Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vl-naiset, henkisen väkivallan kokemuksia?

Vierailija
22.05.2014 |

Kertokaa kaikki.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se pahinta onkin että ei uskalleta nostaa asioita esille. Pahimmista väärinkäytös asioista vaietaan kokonaan.

Vierailija
2/11 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietyllä tavalla ehkä kokenut henkistä väkivaltaa. Riippuu vähän miten sen määrittelee. Minut on tuhat kertaa tuomittu helvettiin meneväksi ja vaikka miksi.. He eivät itse tajua mitä tekevät. Liike vaikenee näistä asioista. Eikä asia vaikenemisella parane.

Tuosta hengellisestä väkivallasta, jos voi niin sanoo niin seurasi ahdistus. Nykyään ahdistun niiden opeista. Silloin kun sitä hengellistä väkivaltaa vielä koin, ahdistus tuli siitä. En ole edes kuin vähän maininnut tuosta ahdistuksesta äidille. Tiedän kuitenkin että äitille se on ihan sama, kun on oma liike kyseessä niin ei hän usko että mitään henkistä väkivaltaa edes tuossa liikkeessä tapahtuisi. En minäkään silloim kun vielä olin vl, nähnyt liikkeessä mitään pahaa, mutta onneeksi Jumala avas mulle silmät näkemään ettei liike tosiaankaan ole täynnä enkeleitä. Päinvastoin.

Nykyään uskon Jumalaan Raamatun opettamalla tavalla ja olen vastaan kirkkoja ja lahkoja=eriseuroja koska Raamattu ne kieltää. Voi kun ihmiset valaistuis näkemään tuon lahkojenkin pirullisuuden. Moni varmaan tulis oikeasti elävään uskoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uskonnosta mitenkään riipu. Monissa avioliitossa/parisuhteissa on pahoinvointia. Onko menty naimisiin tuntematta toista ja havaitaan vasta myöhemmin että ei sovita yhteen.

Vierailija
4/11 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On painostettu kun olen halunnut erota yhteisöstä. Puhutteluja, syyllistämistä, helvetillä pelottelua. 

Vierailija
5/11 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:51"]

On painostettu kun olen halunnut erota yhteisöstä. Puhutteluja, syyllistämistä, helvetillä pelottelua. 

[/quote] Tuttua on. Irtaannuin mieheni kanssa liikkeestä vuosi sitten. Ollaan yritetty "normalisoida" välit sukulaisiin ja vl ystäviin ja pitää silti yhteyttä mutta ei se helppoa ole. Itseä on helpottanut että saatiin tehtyä ratkaisu ja on siltä osin tilit selvinä.

Vierailija
6/11 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo. Enkä tiedä ketään jolla olis. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omakohtaista kokemusta suoranaisesta väkivallasta. Sen sijaan painostusta (rivien välissä tottakai) monilapsisuuteen ja ehkäisemättömyyteen - en ole kokenut sitä väkivaltana, kiusantekona ennemminkin. Itse kannustan kaikkia omakohtaiseen ratkaisuun perhekoossa, sen verran monta raskaudensurkuttelua on tullut kuultua.

En kyllä äkkiseltään hoksaa ketään jolla olisi väkivallan kokemuksia.

Vierailija
8/11 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vl, mutta haluan todeta henkisestä väkivallasta yleisellä tasolla, ja sen huomaamisesta erityisesti. 

 

Minä olin 20 vuotta naimisissa, kunnes mies petti ja jätti. Ymmärsin vasta vuosi eron jälkeen, että avioliitossamme oli henkistä väkivaltaa. Kun en halunnut samoja asioita kuin mies, niin mies aina syyllisti minua. Ja kun minua syyllistetään, niin minä annan vallan toiselle ihmiselle ja teen mitä hän haluaa. 

Eli haluan vain todeta, että myös manipulointi on henkistä väkivaltaa, eikä sitä huomaa kukaan ulkopuolinen, kun sitä ei itsekään oikein tunnista. 

 

Ja miksi sitten en huomannut sitä? Syy tietysti löytyy perhetaustastani. Olen vapaan suunnan, fundamentalistiuskovaisen kodin lapsi. Minua lyötiin raamatulla päähän, kerrottiin mitä minun pitää ajatella ja mitä minun pitää tuntea. Mites olisin osannut paremmin aviomiehen valita kuin samalla kaavalla: valitsin miehen, joka tiesi, miten elämä pitää elää... 

 

Mutta niin vain piti elää yli nelikymppiseksi, ennenkuin itse näki ja tunnisti nämäkin asiat... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:51"]

On painostettu kun olen halunnut erota yhteisöstä. Puhutteluja, syyllistämistä, helvetillä pelottelua. 

[/quote]  Jos se yhtään lohduttaa niin yleensä tuo  meno loppuu sittne kun aikaa on kulunut ja porukat on tottuneet siihen että et ole enää "meikäläinen".

Vierailija
10/11 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on yksi ihan pieleen mennyt asioiden selvittely, jossa koin tulleeni rankasti väärin kohdelluksi, mutta en ala siitä tässä sen enempää. Oleellista oli se, että minun ympärilläni oli ihmisiä, jotka tunnistivat asian oikean tilan ja epäoikeudenmukaisuuden ja sain tuntea rakkautta ja lämpöä heidän taholtaan.Taivaan Isä on myös johtanut niin, etteivät tiemme näiden väärää valtaa käyttäneiden kanssa ole kohdanneet enää jatkossa vaan olen saanut olla rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 08:18"]

Ei ole omakohtaista kokemusta suoranaisesta väkivallasta. Sen sijaan painostusta (rivien välissä tottakai) monilapsisuuteen ja ehkäisemättömyyteen - en ole kokenut sitä väkivaltana, kiusantekona ennemminkin. Itse kannustan kaikkia omakohtaiseen ratkaisuun perhekoossa, sen verran monta raskaudensurkuttelua on tullut kuultua.

En kyllä äkkiseltään hoksaa ketään jolla olisi väkivallan kokemuksia.

[/quote]

 

painostuskokemuksia on kyllä monilla naisilla (ja miehilläkin). Perheväkivalta tapauksissa rauhanyhdistyksellä ei kehoteta hakemaan ulkopuolista apua vaan koitetaan "hoitaa" asia niin että nainen vaan alistuu. Helena Jaakkola on kertonut tästä omien raskaiden kokemustensa valossa:

 

Helena Jaakkola: Mies ja vl-yhteisö murskasivat illuusioni

 

http://freepathways.wordpress.com/2012/11/24/perhevakivalta/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän