Saariston pikku rengastiestä tietävät!
Jos kiertää tuon pikku rengastien, niin voiko käydä niin, ettei mahdu Nauvo-Hanka välillä liikennöivälle alukselle? Kun sinne mahtuu vain 17autoa.. Onko kuinka ruuhkaista näin lomakaudella?
Kommentit (14)
Joo,kysymykseni oli tyhmä, tottakai siis voi käydä niin, ettei mahdu mukaan, tarkoitin lähinnä, että millä todenäköisyydellä niin käy... Mihin aikaan kesästä olitte reissussa, kun jäitte "rannalle"? Onkohan nyt vielä pahin sesonki alkanut?
Me ajettiin viime heinäkuussa pieni rengasreitti läpi ja mentiin iltapäivällä Nauvosta Hankaan. Silloin ainakin kaikki mahtuivat kyytiin. Henkilökunta kertoi, että edellisenä päivänä oli yksi auto jäänyt rannalle. Eli taitaa olla ihan tuurista kiinni, että esim. minkä kokoisia ajoneuvoja lautalle on tulossa. Hyvissä ajoin kun menee jonottamaan niin aika todennäköisesti mahtuu kyytiin.
Kiitos nelonen! Kuinka paljon aiemmin kannattaa mennä jonottamaan? Löytyykö Paraisilta tai Nauvosta hyviä ruokapaikkoja?
Me taidettiin mennä jonottamaan vajaa tunti ennen lähtöä ja silloin edellämme oli n. 5 autoa jo jonossa. Me ei käyty syömässä siellä ollenkaan, joten minulla ei ole kokemusta ruokapaikoista. Rannassa ainakin näytti olevan ruokapaikkoja. Meillä oli sen verran vähän aikaa olla siellä, että haettiin paikallisesta marketista vain välipalaa. Mukavaa matkaa teille!
Satama on autoille melko ahdas, joten auton voi jättää aluksi vaikka vähän syrjemmälle ja tarkkailla satamassa tilannetta ja jonon muodostumista. Sitten vaan autoa hakemaan, kun jonoa alkaa syntymään. Ei tarvitse turhaan autossa odottaa liian pitkään.
Ja siinä ihan laivan lähtöpaikan vieressä on yleinen matkailuneuvonta, siinä työskenneellä henkilöllä oli myös hyvä kokonaiskuva laivalle menevien autojen määristä. Tosin koskaanhan ei tiedä, että paljonko autoja juuri kyseiselle lähdölle on tulossa.
nyt tulee typerä kysymys, mutta maksaako noi lautat jotain? entäs polkupyörät? pääseekö ne ilmatteeksi ja tartteeko jonottaa muiden mukana vai voiko vaan mennä suoraan lautalle?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2013 klo 22:14"]
Kiitos nelonen! Kuinka paljon aiemmin kannattaa mennä jonottamaan? Löytyykö Paraisilta tai Nauvosta hyviä ruokapaikkoja?
[/quote]
Esim toi kohtuu hyvä:
http://www.strandbo.fi/fi/saaristohotellit/hotel_strandbo
ja muitakin on.
Hei!
Näin vinkkinä teille vauva.fi:läiset:
M/S Östern-laiva tarjoaa AV-mammoille perheineen maksuttoman lauttapaikkavarauksen ja matkan tarjoushinnoin. Aikuiset lasten hinnalla ja lapset (alle 11 vuotta) ilmaiseksi. Alennuksen saa, kun osoittaa kirjoittaneensa palstalle viimeisimmän kuukauden aikaan vähintään 100 viestiä. Eli kirjoittamansa viestit on kyettävä näyttämään. Helpoiten tämä onnistuu kuvakaappaamalla.
Lauttapaikka varataan soittamalla etukäteen M/S Östernin taiArchipelago Lines Oy:n puhelinnumeroon. Paikan päällä on siis kyettävä osoittamaan AV-aktiivisuus.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 00:22"]
Hei!
Näin vinkkinä teille vauva.fi:läiset:
M/S Östern-laiva tarjoaa AV-mammoille perheineen maksuttoman lauttapaikkavarauksen ja matkan tarjoushinnoin. Aikuiset lasten hinnalla ja lapset (alle 11 vuotta) ilmaiseksi. Alennuksen saa, kun osoittaa kirjoittaneensa palstalle viimeisimmän kuukauden aikaan vähintään 100 viestiä. Eli kirjoittamansa viestit on kyettävä näyttämään. Helpoiten tämä onnistuu kuvakaappaamalla.
Lauttapaikka varataan soittamalla etukäteen M/S Östernin taiArchipelago Lines Oy:n puhelinnumeroon. Paikan päällä on siis kyettävä osoittamaan AV-aktiivisuus.
[/quote]
Tissivako mammalla näkyviin ja vesirajahame, koko poppoo pääsee ilmaiseksi!
Miksei voisi käydä niin että jää rannalle? En tiedä.
Olen itse mennyt ison rengastien ja jäätiin Mossalan satamaan kun tajuttiin vasta liian myöhään hankkiutua jonoon. Siellä ainakin oli autoja jo tunteja etukäteen odottamassa lähtöä.