Miten laitatte työhakemukseen tietoa suosittelijoista?
Vai laitetaanko niistä tietoa. Kannattaako se ilmaista suorasanaisesti jossain kohdassa työhakemusta vai onko järkevämpää laittaa liitteeksi työtodistuksia kiittävillä arvioilla? Itse haen useaan paikkaan, ja tuntuisi aika työläältä alkaa kopioida työtodistuksia niihin kaikkiin jo hakemisvaiheessa.
Eli miten muilla on ollut tapana toimia?
Kommentit (4)
Ja suosittelijoilta tietenkin kysytään lupa laittaa hakemukseen nimi ja informoidaan heitä meneillään olevasta työnhausta.
Itselleäni olisi viimeksi vain yksi nimi, kun aikaisemmat työsuhteet olivat niin pitkän ajan takaa.
maininta, että suosittelijoiden tiedot annan pyydettäessä. Tuota jälkimmäistäkin näkee nykyään aika paljon.
pyydettäessä, eli haastattelussa.
Itse laittaisin hakemuksen loppuun suosittelijat ja heidän yhteystiedot sekä tiedon miten liittyvät työhistoriaani JOS ilmoituksessa suosittelijat pyydetään.
Jos pyyntöä suosittelijoista ei ole, en niitä laita mihinkään vaan kerron sitten tiedot kysyttäessä.
Ja tosiaan muistathan kysyä luvan suosittelijoilta, heidän tietojensa antamiseen.
Minulla on työhakemuksen lopussa ollut maininta liitteitä (cv, jos muuta ei pyydetä) ja suosittelijat ihan vaan listana, jossa on nimet, puhelinnumerot ja sähköposti. Jos tilaa jää, olen laittanut lyhyen kuvauksen (edellinen esimies tms)