Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositellaanko nyt täysimetystä 1v asti?

Vierailija
22.12.2006 |

Eräs ystäväni kertoi, että WHO olisi esittänyt tällaisen suosituksen? Aika ihana juttu. Sitä voi varmasti sitten siirtyäkin suoraan imetyksestä tavalliseen ruokaan!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa suositellaan imettämään yksivuotiaaksi.

Vierailija
2/9 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä on 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eikö suositus ole enää 4kk? vuonna 2003 ainakin oli, onko muuttunut, ja jos on, niin mitenkä suositukset menee, 6kk kiinteää vai edelleen maitoa? aika hurjaa, jos 1v asti pelkkää maitoa

Vierailija
4/9 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa virallinen täyssimetyssuositus 6kk. Sitten kiinteitä ja maitona äidinmaito _ainakin_ vuoden ikään asti.

Vierailija:


siis eikö suositus ole enää 4kk? vuonna 2003 ainakin oli, onko muuttunut, ja jos on, niin mitenkä suositukset menee, 6kk kiinteää vai edelleen maitoa? aika hurjaa, jos 1v asti pelkkää maitoa

Vierailija
5/9 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän nyt kukaan esim. 10kk vauva pärjää pelkällä maidolla! Pitääkö sen sitten juoda jotain 3 litraa maitoa/vrk. Höpön löpön sanon minä, kyllä yli 6kk jo tarvitsee tuhdimpaa mahan täytettä kuin maito.

Vierailija
6/9 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika on otollinen kiinteiden syömisen opetteluun. Jostain kuulin, että 4-6kk:n välillä on tällainen kausi. Jos yli 6kk:n kovasti lykkää kiinteiden aloitusta, niin vauva ei välttämättä huolikaan niitä helpolla.

Vierailija:


Siis eihän nyt kukaan esim. 10kk vauva pärjää pelkällä maidolla! Pitääkö sen sitten juoda jotain 3 litraa maitoa/vrk. Höpön löpön sanon minä, kyllä yli 6kk jo tarvitsee tuhdimpaa mahan täytettä kuin maito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei siltikään suositella yhden vuoden täysimetystä, vaan puolen vuoden täysimetystä ja vuoden imetystä. Suomessa siis suositellaan vain vuoden imetystä, vaikka WHO:n suositus onkin vähintään 2 vuotta.

Vierailija
8/9 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma muksuni painoi 1-vuotiaana 13 kg, vaikka oppi syömään kiinteitä vasta puolitoistavuotiaana niin paljon että sillä oli jotain ravitsemuksellista arvoa

Siis maito kyllä riittää ainoaksi ravinnoksikin 12-kuiselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


aika on otollinen kiinteiden syömisen opetteluun. Jostain kuulin, että 4-6kk:n välillä on tällainen kausi. Jos yli 6kk:n kovasti lykkää kiinteiden aloitusta, niin vauva ei välttämättä huolikaan niitä helpolla.

Vierailija:


Siis eihän nyt kukaan esim. 10kk vauva pärjää pelkällä maidolla! Pitääkö sen sitten juoda jotain 3 litraa maitoa/vrk. Höpön löpön sanon minä, kyllä yli 6kk jo tarvitsee tuhdimpaa mahan täytettä kuin maito.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi