Hei te, joilla kolme lasta!
Törmäättekö usein puheisiin siitä, kuinka MONTA lasta teillä on? Itselläni on kolme lasta, yksi poika ja kaksi tytöä ja en koe meitä vielä suurperheenä.
Mutta viime viikolla esim. yksi henkilö johon tutustuin, näki minut perheeni kanssa. Hän kyseli, että montako niitä oikein on? (Eikö osaa 3 asti laskea...?) Ja sitten hän kyseli vaatteiden kierrätyksestä, että varmaan teillä jo onnistuukin sisarukselta toiselle kierrättäminen, kun noita tyttöjäkin on NOIN MONTA! Siis haloo, tyttöjä on kaksi...
Saatteko usein päivittelyjä kolmesta lapsesta?
Kommentit (36)
Meistä kolme lasta on nykyään aika normaali, eikä todellakaan pidetä itseämme suurperheenä. Jotkut tuppautuvat väkisin meille kylään, kun meidän on kuulemma niin vaikea lähteä mihinkään... Eivät kai siis viitsi laittaa viidelle ihmiselle tarjottavaa, en tiedä. Jotkut puistossakin kyseli aikoinaan kun lapset olivat pienempiä, että onko nuo kaikki sun lapsia.
usein ja joskus myös kommentteja. Pidän kyllä sivistymättöminä sellaisia, jotka päivittelevät lasten lukumäärää. Enhän minäkään ihmettele, että :" Ompa kumma kun teillä nuin vähän lapsia!" Tuntisin itseni hölmöksi jos sekaantuisin tuollaiseen uteluun.
kesällä tapasin kouluaikaisen ystävän ja hän katseli " laumaani" (kaksi tuplarattaissa ja yksi käveli) että onko noi kaikki sun omia?!?! Sitten siunaili kuinka rankkaa yhdenkin kanssa on ollut...mitäs siihen sitten sanot.
Myös kaupoissa joskus mummot pysähtyy päivittelemään, kaikki on nimittäin pieniä, vanhin 5. Mutta olen saanut positiivistakin palautetta, esim naapuri totesi, että on se mukavaa kun nuoret tekee lapsia!
eikä kahta.. No entäs, jos onkin kolme tai enemmän? Oletettiin, että kaikilla on joko yksi tai kaksi lasta.
Hauskinta oli kun kerran eräs puliukko kadun toiselta puolelta huuteli: " Hei rouva, ovatko noi kaikki sun omia" ja myöntävän vastauksen saatuaan, kyllä kehui, että sehän on hienoa.
-ap
Meillä kolme poikaa. Ärsyttää moiset kommentit välillä tosissaan. Itse en koe olevani mitenkään kummajainen. Meillä nämä nuorimmaiset ovat kaksoset. Tuttava kerran päivitteli, et on se ollut sulla rankkaa olla raskaana. Ihmettelin hänelle, et miten niin, raskaana olen ollut kaksi kertaa, siis yhtä monta kertaa kuin hän itsekin. Päiväkodista poikia hakiessani, kerran eräs äiti totesi, otatko ne kaikki.
Ihmeellinen ajatusmaailma joillakin!
Nyt kun on 4 niin saa kyllä kuulla kommenttia. Mutta yksinomaan positiivista!!
Aika usein kyllä joku sanoo, että en olisi itse jaksanut noin montaa lasta...
Olin liikenteessä vain nuorimmaiseni (vajaa vuoden) kanssa ja tämä vanha tuttu tuli vastaan myös vauvan vaunuja työnnellen. Totesi minulle " ihanaa sullakin JO vauva" (olen kohta 28v), sanoin vain,että 2 vanhempaa ovat kotona ja eskarissa... Hän meni aivan hämilleen: " Et ole varmaan sitten muuta ehtinytkään viime vuosina tehdä kuin lapsia..." No joo...mitä nyt opiskellut, ollut töissä, perustanut yrityksenkin, asunut vuosia ulkomailla, aktiivisesti urheilenkin vielä...;) Muutaman vuoden päästä parikin lasta olisi ihan tervetullut! :)
Yhtään negatiivistä kommenttia en ole saanut. Tosin olen sanonut lähes kaikille, että tässäpä onkin sitten meidän kaikki lapset, lisää ei tule...
Varsinkin kun hämmästyvät, että mulla on edes yhtään lasta. Olen kai niin nuoren näköinen, vaikka ikää on yli 30v.
Itse en pidä kolmelapsista perhettäni suurperheenä. Mutta ymmärrän, että kun on pienet ikäerot, harvemmin tapaamistani ihmisistä tuntuu että meidän perheestä on yhtäkkiä tullut hirveän iso. Itse haluaisin vielä pari lasta lisää :)
uusioperheessä viisi lasta.. Arvatkaa onko suut monella ammollaan. Kesälomalla saatiin savolaisen pikkukauppa sekaisin, kun osa huusi äitiä ja osa isiä.. =)
niin eräs mies tuli kysymään: are they all yours? you´ve been very lucky! :)
juu, samaa multakin kysytään, onko nuo kaikki sun ja että montako niitä oikein vielä tulee, kun mennään vaikka kauppaan sisälle. ,mutta luulen että siksi kiinnitetään huomioo kun ikäerot on suht pienet, eli 4v, 3v ja 1/2 v. Ja voi hyvä tavaton mitä päivittelyä Italiassa kun olimme kuukauden siellä. ja bussila jos joskus kulkee jonnekin, niin kyllä saa houmiota osakseen.
Minulla on samanlainen sarja kuin ap:lla. Muistan, kun Hakaniemessä lykkelin kaksosrattaissa kahta isompaa, silloin 1- ja 2-vuotiaita, sain peukutukset laitamyötäisessä olevalta naiselta. Että on pienet välit ja pienet lapset herättää myötätuntoa. Tai kun lentsikassa istui ihan samankokoisia noin 5-7 -vuotiaita rinnatusten kolme ja edessä äiti ja isä vauvan kanssa :-)
Nyt meille yrittää neljäs. Kreikassa mies sai ihailua paikallisbussissa kolmesta penskasta (mieskuntoa?!), itse en oikein kolmen kanssa liikkuessa ehdi ympärille vilkuilla, kun pitää pitää marssijärjestystä yllä.
Kyllä kolme turvaistuina autossa on herättänyt kunnioitusta. Nyt on sellainen auto, ettei takapenkille näe, lapset ajelee tummien lasien takana.
Useampi tenava, kyllä ne pitävät paremmin huolta toisistaan, jos nahistelevatkin joskus. Itsellä on ollut aina jännityksen paikka liikkeellelähtö lauman ja uuden tulokkaan kanssa. Saas nähdä mitä ensi kesänä!
Meillä on kaksi poikaa ja tyttö.