Loukkaantusittko, onko outoa jos kuulistte työkaverinne
Ohjanneen asiakasta tekemään kantelun teistä? Vaikka olisitte toimineet ihan asianmukaisesti siis. Mitä tekisitte jos kuulistte työkaveristanne tuollaista?
Kommentit (3)
No olisihan se sinällään..
Mutta en loukkaantuisi. Meillä joskus on pakko sanoa potilaiden omaisille että ovat esim. yhteydessä osastonhoitajaan, ylempään tasoon jos kokevat saaneensa huonoa hoitoa tms. omaiselleen. Vaikka kuinka tietäisi tehneensä parhaansa ja oikein, niin tuo on ehkä ainoa ratkaisu saada asia selviämään.
Aika usein sitten järjestetään hoitokokous jossa asioita selvitetään.
Samaa ajattelen ku kolmonen... Jos kyseessä ois asiakaspalvelutilanne vaikka kaupassa tai hoitosuhde sairaalassa, niin oikeastaan ainoa keino "päästä eroon" asiakkaasta on ohjata hänet tekemään valitus. Voihan se olla että työkaveri on yrittänyt sanoa että kaikki mahdollinen on tehty ja asiassa ei oo tapahtunut mitään asiatonta/virhettä, mutta asiakas ei oo kuunnellut. Silloin ei voi muuta tehdä kuin nostaa kädet pystyyn ja kertoa minne voi tehdä valituksen. Asiahan jokatapauksessa selvitetään työporukalla, että ei siitä syytön mitään sanktiota saa. Samoin jos ylipäätään sattuu tällanen tilanne, niin ei työkaveri voi alkaa vähätellä asiakkaan kokemusta pelkästään sen perusteella että "tunnen Martan, ei se noin tekis". Asiallisinta on kertoa minne voi soittaa/minkä lappusen voi täyttää jotta saa ylempään tason yhteyden.
Aika ikävältä kuulostaa. Ärsyttäisi ainakin kovasti.