän tutkimaan, onko poistoa ehdotettu turhaan? Tuota potilasvalituslautakuntaa? Mitään hoitovirhettä tuskin on tapahtunut, kun hammasta ei kuitenkaan poistettu? Tutkitaanko tällaisia tapauksia ollenkaan, jos mitään ei ole vielä tapahtunut? 

Ja joo, oli mullakin eka ja vika kerta Megaklinikalla.

- ap

Vierailija
19/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:50"]

En tiedä, kehtaanko sanoa hammaslääkärin tai edes hammaslääkärikeskuksen nimeä. Yksi melko iso toimija, joka mainostaa edullisilla hinnoilla.
- ap

[/quote]

Megaklinikka? Mulle on kanssa tarjottu siellä turhaan useiden tonnien toimenpidettä erittän tarpeellisena (jonka voi toisen yksityisen mukaan korjata muutamalla sadalla, JOS haluaa), kaverilta on porattu reikää jota ei ollut ollenkaan jne...

En mene enää ikinä ko. puljuun, varsinkin kun sain toiselta yskityiseltä hyvää palvelua, selvällä suomenkielellä ja vieläpä halvemmalla!

 

Vierailija
20/21 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli Megaklinikka, kyllä.
- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi