Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä oivaa lasten asiakaspalvelua..

Vierailija
11.11.2005 |

Kävimme tänään kaupassa. Sen seurauksena lähetin allaolevan palautteen kaupan johdolle. Ehkä olen niuho, eikä minulla ole suurempia ongelmia, mutta pahalta tuokin tuntui ja erityisesti autoja rakastavasta pojastaini. Tämä tapahtui Lohjalla Supermarketissa, että jos jollain on kokemuksia tuosta lelumyyjästä.







" Hei!



Haluaisin antaa palautetta. Ei suoranaisesti teidän supermarketillenne, jossa olen aina hyvillä mielin ostoksia tehnyt. Teiltä olen aina saanut hyvää palvelua ja eväät!



Tänään perjantaina 11.11.05 tulimme perheeni kanssa teille ostoksille. Aulassa oli joku lelumyyjä. Meillä on hieman vajaa kolmevuotias poika, joka tietysti heti kiinnostui autoista ja muista leluista, niin kuin lienee tarkoituskin lelumyyjän kannalta.



Poikani oli kuitenkin ottanut meidän huomaamattamme mukaan ulkoa nyrkinkokoisen kiven.. Hän meni se kädessä katsomaan leluja, jolloin miesmyyjä hätisti hänet erittäin sopimattomasti pois. Sanoi vihaisesti jotain että " heti paikalla pois!" Siinä ihmettelin itsekseni, miksei myyjä voinut pyytää kauniisti, sillä poikani on rauhallinen, hieman arkakin ja hän vetäytyi heti surullisena pois. Kohteliaita tapoja tässä nyt muutenkin yritetään opettaa lapselle.



Myyjä sanoi minulle vihaisesti, ettei " yhtään voi ymmärtää tuollaisia vanhempia" . Sanoin tietysti pojalleni, että tuollaisen kiven kanssa ei voi leluja katsella ja otin kiven pois.



Teimme teillä ostokset ja olimme lähdössä pois. Poikaa veti kiinnostus taas autoja katsomaan. Sanoin, että voimme nyt hetken katsoa, sitten lähdetään pois. Sanoin hänelle, että katsoa saa, muttei koskea. Poikani osaa sen taidon jo aika hyvin. Hän on todellakin rauhallisemmasta päästä, ei mikään riehuja (paitsi kotona tietysti. Lelumyyjä katsoi meitä koko ajan tarkasti ja kiukkuisen oloisena.



Leluja tuli myös muutaman vuoden vanhempia lapsia katsomaan leluja, he koskivat ja kokeilivat leluja, myyjä esitteli niitä heille iloisesti.



No, poikani sitten koski yhteen autoon ja se alkoi vilkkua, myyjä tuli vihaisesti paikalle ja sanoi, että " nyt riittää, heti pois!" ja hätisti poikaa kauemmas leluista. Itse olin hetken sanaton, poikani melkein itki. Ja sitten alkoi suututtaa, ilmoitin kovaan ääneen, että " Lähdetään pois, sillä täällä ei näköjään asiakkaita kaivata" . Myyjä _huusi_ vielä perääni, että " joo, nenä pystyyn vaan!"



Kyllä oli äidillä ja pojalla itku kurkussa, kun kotiin menimme. En voi käsittää tuota kohtelua.. Luulisi lelumyyjän tottuneen lapsiin sen verran, että käyttäytyisi kauniisti heitä kohtaan ja osaavan myös hyvät asiakaspalvelun tavat. Tässä tilanteessa ei voi kyllä edes puhua asiakaspalvelusta. Ja miksi toiset lapset saivat katsella ja koskea leluja. Ja miksi olimme silmätikkuina.



En keksi muuta selitystä kuin se, että vaikka olen supisuomalainen, niin näytän hieman ulkomaalaisemmalta tai romanilta. Mutta sehän menee jo rasismin puolelle.



Toivoisin kovasti, että voisitte antaa tämän palautteen myyjälle ja toivoisin tähän myös jonkinlaista selontekoa tai vastinetta.



Kiittäen *** "

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiasian, jos muistutat vähänkin romania, sinua kohdellaan sellaisena ja ikävä kyllä ennakkoluulot ovat syvällä suomalaisten mielessä. Palaute oli oikein hyvä. Toivon todella, että lelumyyjä saa kuulla asiasta pomoltaan.

Vierailija
2/3 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppiaalla/palautteen vastaanottajalla on minkäänlaista järkeä päässä saa lelumyyjä kyllä varmasti kuulla kunniansa. Suututtaa ihan älyttömästi pienen poikasi ja sinun puolesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo käytös johtui esimerkiksi siitä minun ulkonäöstäni, niin sain tuntuvan opetuksen rasismin kohteena olemisesta. Tulipas sekava lause! :D



Olen itsekin asiakaspalvelutyössä lasten ja nuorten kanssa (kouluterkkana) ja haluan kohdata jokaisen asiakkaan mahdollisimman hyvin ja kokonaisvaltaisesti. Ihmisten kanssa työskennellessä tarvitaan herkkyyttä ja iloista mieltä. Näin ei tuolla myyjällä ollut, valitettavasti.



ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä