Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten korkea koletroliarvo pahimmalla olla? Yli seitsemän jo aivan liian korkea.

Vierailija
11.04.2006 |

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä vain perinnöllistä hyperkolesterolemiaa sairastavilla kokonaiskolesteroliarvot ovat yli 10 (voivat olla reippaastikin yli 10) . Ja kuolevat yleensä nuorena jos eivät ole hoidossa. Yli 7 on liian korkea arvo nykytietämyksen mukaan. Tavoitearvot ovat: < 5 kokonaiskolesteroli ja < 3 LDL-kolesteroli. Suuremman riskin potilailla (joihin kuuluvat esim. diabeetikot) LDL-tavoite on 2.5, tosin tämä raja on uusimpien tutkimusten mukaan liian korkea ja useimmat asiantuntijat pyrkivät laskemaan korkean riskin potilaan LDL- tason alle 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi