Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin vaateostoksilla ja totuus iski taas

Vierailija
30.06.2015 |

tajuntaan. Kuvittelen, että olisin ihan ok mitoissa mutta makkaroita löytyy mahasta ja selkäpuolelta. Olen 168cm pitkä ja painoa 68kg. Mikä olisi tehokkain tapa saada n. 5kg pois. Olen yrittänyt lisätä liikuntaa, ei vaikustusta (tai tietenkin huomaan, että jaksan paremmin esim. juosta mutta paino ei liikahtanut mihinkään) riittäisikö jos jättäisin vaalean viljan pois ja vähentäisin sokeria?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi. Sama tilanne, pituutta 2 senttiä enemmän ja painoa 4 kiloa enemmän.

Vierailija
2/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tietenkään voi kukaan ulkopuolinen sanoa tietämättä tarkalleen ruokavaliotasi ja ihmisten kehot vielä toimivatkin eri tavalla. Sinuna jättäisin sokerin ja vaaleat viljat pois kokonaan, siinähän näet mikä on vaikutus ja mihin se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat mitat ja samat ajatukset. Jätin jo pois vaalean leivän, mutta sokeria tulee syötyä edelleen liikaa.

Vierailija
4/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos havittelee hoikkuutta, ihmisen pitää olla välillä nälkäinen, ja sittenkin sammuttaa se nälkänsä yleensä vain kohtuullisella ruokamäärällä. Hirmuisen helposta asiasta on tehty nykyään miljuunabisnestä. Ja liikkuakin olisi hyvä, monestakin syystä, mutta sekään ei kyllä vaadi -vaikka toisin väitetäänkin- niin mitään sykemittareita tai muuta hifistelyä, vaan holttia siitä mitä vielä kestää, mikä rasitus tuntuu vielä siedettävältä, ja sitten sekin että siinä kuuluu hiota, kuuluukin vähän tuntua epämiellyttävältä.

Vierailija
5/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten olis sellanen suunnitelma, että syö vähemmän kuin kulutat?

Vierailija
6/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö Porvoossa vaatekaupoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:20"]Kävitkö Porvoossa vaatekaupoilla?
[/quote]vittu toi porvoo-juttu alkaa tulla jo ulos korvista.

Vierailija
8/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ensiksi ruokapäiväkirjaa ja katso paljonko syöt. kalorilaskuri.fi voi laskea päivän ruokien kalorit. Päiväkirjaa pitämällä näkee myös niin sanotut "energiapiikit". Tuleeko napsittua jotakin päivittäin? Liikunnalla on oikeasti aika vähäinen merkitys, myös pelkällä fiksulla ruokavaliolla voi laihduttaa. Liikunta toki edesauttaa ja tehostaa sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:10"]

Jos havittelee hoikkuutta, ihmisen pitää olla välillä nälkäinen, ja sittenkin sammuttaa se nälkänsä yleensä vain kohtuullisella ruokamäärällä. Hirmuisen helposta asiasta on tehty nykyään miljuunabisnestä. Ja liikkuakin olisi hyvä, monestakin syystä, mutta sekään ei kyllä vaadi -vaikka toisin väitetäänkin- niin mitään sykemittareita tai muuta hifistelyä, vaan holttia siitä mitä vielä kestää, mikä rasitus tuntuu vielä siedettävältä, ja sitten sekin että siinä kuuluu hiota, kuuluukin vähän tuntua epämiellyttävältä.

[/quote]

Mistä tuo miinus, nimittäin puhuin tuossa asiaa ja pelkkää asiaa. No olkaa sen painoisia kuin tahdotte olla, herttaisen yhdentekevää se mulle on, mutta kun se lihominen ei tapahdu purukumin syömisestä tai kahvinjuomisesta vaan siitä että syö ja juo mitä tahansa jatkuvasti enemmän kuin olisi tarve. Olen jopa vähäkalorisen purkan ja kahvin suosijaan törmännyt, ja mulle korostettiin ettei sitten ainakaan kerry painoa lisää... Jep. Ihan miten vaan. Hyvähän se on johonkin panostaa, mutta samaan aikaan söi epäilemättä päivän aikana enemmän kuin olisi ollut tarpeellista.

Vierailija
10/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:48"]

tajuntaan. Kuvittelen, että olisin ihan ok mitoissa mutta makkaroita löytyy mahasta ja selkäpuolelta. Olen 168cm pitkä ja painoa 68kg. Mikä olisi tehokkain tapa saada n. 5kg pois. Olen yrittänyt lisätä liikuntaa, ei vaikustusta (tai tietenkin huomaan, että jaksan paremmin esim. juosta mutta paino ei liikahtanut mihinkään) riittäisikö jos jättäisin vaalean viljan pois ja vähentäisin sokeria?

[/quote]

AV-mammojen mukaan olet normaalipainoinen koska BMI sanoo niin. Vaikka farkkujen vyötärön yläpuolella olisi kaksin käsin kiinni otettavat pelastusrenkaat sinun ei tule laihduttaa sillä olet normaalipainossa. Lisäksi miehet pitävät muodoista ja jos naisessa on jotain mistä ottaa kiinni. Eli esimerkiksi näistä jenkkakahvoista. 

ugh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio auttaa painonpudotukseen, liikunta auttaa kiinteytymiseen.

Vierailija
12/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö liikaa. Ihmiset lihoo kun ne syö liikaa. Yksinkertaista. Kevyttä työtä tekevä aikuinen ihminen ei paljon ruokaa tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa go fat go, ja noudata tarkkaan, ei lipsumista. Max 6 vko ja 4. Viikon vika päivä tankkauspäivä (ei siis mässypäivä vaan pastaa, puuroa, leipää, riisiä saa vetää ilman rajoituksia) Itse pudotin 4 kg 9ei ylipsinoa ennestän) ja mies 8 kg.
Fakta on, että paino ei putoa ilman nälän tunnetta ja ruokamäärän vähentämistä. Pelkkä liikunta ei riitä vaikka edistääkin. Tosta saat vähän annoskokoa, jos et viitsi kunnolla tehdä.

Vierailija
14/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:48"]

tajuntaan. Kuvittelen, että olisin ihan ok mitoissa mutta makkaroita löytyy mahasta ja selkäpuolelta. Olen 168cm pitkä ja painoa 68kg. Mikä olisi tehokkain tapa saada n. 5kg pois. Olen yrittänyt lisätä liikuntaa, ei vaikustusta (tai tietenkin huomaan, että jaksan paremmin esim. juosta mutta paino ei liikahtanut mihinkään) riittäisikö jos jättäisin vaalean viljan pois ja vähentäisin sokeria?

[/quote]

AV-mammojen mukaan olet normaalipainoinen koska BMI sanoo niin. Vaikka farkkujen vyötärön yläpuolella olisi kaksin käsin kiinni otettavat pelastusrenkaat sinun ei tule laihduttaa sillä olet normaalipainossa. Lisäksi miehet pitävät muodoista ja jos naisessa on jotain mistä ottaa kiinni. Eli esimerkiksi näistä jenkkakahvoista. 

ugh

[/quote]

 

Juuri näin! BMIn ollessa normaalirajoissa, voinee olla varma, ettei läskeistä ole välitöntä vaaraa. Ulkonäköasioihin tuo BMI ei sovi silti mittariksi. Siihen sopii vain peili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa parhaiten hiilareiden karsiminen minimiin. Näläntunne häviää melkein kokonaan, sitä sellaista yhtäkkistä huutavaa nälkää ei tule enää ikinä, eikä tarvetta syödä kaikkea minkä kiinni saa. Helpoin ja tehokkain tapa laihduttaa. Ei varmaan sovi kaikille, mutta kannattaa kokeilla.

Vierailija
16/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa sulla on liikaa ravinnossa ja kokonaiskaloreita. Näin veikkaisin.

Vierailija
17/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit vähemmäksi, sokerit kokonaan pois. Tilalle vihanneksia ja protskuja. EI ole nälkä ja paino putoaa kuin itsestään. 

Vierailija
18/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:43"]

Juuri näin! BMIn ollessa normaalirajoissa, voinee olla varma, ettei läskeistä ole välitöntä vaaraa. Ulkonäköasioihin tuo BMI ei sovi silti mittariksi. Siihen sopii vain peili.

[/quote]

Ei nyt ihan näinkään. Vyötärönympärys voi olla ihan liian suuri normaalipainoisellakin. Viskeraalinen rasva on vaarallista kaikille.

Ap:n BMI on 24, eli aika ylärajoilla jo mennään. Kannattaa laskea kaloreita, sillä syöt edelleen liikaa. Sokerin jättäminen ei auta, jos korvaat sokerin muilla ruoilla ja syöt edelleen yhtä paljon (eli liikaa). Sun peruskulutus on varmaan noin 1500 kcal päivässä, joten sen mukaan kannattaa miettiä ruokamäärät. Liikunta ei juurikaan laihduta, vaikka se onkin hyödyllistä. Pidä ruokapäiväkirjaa, niin huomaat, miten paljon syöt.

Vierailija
19/19 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 17:52"]

Hiilarit vähemmäksi, sokerit kokonaan pois. Tilalle vihanneksia ja protskuja. EI ole nälkä ja paino putoaa kuin itsestään. 

[/quote]

 

Hei, Oikeasti niillä hiilareilla ei ole juurikaan merkitystä. Tärkeintä on kalorimäärä. Jos syöt tietyn määrän kaloreita on aivan sama korvaatko lounaan kerran viikossa pullalla.  Tärkeintä on ettei syö liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi