Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miksi ilkeyttä ja kovuutta arvostetaan Suomessa niin paljon?
19.12.2012 |
Herkkyyttä ja ystävällisyyttä ei niinkään. Onko syynä surkea sisäsiittoinen geeniperimä vai mikä?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Suomi on hyvin "insinöörimäinen" kulttuuri. Kaikki muka pitää olla niin järkiperäistä ja käytännöllistä, kaikki kaunis ja tunteellinen on lässytystä ja piipertämistä. Jotain betonista ja teräksistä sen olla pitää, eikä turhia krumeluureja. Myös henkisesti ilmapiiri on samanlainen, mutta ihmiset ei ole kuitenkaan mitään robotteja. Ja koska ihmisillä on paha olla tässä ilmapiirissä, ovat ilkeys ja kovuus selviymiskeinoja.