Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas sitten häävieraina olleet..

Vierailija
18.06.2008 |

jos olette ruokahäissä olleet, mikä on ollut paras häämenu? Kun vähän tuntuu, ettei mikään kelpaa. Varsinkin jos budjetti rajoittaa, on välillä hankalaa miettiä kaikille soveltuvaa kunnon ruokaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääruuaksi voi hyvin olla kanaa/kalaa/kasvista ja alkuun raikkaita salaatteja ja kaloja. liika liha (kaikenmaailman hyytelöviritykset ja pateet) saa mut ainakin yrjön partaalle ja miehetkin valittaa, ettei jaksa sitten muuta, kun liha tukkii mahan totaalisesti.

suosittelen siis vaikka välimeren-tyylistä ruokaa, miksei vaikka antipastoja alkuun

Vierailija
2/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä alkoholiton booli metsän keskellä.



oli ihanat häät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla ihmeellisiä. Tuo täällä nyt pyörivä häämenu on minun mielestäni ihan hyvä. Se on ehkä monesta arkista ruokaa, mutta toisaalta kun se laitetaan pöytään tarjolle, niin siinä on jo monen moista vaihtoehtoa ja varmaan kaikille löytyy jotain, mistä tykkää. Ja minun kokemukseni mukaan esimerkiksi kiusaukset katoavat yleensä seisovasta pöydästä nopeimmin. Ne ovat aina hyviä ja (liki) kaikki niistä tykkää.

Vierailija
4/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on karjalanpaistia, muussia, savukalaa, makaronilaatikkoa jne. jne. jne.

Vierailija
5/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään majoneesimössöjä eikä ihmeellisiä couscousvirityksiä, vaan selkeitä ruoka-aineita.



Ja yksi mitä kammoan, on possunfile ja kermaperunat.... niitä on ollut liikaa.

Vierailija
6/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokin paikalla tekemä rosvopaisti ollut ehdottomasti paras

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin melkoisen monta lautasellista kannoin syömätöntä ruokaa roskiin.

Vierailija
8/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä oli (muistaakseni) vihersalaattia, amerikkalainen vihannessekoitus höyrytettynä, oliiveja, valkoisia papuja, kasvispateeta, lämminsavulohta, possun filettä, lihapullia ja keitettyjä perunoita. Leivät, levitteet, alkoholittomat juomat tietenkin.



Makeat tarjottavat oli sitten nolon runsaat, kun ollaan himoleipureita koko suku.. =0) Mutta ei siitäkään kukaan valittanut..



Vieraissa oli siis niin monenlaista tyyppiä, vegeä, antivegeä, kalanvihaajaa, lapsia, moniallergisia.. Ja siksi tarjoilut vähän paisui, mutta ei tuo nyt tuhottoman kalliiksi tullut tutulta pitopalvelulta, osittain itse tehden. Ja uskoisin, että kaikki löysivät murkinaa riittämiin, ainakin yli jäi tosi paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää sitten häihinkin lähteä perunamuussia ja makaronilaatikkoa syömään. hyvää päivää. no eipä niitä häitä ainakaan ruuan perusteella muistella jälkikäteen.

ei tarvitse olla mitään hienoja erikoisia sörsseleitä ollakseen kuitenkin tyylikästä ja maukasta. sitä kotiruokaa jokainen syö ja laittaa ihan tarpeeksi. minä ainakin OLETAN, että häihin olisi mietitty pikkasen tarkemmin se menu, jotain vähän extrahyvää ja sellaista, mitä nyt ei joka päivä saa.



mutta onhan se jo todettu, että suomalaiset ovat junttikansaa...

Vierailija
10/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan, että on ruokahäät ja sen mukaan lahjakin annetaan, niin on se pettymys jos siellä tarjotaan pelkästään jotain tavallista arkilaatikkoruokaa.



Yleensä olisi hyvä olla:



Possun tai Naudan paistia

perunaa

kastike

lohi kuuluu melkein jokaiseen hääpöytään

lisäksi makaronilaatikko (ilman jauhelihaa)

ehkä kasvisgratiini

lapsille lisäksi: lihapullia, nakkeja

perussalaatti (tom, kurkk, sal)

jokin makaroni/majoneesi/sekamelskasalaatti

kanasalaattia/lohisalaattia (nämä voi ottaa sitten illa uudestaan esille)



Hääkakku, kotijuusto+lakkahillo

(lisäksi halutessa keksejä, kuivakakku, mutta pelkkä hääkakkukin riittää)



Illaksi: karjalanpiirakkaa+munavoi, +noita salaatteja



Kaikki tietysti Hylana tai laktoosittomana tänä päivänä. Ennen kaikkea miehet arvostavat kunnon ruokaa, eikä mitään kasvis/kana systeemejä. Kyllä ne miehet tykkäävät sen mahan saada täyteen eikä jäädä puolivajaaksi.

Varsinkin jos on pitkämatkalaisia niin ei he halua tulla pitkänmatkan takaa maksaa itsensä kipeäksi matkoista, ehkä hotellista ja sitten pääsee syömään kinkkulaatikkoa (tiedetään ettei se ruoka ole häiden kohokohta, mutta kyllä ne vieraat kuitenkin niin ajattelevat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis tarkoitettu että tämmöinen on aika perusruokameny häihin, toki sitten jos rahaa on enemmän niin pysyy paremmaksi ja hienommaksi muokkaamaan, mutta tämä on sellainen menevä eikä niin köyhän oloinen kuitenkaan.

Super hienoihin häihin tulee sitten mukaan nämä hanhenmaksapallerot, pateet ym. kalliit (mielestäni pahat) ruoat, mutta ylläoleva on hyväksi todettu ja moneen makuun. Eikä niin hinnalla pilattu, mutta kuitenkin juhlava.

Vierailija
12/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä muusia ja lihapataa? Oikeasti! Se on kotiruokaa. Musta häissä pitää olla vähän luksusta. Joku sanoi makaroonilaatikon... pitäisin todella junttina tätä vaihtoehtoa häissä. Mutta joo, taitaa olla näitä kulttuurieroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuviini



Siianmätiä, smetanaa ja punasipulia

minikrutongilla



Kirvelillä maustettu lohitartar

pienellä ruisleivällä



Chevré-, omena-, latva-artisokkaterriiniä,

vihersalaattivalikoima ja basilikavinegrettiä



Valkoviini



Kokonaisena paahdettua luomuhäränfileetä

ja punaviinikastiketta



Ruusukaali-, papu- ja sokerihernepaistos



Kermaisia sieniä ja juurespyrettä



Punaviini



Leipävalikoima ja voita



Mansikka-sitruunamoussekakku



Kahvia ja haudutettua teetä



Konjakki / DiSaronno

Vierailija
14/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän menu, joka sai ylistäviä kommentteja:

Kuohuviini

Siianmätiä, smetanaa ja punasipulia

minikrutongilla

t. nro 13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmintä ruokaa ei tarvitse ollenkaan.

Vierailija
16/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vuosientakainen häämenu lähinnä oksettavalta.



Höyrytettyjä sekavihanneksia ja valkoisia papuja?!? : P

Vierailija
17/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n vuosientakainen häämenu lähinnä oksettavalta.

Höyrytettyjä sekavihanneksia ja valkoisia papuja?!? : P

Vierailija
18/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä tekisin, perunat, kasvikset ja esim. broilerin rintapaloja (kasvissyöjille esim. punajuuripihvejä tai jos on varaa soijaleikkeit ja hyvä kermakastike tms. Raikas vihersalaatti, leipää muutamaa sorttia (tuoretta!) ja muutamaa juustoa ja leikkelettä.Juomat sitten mielen mukaan (maito, mehu, vesi, vichy, piimä, kotikalja jne. Kahvila kakku, ja pinetä makeaa sekä esim. sulhaspiirakoita ja se on siinä. Häissä on niin paljon muuta. ja jos suoraan sanotaan, moni yrittää laittaa hienoa rokaa pöytään siinä onnistumatta. Toisaalta ihan lihakeitto-häissäkään en varmasti viihtyisi.

Vierailija
19/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

per vieras yhtään hienompi ja erikoisempi menu?? Etenkin jos käyttää pitopalvelua. Esim. juustolajitelma saattaa nostaa menun hintaa useala eurolla, olisitko valmis maksamaan 300e ylimääräistä siitä ilosta että vieraat saavat myös juustoja?

Joskus se vaan on (kuten meillä) pakko käyttää yksinkertaisia ja halpoja perusruokia, sillä kaukaa tulevien vieraiden takia ruokailu on kuitenkin oltava. Jos joku nyt pettyy siihen että meidän häissä saa "vain tavallista ruokaa" (kuitenkin useaa eri sorttia ja varmasti saa kaikki vatsansa täyteen) eikä mitään hanhenmaksapalleroita, niin se on sitten voi voi, ruokako se juhlan keskikohta onkin, vai pitikös sen olla hääpari?

Vierailija
20/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä kaakossa makaronilaatikko (ilman lihaa) kuuluu AINA hää- ja joulupöytään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän