Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te, joilla kolme lasta!

Vierailija
27.11.2006 |

Törmäättekö usein puheisiin siitä, kuinka MONTA lasta teillä on? Itselläni on kolme lasta, yksi poika ja kaksi tytöä ja en koe meitä vielä suurperheenä.

Mutta viime viikolla esim. yksi henkilö johon tutustuin, näki minut perheeni kanssa. Hän kyseli, että montako niitä oikein on? (Eikö osaa 3 asti laskea...?) Ja sitten hän kyseli vaatteiden kierrätyksestä, että varmaan teillä jo onnistuukin sisarukselta toiselle kierrättäminen, kun noita tyttöjäkin on NOIN MONTA! Siis haloo, tyttöjä on kaksi...

Saatteko usein päivittelyjä kolmesta lapsesta?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin yks tuttu oli mun äidille sanonut, että " ohoh onpa hän ahkera kun jaksaa olla kolmen kanssa" . No oon mä itseki sitä mieltä että ahkera olenkin...



Ja siitä olen myös samaa mieltä, ettei sitä kolmen kanssa kyllä niin vain lähdetä. Tosin meiltä on niin pitkät automatkatkin joka p aikkaan että se selittyy sillä.

Vierailija
2/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa rekka-autot malttaa pysähtyä ja jättävät vielä ystävällisesti parinkymmenen metrin turvavälinkin. Kerran meni taksi tielle poikittain varmistamaan, että pääsemme turvallisesti yli. Yhden asian olen pistänyt merkille. Naiset ei pysähdy koskaan! Onko se arkipäivän kohtelaisuus niin vaikeaa ja mahdotonta ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille ei varmaan enää lapsia tule, kun on jo tuommoinen suurperhe!

Miten vierailla ihmisillä on olevinaan oikeus sanoa toisista tuollaista?

Itsekään en mioellä meita vielä suurperheeksi, ehkä neljännen lapsen kohdalla jo sanoisin meitäkin suurperheeksi...

Vierailija
4/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselin hieman hölmistyneenä ja totesin, että eikö se ole nykyisin ihan normaali perhekoko ? Taidan liikaa notkua av:lla kun mulle on tullut käsitys, että neljäkin on vielä ihan normaalia.

Vierailija
5/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lapsettomia 3-kymppisiä naisia ollut Nykysuomessa tosi paljon? Oliko jo jopa puolet? Eli sinänsä niin nämä naiset vetävät keskiarvoa paljon alaspäin kun taas me 3-lapsiset vedämme sitä ylöspäin:).



Minun piireissäni ja täällä ruotsinkielisellä rannikkoseudulla on todella yleistä että perheessä on 3 lasta. Minä itse luulen, että se on tarttuvaa:). Siis ihan oikeasti. Kun näkee että noillakin on kolme niin ajattelee että jospa vielä meillekin! Just mun kaveri sai kolmannen.



t. eräs 3 äiti maalta

Vierailija
6/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vaan ihmettelee välillä " onko kaikki sun" kun mulla ikää 22v ja kolme lasta. muuten en oo huomannu mitään..



äiti ja lapset 02, 03 ja 06

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei hirveesti onnitellut, ei edes vauvan syntymän jälkeen :( Ei tietoakaan siitä kiinnostuksesta kuin esikoisen jälkeen, paitsi eräs kaveri -kolmen lapsen äiti itsekin. Hänestä huomasi, että oli vilpittömästi onnellinen ja iloinen puolestamme!



Mutta nyt kun nuorimmainen on pian vuoden, tuntuu olevan ihan luonnollista että meillä on 3 lasta. Kukaan ei ole koskaan olettanut, ettemme viitsisi lähteä esim. kyläilemään, koska lapsia on ' niin monta' . Päinvastoin, eräs kaveriperhe (jossa nyt 3,5v ja 2-kuinen) eivät ikinä ehtineet/jaksaneet/viitsineet minnekään, kun " lapsen kanssa on niin hankala lähteä" :o Me kyllä kyläilemme ja reissaamme yhtä paljon kuin yhdenkin lapsen kanssa :)



Se, mikä minua nyppii, on kauhistelut siitä kun kaikki ovat poikia!! Ja sehän on luonnollisesti meidän oma valinta... muut saavat ' normaalisti' tyttöjä ja poikia :o



Mitäköhän tuumaavat, jos saamme sen neljännen ja sekin olis poika.



lapset -01, -03 ja -05

Vierailija
8/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta ihan positiivisia kommentteja on tullut. Hämmästys on enemmän johtunut siitä, että olen itse nuoren näköinen, vaikka olen 32-vuotias ja toisaalta, kun olen hankkinut myös kaksi tutkintoa ja olen ollut töissä, rakensimme talon eli ihmiset hämmästyvät, miten paljon olen jo ehtinyt :)

Ainoa negatiivinen kommentti on liittynyt siihen, että kahdella nuorimmaisellani on lyhyt ikäero. Eräs nainen päivitteli sitä, että hän ei ymmärrä, miksi ihmiset hankkivat lapsia niin pienellä ikäerolla.... mitäs siihen sitten sanoisi, haluttiin ne niin ja hyvältä idealta on vaikuttanut toistaiseksi....

Olen tosi ylpeä katraastani, mutta en koe sitä miksikään suurperheeksi, itsekin olen 3 lapsisesta perheestä, joten tämä on ihan normaalia minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti ole mitään kielteistä kuullut siihen kolmeen lapseen liittyen, mutta aika monelta juuri tuon " eiköhän teidän perheessä nyt ole lapsia riittävästi" . Tai siis tuohon tyyliin, ei kukaan ole tainnut sitä ihan suoraan sanoa :) Ja myös siitä olen kuullut, että on minulla kuulemma jaksamista, kun on kolme alle kolmevuotiasta - kaksostyttäremme olivat tasan 2,5 pojan syntyessä, nyt tytöt 2 v 9 kk ja poju 3 kk. No, itse asiassa kommentoijat ovat oikeassa. Uhmisten kanssa on jaksamista, vaikka vauva onkin maailman helpoin...



Ai niin, kastepappimme tituleerasi puheessaan meitä suurperheeksi. Itse en meitä suurperheenä pidä.

Vierailija
10/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitten tiedä että miltä 3 lapsen äidin pitäisi näyttää. jäin hieman ihmettelemään että mitä tarkotti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko aina noin kilttejä. Meillä kaksi poikaa 2v ja 4v. ja tyttö 6v. Suurperheeksi meitäkin on kutsuttu vaikka minusta ei vielä olla suurperhe. Jos saisin miehen ylipuhuttua vielä neljänteen niin ehkä sitten voisi ajatella että on suur perhe ja niitä kommenttejakin tulisi enemmän.

Vierailija
12/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


Nykyään on entistä enemmän kokonaan lapsettomaksi jääviä, ne painaa keskiarvoa alaspäin. 3-5 lapsen perheet on nykyisin muotia, kaikki julkkiksetkin hommaa nykyään vähintään 3 lapsen perheen, koska lehdet julkaisee tosi mielellään näitä " meidän lapsperhearkemme on niiiiin ihanaa" - juttuja. Varsinkin, kun on tuo subjektiivinen päivähoito-oikeus, niin lapsenteko on ok hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun meille syntyy kohta neljäs, se vasta suurperhe onkin......

Vierailija
14/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sama pappi sai kutsun tulla kastamaan kolmas lapsi perheeseen, hän tokaisi kirjoittaessaan kastetun nimeä perheraamatun kastetut-kohtaan, että " tässähän on vielä kokonainen sivu tyhjää, mihin saadaan kirjotettua teidän tulevien lasten nimet, kun nyt suurperheelliseksi olette ryhtyneet" .

En kyllä lue kolmea lasta suurperheelliseksi.

Se ärsyttää, että kun meillä on kaksi ekaa tyttöä ja kolmas poika, aika moni tuntuu uskovan, että kolmonen on tehty, että saataisiin se poikakin taloon. Mikä ei kyllä pidä paikkaansa, olisin ollut ihan mielelläni kolmen tytön äiti, vaikka on tuo poikakin ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat miettii sitä esikoisen tekemistä.....;)

Vierailija
16/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan kirjoittanut viestiä 33 -ap

Vierailija
17/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut enemmänkin, mutta luontoäiti on päättänyt toisin. Kun liikun lasteni kanssa, niin kohteliaat ihmiset antavat tilaa sanoen: Ai, teitä onkin noin monta.

Vierailija
18/36 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimahallissa tuli joku mummo kysymään ollaanko myö tarhasta...

Vierailija
19/36 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorimmainen on tosin vasta 8 kk joten ehkä en vielä sitten ole moiseen törmännyt. Tosin onhan 3 aika paljon nykyään, monella kun on vain 1 tai 2 lasta.

Vierailija
20/36 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt kun on kuudes tulossa niin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä