Olen tarjoilijana ravintolassa
Ruoka on pahaa ja asiakkaat muistuttaa siitä. Seuraavan kerran kun asiakas pyytää neuvoa niin voinko suositella että ne menee mielummin toiseen ravintolaan? Säästän työnantajani tyytymättömältä asiakkaalta ja minut siitä että on pakko tarjoilla huonoa ruokaa.
Kommentit (5)
Jos haluat pitää työsi niin et voi. Tosin jos teiltä ei löydy sitä ruokaa mitä asiakas etsii voit ohjata paikkaan josta saa.
Ruokalista on asiallinen mutta omistaja valmistaa ruuan ja se tyrii sen aina.
Kutsu se omistaja paikalle, tai ravintolavastaava jos omistaja ei ole tavoitettavissa. Ohjaat asiakkaitten valitukset hänelle. Luulisi omistajan huolestuvan, kun tarpeeksi moni valittaa pahasta ruuasta ja ottavan selvää, mikä on vialla.
Paras vastaus tuli kerran Tallinnassa eräältä tarjoilijalta kun kaverini kysyi kasvisruoka-annoksesta: "pakastekasvis, ei suosittele". Arvostimme hänen rehellisyyttään ja tippasimme hyvin.
Mikä ravintolan ruokalistassa on rempallaan?