Maksusitoumus leikkaukseen?
Jalkani tarvitsee leikkausta ja työpaikka lääkäri sanoi että hän kirjoittaa minulle maksusitoumuksen yksityiselle kirurgille ja kirurgi sitten hoitaa asiaa eteenpäin. En ole ennen kuullut mistään maksusitoumuksesta... Mikä se on? Ja miksi lääkäri pystyi siirtämään minut yksityiselle? Joudunko maksamaan nyt paljon enemmän? Kokemuksia ja faktatietoa tännepäin :)
Kommentit (7)
sitä, että sinä ETMAKSA yhtään mitään vaan se sairaala laskuttaa suoraan toista tahoa.
välisen erotuksen, jos haluat käyttää tuon työpaikkalääkärin lähetteen. Näin luultavasti on, koska tuskin työnantajasi tuota leikkausta maksaa lainkaan.
Mitäpä jos kävisit ensin kysymässä terveyskeskuslääkäriltäsi saisitko saman palvelun kunnallisella puolella. Voisi tulla halvemmaksi.
Eli maksusitoumus tarkoittaa että mitään ei tarvitse maksaa ja silti maksan yksityisen ja kelan erotuksen... :D eipä selkeentänyt yhtään. Ehkä huomenna varaan puhelinajan lääkärille...! :)
t. AP
välisen erotuksen, jos haluat käyttää tuon työpaikkalääkärin lähetteen. Näin luultavasti on, koska tuskin työnantajasi tuota leikkausta maksaa lainkaan.
Mitäpä jos kävisit ensin kysymässä terveyskeskuslääkäriltäsi saisitko saman palvelun kunnallisella puolella. Voisi tulla halvemmaksi.
Maksusitoumus = joku sitoutuu maksamaan sen hoidon.
työterveyshuollon laajuus ja kysy samalla, onko työpaikalla sairauskuluvakuutus henkilöstölle.
jos vakuutusta ei ole eikä työterveyshuolto kata leikkausta niin joudut jotain maksamaan itse, mutta silloin ei olisi kirjoitettu maksusitoumusta.
Olettaisin, että jalkasi kaipaa leikkausta mahd. pian, eikä työterveyshuollosta sitä voida tarjota -> siirretään yksityiselle, josta aikoja saa paremmin. Tai jotain sellaista.
Mä olen menossa jalkaleikkaukseen yksityiselle ja mulla on maksusitoumus vakuutusyhtiöltä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että mä en maksa leikkauksesta mitään, vaan lasku menee suoraan vakuutusyhtiölle, joka maksaa sen. (mulla ei ole omavastuuta edes)