Miten sijoittaisit 80t euroa?
Asuntojen hinnat on niin korkealla ja osakesijoittaminen ei kiinnosta, koska en jaksa perehtyä. Tilillä ei kannata pitää, tulee vielä tuhlattua ja rahastoissa on korkeat kulut.
Kommentit (28)
Eikö pankissa ole sijoitusneuvojat jos on ongelmia miten sijoittaisi varansa? Ja rikkaille on omat pankkinsa
Juu, pankin omat sijoitusneuvojat ovat sellaisia mestareita etten kyllä niille säästöjäni anna. Niiden etu ei todellakaan ole asiakkaan etu, muistakaapa miten Åke Blombqvistin säästöt katosivat Nordea pankin sijoitusneuvojan toimesta...
No kyllä vaikeaa jos sijoitusasunto ei käy (liian hankalaa) tonttimaa ei käy ( liian työlästä) metsäosuus ei käy ( ei kiinnosta) osakesäästäminen vaatisi liikaa opiskelua, pankin sijoitusneuvonta on liian ammattitaidotonta ja perintöä on tuossa vielä päälle satojatuhansia..... Ehkä se pankkitilillä makuuttaminen on sitten vaivattominta ja helpointa!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 00:50"]
En kyllä ikinä uskaltaisi sijoittaa Viroon asuntoihin.
En ole AP
[/quote]
miksi et? ovat n. kymppitonnin luokkaa nyt yksiöt/kaksiot ja tuplaavat varmasti arvonsa pian.
Osakkeita ostaisin: Eurokriisi alkaa olla ohi ja taantuma myös.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 18:59"]
Osakkeita ostaisin: Eurokriisi alkaa olla ohi ja taantuma myös.
[/quote]
ja mistäköhän tuon huomaa että taantuma ja eurokriisi on ohi? Onkohan viimeaikaiset uutiset jääneet katsomatta? ;)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 18:59"]
Osakkeita ostaisin: Eurokriisi alkaa olla ohi ja taantuma myös.
[/quote]
ja mistäköhän tuon huomaa että taantuma ja eurokriisi on ohi? Onkohan viimeaikaiset uutiset jääneet katsomatta? ;)
[/quote]
Sen huomaa uutisia ja sijoitusalan analyysejä lukemalla.
Luepa lehdet kuule uudestaan niin huomaat.
Tässä ainakin ihan kansantajuisesti, että Euroopassa loppui just taantuma:
[quote author="melba" time="17.08.2013 klo 19:34"]
Tässä ainakin ihan kansantajuisesti, että Euroopassa loppui just taantuma:
http://www.ess.fi/?article=424918
[/quote]
Persut eivät usko.
EU:han on saatanasta ja tuomittu epäonnistumaan herrat syytää rahaa Kreikalle vali vali uli uli....
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 09:45"]
Mistä saa sijoitusasuntoon luotettavat vuokralaiset, en jaksa alkaa taistella
vuokranmaksusta tms. Haluaisin sellaisen sijoituksen josta olis mahdollisimman vähän huolta ja stressiä...
Se 100t sijoittaja
[/quote]
Kannattaa käyttää vuokravälitystoimistoa. Meillä on aina ollut ihan loistavat vuokralaiset asunnoissa, koskaan ei ole vuokrat myöhässä eikä muutakaan harmia. Maksaahan se tietty vähän, mutta senkin saa verotukseen...
sijoittaisin ainakin pariin pikkuyksiöön Virossa, ehkä Pärnun alueella. Hinnat ovat siellä vielä tosi matalat mutta elintaso ja asuntojen arvo nousee kohisten. 20 vuoden päästä niiden kämppien arvo on jo moninkertaistunut.
Kaikkea rahaa en tietenkään Viroon pistäisi, mutta osan.
Ostaisin tulevan GLA sarjan Mersun kaikilla varusteilla. Se on liian hieno.
Itse varmaan sijoittaisin indeksirahastoihin. Kulut tosi pienet ja hajautus on helppo suorittaa. Lisäksi kannattaa katsoa sellainen rahasto, joka ei maksa osinkoja ulos (kasvuosuus), jos ei tarvitse jatkuvaa kassavirtaa sijoituksista. Näin saa sijoitettua osingot uudelleen rahastoon ilman veroja ja nekin pääsevät ikäänkuin kasvamaan korkoa korolle.
Tietty ihan hyvä vaihtoehto vois olla hajauttaa myös tuo summa. Esim. 30000 sijoitusasunnon käsirahaksi, loput esim. 60 000 velkaa. Sitten 30000 osakeindeksirahastoihin ja 20 000 esim. korkoihin.
Riippuu tietty siitä, että mitä muuta omaisuutta on ja miten pitkä on sijoitushorisontti.
Maksaisin vaimon helkuttiin kämpästä, ostaisin pesää ja uuden moottoripyörän ; D
En kyllä ikinä uskaltaisi sijoittaa Viroon asuntoihin.
En ole AP
Vitonen? Mikä estää tekemästä tuon jo heti? Olisi varmaan onnellista myös vaimollesi.
No mä sijoittaisin osakkaisiin, rahastot varmaan toinen vaihtoehto. Mitään tuottavaa ja superhelppoa vaihtoehtoa ei ole. Asuntosijoittaminen on ainakin vaivalloista joten jos helpompaa kaipaat niin osakesijoitukset tai rahastot. Jos ei mikään käy niin voihan niitä rahoja tililläkin makuuttaa...