Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas sitten häävieraina olleet..

Vierailija
18.06.2008 |

jos olette ruokahäissä olleet, mikä on ollut paras häämenu? Kun vähän tuntuu, ettei mikään kelpaa. Varsinkin jos budjetti rajoittaa, on välillä hankalaa miettiä kaikille soveltuvaa kunnon ruokaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti, olin kerran häissä joissa oli, läskisoosi,makaronilaatikko, perunat, perunasalaatti, lihapullat ja nakit jne. ei niin maukasta. Kakkuunkaan ei oltu tuhlattu, ja juomaksi oli vettä ja mehua, ei edes maljannostoa. Ja parasta, että näihin meni sitten yksi Jussi.. Minusta, joku raikas salaatti, kasvisgratiini, höyrytetyt kasvikset, perunat tai riisi ja jokin liha, kala tai kana, liha systeemi toimii. Paahtopaisti on aina ok, lohi, broilerin rintafileet jne. Hyvää, tuoreista raaka-aineista, näyttävästi esille, se on siinä.

Vierailija
22/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ollut erillisiä alku- ja pääruokia vaan lajitelma erilaisia espanjalaisia pikkuherkkuja.



Mutta en mä nyrpistele nenääni kenenkään hääruuille vaikka ne eivät aina ihan omaan makuun olisikaan. Ei ruoka ole tärkeintä häissä, vaan seura ja tunnelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa, pöytiin tarjoiltuna. Hyvää oli, mutta... Meillä kaikilla oli kamala nälkä ennen, aikana ja jälkeen sen syömisen. Ei hyvä, mutta kyllähän me tietty hääparille sitä menua ylistettiin. Oli meinaan maksanut mansikoita kyseisessä ravintolassa.

Häät ovat yleensä sen verran pitkä tapahtuma, että kunnon ruoka on paikallaan. Aika kolkkoa olla häissä, joissa vieraiden vatsat kurisevat nälästä :(. Herkullista se ruoka tosiaan oli. Sitä ei vain ollut tarpeeksi, vaikka ruokalajeja oli useita. Nälkä jäi.

Mielummin yksinkertaisempaa ruokaa yksinkertaisemmissa puitteissa, kuin hieno menu hienossa ravintolassa, jossa ne annoskoot ovat pikkuruisia. Pikku kokkare hienosti asteltuna keskelle jättilautasta ;)

Kuohuviini

Siianmätiä, smetanaa ja punasipulia

minikrutongilla

Kirvelillä maustettu lohitartar

pienellä ruisleivällä

Chevré-, omena-, latva-artisokkaterriiniä,

vihersalaattivalikoima ja basilikavinegrettiä

Valkoviini

Kokonaisena paahdettua luomuhäränfileetä

ja punaviinikastiketta

Ruusukaali-, papu- ja sokerihernepaistos

Kermaisia sieniä ja juurespyrettä

Punaviini

Leipävalikoima ja voita

Mansikka-sitruunamoussekakku

Kahvia ja haudutettua teetä

Konjakki / DiSaronno

Vierailija
24/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lahja ja ruoka tai sen puuttuminen liittyvät toisiinsa, en ymmärrä? Itse olen ollut häissä, missä tarjottiin lihakeittoa, ei mitään muuta ruoaksi. Kasvissyöjän oli aika ikävä istua ruokapöydässä.

Vierailija
25/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa, pöytiin tarjoiltuna. Hyvää oli, mutta... Meillä kaikilla oli kamala nälkä ennen, aikana ja jälkeen sen syömisen. Ei hyvä, mutta kyllähän me tietty hääparille sitä menua ylistettiin. Oli meinaan maksanut mansikoita kyseisessä ravintolassa.

Häät ovat yleensä sen verran pitkä tapahtuma, että kunnon ruoka on paikallaan. Aika kolkkoa olla häissä, joissa vieraiden vatsat kurisevat nälästä :(. Herkullista se ruoka tosiaan oli. Sitä ei vain ollut tarpeeksi, vaikka ruokalajeja oli useita. Nälkä jäi.

Mielummin yksinkertaisempaa ruokaa yksinkertaisemmissa puitteissa, kuin hieno menu hienossa ravintolassa, jossa ne annoskoot ovat pikkuruisia. Pikku kokkare hienosti asteltuna keskelle jättilautasta ;)

josta sai ottaa sen verran kuin halusi. Ruokaa oli riittävästi, sillä sitä jäi vielä jonkin verran yli kotiinkin vietäväksi, joten en usko, että jäi nälkäisiä. Kyse ei myöskään ollut ravintolahäistä, vaan juhlasali, johon sai tuoda oman cateringin ja juomat.

Yksi tykkää toisesta, ja toinen kolmannesta. Me taas olemme enemmän gourmet-ihmisiä, jotka eivät voisi kuvitellakaan laittavansa juhlapöytään makaronilaatikkoa tai karjalanpaistia, vaikka ne hyviä ruokia ovatkin. Eivät vain meidän mielestämme kovinkaan juhlavia.

Vierailija
26/26 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään isompaa lihaa tai muuta en kaipaa.



Noita perinneruokia en kannata, mutta ilmeisesti tämä on makuasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi