4-v kaverisynttärit
jos kutsuu koko päiväkotiryhmän kotiin (12 kpl 4-5v, suurin osa poikia)
a) kestääkö seinät vai pitäisikö suunnitella ulko-ohjelmaa (ulkona hankalampi valvoa?)?
b) riittääkö 2 kpl aikuisia (minä ja mies)?
c) onko 2 h hyvä aika?
d) parhaat leikkivinkit?
KIITTÄEN :) ensikertalainen
Kommentit (10)
Meillä oli 5 vierasta ja kaikilla vanhempi mukana. Onginta ihan riittävä ohjelmanumero.
a) jos on aidattu piha tms niin miksei osa ohjelmasta ulkona, toisaalta jos on kylmä, teillä menee vaatteiden pukemiseen ja siihen härdelliin aikaa
b) riittää varmaan, mutta ehkä voisitte kutsua myös lasten vanhempia paikalle? Ilmoittaa siis että ovat tervetulleita jos haluavat tulla, näin he hoitaisivat omansa komentamisen.
c)2 tuntia on varmaan hyvä, ei ainakaan pidempään
d) karkkien maistelu sokkona (arvaa mikä karkki), tietokilpailu..?
pitää siis karsia listaa ja miettiä lapsen kanssa tarkemmin ketkä kutsutaan...
Kiitokset silmien avaamisesta!
Kyllä seinien kestävyys on koetuksella, jos on noin monta noin pientä. Joten kaksi aikuista ei riitä, ainakin osalla vieraista olisi hyvä olla äiti tai isä mukana. Meille kahden tunnin synttärit on ollut ihan ok, esimerkiksi synttärikakun syömiseen on mennyt yllättävän paljon aikaa.
Kyllä seinien kestävyys on koetuksella, jos on noin monta noin pientä. Joten kaksi aikuista ei riitä, ainakin osalla vieraista olisi hyvä olla äiti tai isä mukana. Meille kahden tunnin synttärit on ollut ihan ok, esimerkiksi synttärikakun syömiseen on mennyt yllättävän paljon aikaa.
Oma 4v viihtyisi ehkä max 5-6 lapsen porukassa, jos on enemmän, menee liian irtonaiseksi ja villiksi. Tietysti on sitten hankala karsia niistä päiväkotikavereista, kun ei voi jättää vain muutamaa kutsumatta. Kaksi tuntia on varmaan hyvä aika ja neljä aikuista lienee parempi määrä noin pienille lapsille kuin kaksi. Viisivuotiaat tottelee ja osaa jo ihan eri malliin, nelivuotiaat, etenkin pojat, usein vielä vaan riehuu eikä osaa edes pukea itse kunnolla.
a) kestääkö seinät vai pitäisikö suunnitella ulko-ohjelmaa (ulkona hankalampi valvoa?)?
b) riittääkö 2 kpl aikuisia (minä ja mies)?
c) onko 2 h hyvä aika?
d) parhaat leikkivinkit?
a) kyllä pitää sisällä kestää yhen päivän verran seinät tollasta ja voi olla sisäohjelmaa samoin ulko, ulkona alkaa vaan olemaan nyt jo tosi kylmä.. eli ei siellä niin mielellään ole kuin sisällä tai syö edes niin mielellään siellä kylmässä sitten.
b) etteköhän te kahdestaankin riitä.
c) no minusta lisäisin tuota aikaa vielä tunnilla eli 3h olisi hyvä. esimerkiksi synttärit olisi 14:00 - 17:00, ois minusta aika simppeli!
d) no parhaat leikkivinkit... hmm, mitä mulle ekana tuli mieleen niin ainakin se aasinhäntä leikki. ja eiköhän lapset sit jotain keksi itsekin/osaa kertoa mitä haluais tehdä. kannattaa kysyä oisko sillä 4veelläs ideoitas et jos on muiden synttäreillä ollu et mitä niillä semmosia yleisiä leikkejä on siellä ollu. :)
Aina pyydettiin koko ryhmä. Asutaan rivitalossa ja tähän mennessä käynyt hyvä tuuri sään kanssa.
Nyt oli aarteen etsintä, itsetehtyihin karttoihin merkattu rasteja, pari pallopeliä ja syömistä. 2 h vakio. Meillä on ollut aina 3, mutta kahdellakin pärjätään.
Aina pyydettiin koko ryhmä. Asutaan rivitalossa ja tähän mennessä käynyt hyvä tuuri sään kanssa.
Nyt oli aarteen etsintä, itsetehtyihin karttoihin merkattu rasteja, pari pallopeliä ja syömistä. 2 h vakio. Meillä on ollut aina 3, mutta kahdellakin pärjätään.
Aikamoinen härdelli tulee ja vielä noin pieniäkin ovat. Meillä tuon ikäisiä on ollut 5-6 ja aikana 1,5 h.