Auttakaa tyhmää! Veroilmoituksesta: Mikä on alijäämähyvityksen lapsikorotus?
Mitä hyötyä siitä on?
Minulla yksi lapsi, ei omistusasuntoa ym.
Palkkatuloja on ja niistä tehtäviä vähennyksiä.
Kiitos vastauksestanne!
Kommentit (3)
Vehdotuksen mukana tulevassa ohjeessa asia selvitetään juurta jaksaen.
Kannattaisiko ohjeet lukea?
No jokatapauksessa lapsivähennys tehdään ensijaisesti pääomatuloista mutta mikäli pääomatuloja ei ole niin vähennys tehdään ansiotulosta.
Vehdotuksen mukana tulevassa ohjeessa asia selvitetään juurta jaksaen. Kannattaisiko ohjeet lukea? No jokatapauksessa lapsivähennys tehdään ensijaisesti pääomatuloista mutta mikäli pääomatuloja ei ole niin vähennys tehdään ansiotulosta.
Paitsi että asuntolainan korkoja täytyy olla yli 5.000 euron jotta lapsikorotuksen saa. Se on 200 €/lapsi, 2. lapsesta myös 200 € mutta siihen se sitten jääkin, useammasta lapsesta ei ole hyötyä verotuksessa.
Alijäämää taitaa tulla esim lainankoroista. Vero.fi sivuilta selviäisi paremmin. MUtta ei siis koske pelkkiä palkkatuloja