Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täiepidemioiden lisääntyminen johtuu siitä, ettei osata pestä pyykkiä!

Vierailija
29.01.2012 |

Vuodevaatteet ja pyyhkeet eivät kuulu 40 asteeseen pikkuhousujen kanssa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain aikakausilehdestä (en valitettavasti muista mistä) asiantuntijan kommentin tähän. Eli nykyään liian alhaiset pesulämpötilat lisäävät täiepidemioita.



ap.

Vierailija
2/8 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa oli täitä syksyllä eikä niistä ole päästy vieläkään eroon. Tuntuu vaikealta uskoa että edes päiväkodin varotoimet (mm. roolivaatteiden yms. asujen käyttökielto ja pesulassa pesettäminen, vahditaan ettei kukaan ota toisen hattua päähänsä, vältetään leikkejä joissa lasten hiukset ovat kosketuksissa toisiinsa) eivät pure, luulen että kyseessä on joku laiska vanhempi joka ei viitsi syynätä saivareita iltaisin eikä tahdo pestä lakanoitakaan korkeassa lämpötilassa etteivät vaan menisi pilalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aina. Entisaikoina kuitenkin lakanoita ym. pyykkejä pestiin kyllä melkein kiehuvassa padassakin ja siitä huolimatta niitä täitä löytyi.

Vierailija
4/8 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut aina. Entisaikoina kuitenkin lakanoita ym. pyykkejä pestiin kyllä melkein kiehuvassa padassakin ja siitä huolimatta niitä täitä löytyi.

Eikä niitä lakanoita vaihdettu kovin usein. Kovasti ihmettelen pyykinpesijöitä, jotka pesevät lakanat ja pyyhkeet vain 40 asteessa.

Vierailija
5/8 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta paljon on kyllä ihmisiä, jotka eivät osaa pestä pyykkiä. Pyykin lajittelusta, pesuaineista ja pesulämpötiloista ei ymmärretä mitään. Ja kyllä sen sitten huomaa ihan tuloksistakin.

Vierailija
6/8 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perehdyppä vaikka käypähoitosuosituksiin. Ne mahdolliset täit kuolee jo pyykkikorissa pesua odottaessaan viimeistään 2 vuorokaudessa. Täiden kannalta on sama vaikkei pyykkiä pesisi ikinä. Sensijaan muista syistä (mm, ihon rasva) lakanat tietenkin täytyy pestä kirjo 60asteessa ja valko 90 asteessa, 40 aste ei irrota rasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin täit viihtyvät PUHTAISSA päissä. Nykyään lasten päät ovat paremmin pestyjä kuin ennen.



Toinen ongelma on TIETÄMÄTTÖMYYS.

Eli vanhemmat, jotka eivät tajua, että täitä on etsittävä, ei niitä välttämättä ole paljoa ja näkyvästi

JA että mikään yhden tai kahdenkaan kerran pesu täishampoolla ei riitä, vaan on kammattava, kammattava, kammattava!

Yksikin tyttäreni luokan äiti kehui, kuinka ei tule heille täitä, kun föönaavat tukan kuivaksi huolellisesti...

Vierailija
8/8 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli täitä, mutta eivät lähteneet pesuilla, siivouksilla, kampaamalla. Föönillä sitten onnistui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan