Kertokaas sitten häävieraina olleet..
jos olette ruokahäissä olleet, mikä on ollut paras häämenu? Kun vähän tuntuu, ettei mikään kelpaa. Varsinkin jos budjetti rajoittaa, on välillä hankalaa miettiä kaikille soveltuvaa kunnon ruokaa.
Kommentit (26)
Ei siis ollut erillisiä alku- ja pääruokia vaan lajitelma erilaisia espanjalaisia pikkuherkkuja.
Mutta en mä nyrpistele nenääni kenenkään hääruuille vaikka ne eivät aina ihan omaan makuun olisikaan. Ei ruoka ole tärkeintä häissä, vaan seura ja tunnelma.
Ravintolassa, pöytiin tarjoiltuna. Hyvää oli, mutta... Meillä kaikilla oli kamala nälkä ennen, aikana ja jälkeen sen syömisen. Ei hyvä, mutta kyllähän me tietty hääparille sitä menua ylistettiin. Oli meinaan maksanut mansikoita kyseisessä ravintolassa.
Häät ovat yleensä sen verran pitkä tapahtuma, että kunnon ruoka on paikallaan. Aika kolkkoa olla häissä, joissa vieraiden vatsat kurisevat nälästä :(. Herkullista se ruoka tosiaan oli. Sitä ei vain ollut tarpeeksi, vaikka ruokalajeja oli useita. Nälkä jäi.
Mielummin yksinkertaisempaa ruokaa yksinkertaisemmissa puitteissa, kuin hieno menu hienossa ravintolassa, jossa ne annoskoot ovat pikkuruisia. Pikku kokkare hienosti asteltuna keskelle jättilautasta ;)
Kuohuviini
Siianmätiä, smetanaa ja punasipulia
minikrutongillaKirvelillä maustettu lohitartar
pienellä ruisleivälläChevré-, omena-, latva-artisokkaterriiniä,
vihersalaattivalikoima ja basilikavinegrettiäValkoviini
Kokonaisena paahdettua luomuhäränfileetä
ja punaviinikastikettaRuusukaali-, papu- ja sokerihernepaistos
Kermaisia sieniä ja juurespyrettä
Punaviini
Leipävalikoima ja voita
Mansikka-sitruunamoussekakku
Kahvia ja haudutettua teetä
Konjakki / DiSaronno
miten lahja ja ruoka tai sen puuttuminen liittyvät toisiinsa, en ymmärrä? Itse olen ollut häissä, missä tarjottiin lihakeittoa, ei mitään muuta ruoaksi. Kasvissyöjän oli aika ikävä istua ruokapöydässä.
Ravintolassa, pöytiin tarjoiltuna. Hyvää oli, mutta... Meillä kaikilla oli kamala nälkä ennen, aikana ja jälkeen sen syömisen. Ei hyvä, mutta kyllähän me tietty hääparille sitä menua ylistettiin. Oli meinaan maksanut mansikoita kyseisessä ravintolassa.
Häät ovat yleensä sen verran pitkä tapahtuma, että kunnon ruoka on paikallaan. Aika kolkkoa olla häissä, joissa vieraiden vatsat kurisevat nälästä :(. Herkullista se ruoka tosiaan oli. Sitä ei vain ollut tarpeeksi, vaikka ruokalajeja oli useita. Nälkä jäi.
Mielummin yksinkertaisempaa ruokaa yksinkertaisemmissa puitteissa, kuin hieno menu hienossa ravintolassa, jossa ne annoskoot ovat pikkuruisia. Pikku kokkare hienosti asteltuna keskelle jättilautasta ;)
josta sai ottaa sen verran kuin halusi. Ruokaa oli riittävästi, sillä sitä jäi vielä jonkin verran yli kotiinkin vietäväksi, joten en usko, että jäi nälkäisiä. Kyse ei myöskään ollut ravintolahäistä, vaan juhlasali, johon sai tuoda oman cateringin ja juomat.
Yksi tykkää toisesta, ja toinen kolmannesta. Me taas olemme enemmän gourmet-ihmisiä, jotka eivät voisi kuvitellakaan laittavansa juhlapöytään makaronilaatikkoa tai karjalanpaistia, vaikka ne hyviä ruokia ovatkin. Eivät vain meidän mielestämme kovinkaan juhlavia.
mitään isompaa lihaa tai muuta en kaipaa.
Noita perinneruokia en kannata, mutta ilmeisesti tämä on makuasia.
oikeasti, olin kerran häissä joissa oli, läskisoosi,makaronilaatikko, perunat, perunasalaatti, lihapullat ja nakit jne. ei niin maukasta. Kakkuunkaan ei oltu tuhlattu, ja juomaksi oli vettä ja mehua, ei edes maljannostoa. Ja parasta, että näihin meni sitten yksi Jussi.. Minusta, joku raikas salaatti, kasvisgratiini, höyrytetyt kasvikset, perunat tai riisi ja jokin liha, kala tai kana, liha systeemi toimii. Paahtopaisti on aina ok, lohi, broilerin rintafileet jne. Hyvää, tuoreista raaka-aineista, näyttävästi esille, se on siinä.