Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanokaa, miten mä jaksan laittaa kodin joulukuntoon?

Vierailija
08.12.2012 |

Jouluna on tulossa sukulaisia, joten pikku pakko on jotain tehdä, mutta kun en masennukseltani saa aikaiseksi mitään. En ole alakuloinen, vaan saamaton.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa, hitaasti, edes yksi asia päivässä.

Vierailija
2/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ihmiset konstejanne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistaa masennuksen

Vierailija
4/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pyytää vanhemmiltasi joululahjaksi jouluvalmistelut?

Vierailija
5/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pidän nyt hetken taukoa av:lla kodin viikkosiivouksesta! Joo-o täällä yöllä raivaan, järjestän, pyyhin pölyjä, tiskaan jne. Kun ukko vaan makaa ja kuorsaa sängyssä puhtaissa lakanoissa ,argh! Aamulla aikaisin ylös imurointi, lattioiden pesu, kylppärin pesu, pyykkäystä, kaupassa käynti, ruuan laitto ja lapsista samalla huolehtiminen!! Ekat vieraat tulee klo 12.30...



Ota huone kerrallaan, niin minäkin TAAS aloitin! Tsempiä!

Vierailija
6/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sukulaisille että "suksii vittuun."



Oma joulu, paras joulu.



Ihmre joulstressiä taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sukulaisille että "suksii vittuun." Oma joulu, paras joulu. Ihmre joulstressiä taas.

Vierailija
8/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätät, että jotain on joka päivä tapahduttava. Unohda kaapien siisteys ja sullo tavarat ja roinat kaappeihin ja roskiin. Ei niitä koristeitä niin kauheasti tarvitse olla. Eikös se pelkkä kuusi riitä ja sukulaiset voi auttaa sen koristelemisessa.

Niin ja pyydät, että sukulaiset tuo tuomisina osan jouluruuista tai leipomuksista.

kyllä ne ymmärtää, jos olette masentunut, jos koti ei niin viimisen päälle olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa eikä kiinnosta!

Saunan ja kylppärin sain pestyä ja pari jouluvaloa ikkunaan ja siinä se..Suunnitelmissa oli kyllä kaikki keittiön kaapit ym siivota mutta tuskin tulee tapahtumaan

Vierailija
10/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi riittää ja sitten joulukukkia ja valmiita ruokia.

Kaikkea saa kaupasta, ei tarvitse stressata.Tärkeintä on iloinen mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kattelin jouluruokalistaani. Vähän tuunaan valmista rosollia, teen vihersalaattia, keitän ehkä perunoita ja muut tulee kaupasta tai muuten valmiina. Jos oikein viitseliääksi rupean, ajattelin kokeilla kotijuuston tekoa itse.

Imurointi riittää ja sitten joulukukkia ja valmiita ruokia.

Kaikkea saa kaupasta, ei tarvitse stressata.Tärkeintä on iloinen mieli.

Vierailija
12/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa koko joulua kun olen töis 5 pv aattoon asti. Ensimmäistä kertaa tulis siis joulu omalla perheellä, ei nappaa kun mielestäni jouluna pitää olla ihmisia ympärilla. Jos joku tulis meille joulun viettoon niin silloin varmaan jaksaisin eka kerran yrittaa laittaa joulua. Mut kukaa ei tui niin en ehk laita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pane asiat tärkeysjärjestykseen. Tee yksi kerrallaan suunnitelman mukaan.

Vierailija
14/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä otin esiin KAKSI pojan pienenä tekemää tonttua ja se on siinä ainoa mikä vielä tulee on joulukuusi ja siinä sittten onkin joulua tarpeeksi, perussiivous riittää, kaapit jätän rauhaan.



Ruoat saa valmiina kaupasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on ihan ok, mutta vanhempani ahdistavat siksi että he eivät jätä minua rauhaan vaan haluavat koko ajan puhua minun ongelmistani. Yrittävät auttaa, mutta minusta on ihan kamalaa etteivät he suostu olemaan hiljaa vaan jankuttavat ja jankuttavat. Jos en edes jouluna saa olla puhumatta ongelmistani niin en tiedä mitä teen.



Ainoa tapa jolla pystyn käsittelemään jouluvalmisteluja menemättä paniikkiin on pieni pala palalta. Eilen tein lanttulaatikon paistamista vaille valmiiksi. Viime viikolla ostin savukaloja ja laitoin ne pakastimeen. Sitä edellisellä viikolla tein jälkiruokajäädykkeen ja laitoin sen pakastimeen. Tänään käyn ostamassa lapsille lahjoja ja varmaan muitakin joulutarpeita. Jos jaksan, teen huomenna peruna- ja bataattilaatikon tai jommankumman. Jos en, niin lepään ja olen ajattelematta joulua. On tässä aika monta päivää kuitenkin, eikä niitä jouluruokia nyt niin loputtoman monta ole.



Aion ajatella siivoamista ja koristelua vasta reilun viikon päästä. En siis yksinkertaisesti suostu edes ajattelemaan asiaa, luotan siihen että kyllä siihen sitten pystyy, enkä halua tuhlata yhtään ylimääräistä energiaa siihen ennen sitä.



En edes yritä ostaa aikuisille lahjoja, ja olen pyytänyt ettei kukaan ostaisi minullekaan.



Tsemppiä kaikille.

Vierailija
16/16 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat joulukunnolla?

joulukortitkin pitäisi kohta lähettää ja jopa niiden kirjoittaminen tuntuu ylivoimaiselta. Perusarjen pyörittämisessä on minulle aivan tarpeeksi. Millään ei jaksaisi mitään ylimäääristä. Ja se joululahjojen paketointi. ou nou...