Voi Nolouuuusss!! (Työasiaa)
Siis kuinka paha moka on asteikolla 1-10, jos tekee kirjoitusvirheen lähetettäessä sähköpostia asiakkaalle.
Kyseessä työ valtion virastossa.. Siis kyse ei ollut mistään härskistä mokasta, mutta antaa epäammattimaisen kuvan varmasti!! (ja tässä aloituksessa on varmasti miljoona virhettä, mutta av:lla tyyli on vapaa).
Kommentit (8)
Laita kohtelias korjaus perään ja sillä siisti.
Se osoittaa, että huomasit asian ja korjasit sen.
Hävetä ei tarvitse.
Tuskin kannattaa kauheesti miettiä jotain minimaalista virhettä. Sähköposti nyt ei ole mikään virallinen lomake.
Virheitä sattuu (myös siellä virastoissa) ja vähän virheestä riippuu, kuinka paha moka kyseessä on. En itse lähtisi korjaamaan, mikäli tuo kirjoitusvirhe ei ole omiaan aiheuttamaan jotain sekaannusta siellä vastaanottajan päässä. Ehkä voisit arvioida tilanteen vakavuutta vaikka yhdessä jonkun kokeneemman työkaverisi kanssa?
Mun yliopiston opettajan sähköposteissa on usein pieniä kirjoitusvirheitä. Ja hän on takuuvarmasti älykäs nainen ja korjailee esseitämme työkseen jne. Ne on vaan huolellisuusvirheitä, mä en asiakkaana miettisi yhtään sen enempää tuota. Huomasin, mutta en välittäisi.
En todellakaan lähtisi korjaamaan jotain yksittäistä kirjoitusvirhettä. Sellaisia sattuu, ja niiden korjaaminen sähköpostitse jälkeenpäin on ehkä vähän kummallista. Jos on kiireessä kirjoittanut epäselvästi/sekavasti, voi myöhemmin lähettää pahoittelun ja selvennyksen. Tai jos kirjoitusvirhe muuttaa viestin asiasisältöä. Mutta jos se on pelkkä kirjoitusvirhe, ei ole mitään syytä jäädä miettimään asiaa enempää.
Et ole tainnut koskaan mokata töissä mitenkään?
Aika noloa on lähettää uusi sähköposti jossa pahoittelee kirjoitusvirheitä. Älyhoi!!!
Kyllä se on asteikolla kympin virhe. Siinä meni saman tien sun uskottavuus, jos et edes sen vertaa arvosta asiakasta, että oikolukisit tekstisi.
Riippuu kontekstista ja oliko monta virhettä jne. Jos oikein "paha" moka voithan lähettää uuden viestin, jossa pahoittelen virhettä ja korjaat sen?