Lähihoitajat!! SuPer, Tehy vai JHL?
Mikä näistä vaihtoehdoista on paras?
Kiitos etukäteen vastauksista :)
Kommentit (13)
Olin Tehyssä, vaihdoin Superiin. Ehdottomasti kannattavampi liitto lähihoitajille.
Mä olen JHL:ssä, vaihdoin superista sinne. Syy se, että tällä meidän paikkakunnalla superin liiton edustajat ei tee yhtään mitään ja JHL saa äänensä kuulumaan ja tekee epäkohdille jotain. Kuten vaikka laittomille sijaisuuksien pätkimisille ym. Täällä on liittoa tarvittu monta kertaa, sen verran ketku kaupunki.
Lähihoitajana Super tietysti. Ainut liitto, joka ajaa ainoastaan lähihoitajien asioita. Tehy on sairaanhoitaja/terkka ym amk painotteinen, vaikka siihenkin liittoon jokunen lähihoitaja kuuluu. Kuopiossa super ainakin toimii aktiivisesti ja epäkohtiin puututaan.
Kaikkien pitäisi kuulua yhteen ja samaan liittoon. Vain yhteen kuulumalla työehtosopimuksiin voidaan hakea parannuksia. Nyt kun kaikki kuuluu kuka minnekin, niin mitään todellista ei saa mikään liitto aikaiseksi. Paljon puhetta maailmaan mahtuu, mutta missä teot?
Ainakaan viimeisen kymmenen vuoden aikana, eivät muut ole saaneet mitään aikaiseksi kuin tehy, joiden lakon vuoksi palkat jäsenillään nousivat.
Mitä väliä? Kaikki hyötyy kuitenkin, jos yksi liitto onnistuu jotain neuvottelemaan. Tosin olen sitämieltä, että hoitajille pitäisi olla vain yksi liitto. Mutta nyt hoitajat on hajallaan kolmessa liitossa joten käytännössä ihan sama mihin kuulut.
Olisiko tähän vanhaan ketjuun uusia näkökulmia? Olen valmistumassa ja sekä Tehyssä että Superissa opiskelijajäsen. Nyt pitäisi päättää, kumpaan jään 🤔
Kaikki huonoja vaihtoehtoja, ajavat vain toimitsijoiden muhkeita etuja.
Niin ja siis lähihoitajaksi valmistun, sairaanhoidon osaamisala
En oo ollut muissa liitoissa kun Superissa ja oon ollut tosi tyytyväinen. Meidän luottamusmies on tosi aktiivinen ja liitosta vastataan suhteellisen nopeasti kysymyksiin/tartutaan työpaikan ongelmatilanteisiin.
Tehy. Super on vanhusten hoitajien liitto ja jhl ei ole hoitajien liitto ollenkaan.