Olen ihastunut nimeen Erkki Jaakob. Pyörtyykö suku jos annan tuon nimen vauvalle?
Kommentit (14)
En tiedä olitko tosissas, mutta musta ihan hyvä nimi.
Eli joko alat kutsumaan poikaasi jo nyt Erkiksi tai sitten vihjailet suvulle tulevan nimen tyylistä.
Minusta ihan kiva nimi. Tunnen yhden pikku Erkin :)
Kokeile pyörtyykö se suku (ja naapurit kanssa).
Mahtais olla aika koomista .. kaikki romahtaa rähmälleen kun pappi lausuu lapsen nimen ;D :D
Tosin harvoinhan se toinen nimi tulee esiin, joten laita vaan, jos tuolla Jaakobilla on jokin syvempi merkitys.
Erkki on tän ajan vauvoilla harvinainen, kun niitä on 50+-ukoissa niin paljon. Mutta Erkki on muotinimi 10-20 vuoden kuluttua, joten ainakaan enää silloin kukaan ei kauhistele poikasi nimeä :-)
Ja ei se nimi miestä pahenna...
Jos olisin saanut vielä pojan, olisi hänestä tullut Erkki. Ja Jaakob toisena nimenä on ihan loistava. Oikeasti, tosi onnistunut nimivalinta.
Suvusta vielä: jos pyörtyvät, en ymmärrä syytä. Pitäisikö pitää kastetilaisuus hiukan väljemmissä tiloissa tai pienemmällä porukalla, niin riittäisi happi kaikille. Tuuletuskin voisi auttaa...
..nauraessani!