Ostaisitko 190 000km ajetun auton?
Auto on vajaa 10v. vanha, ja muuten tosi siisti. Mietityttää onko liikaa noi kilometrit. En tiedä autoista mitään!
Kommentit (44)
ja vielä ihan varakkaista ihmisistä kyse ja autona niinkin kalliit mallit kuin Honda Civic.
Ostan aina vain uusia autoja. Huonosti on asiat jos ei ole uuteen varaa.
Vielä huonommin olisi, jos jokainen käytetty auto menisi 10 vuoden jälkeen romuttamoon.
autot romutetaan 6 tai 9 vuoden ikäisinä.
Kalliit ja eksoottiset tietty säilyvät pitempään mutta käyttöautot eivät tuon kauempaa ole ajossa.
eli ikivanha, kilometrit on n 90 000, tämä toimii hyvin ja vierastan noin isoja kilsoja etenkin bensakoneella, Mersut on tietty asia erikseen
Joku diesel ei noista kilometreistä ole moksiskaan, mutta pikku bensakone voi olla toinen juttu. Toinen vaikuttava tekijä on säännölliset öljynvaihdot.
Riippuu auton tarpeesta, auton merkistä, mikä kone jne.
Tuohan ei ole kovin suuri määrä tuon ikäiselle autolle. Itselläni oli aikanaan alle kymmenen vuotta vanha auto ja kilometrejä oli sitä myydessä jo reilut 250tkm. Autossa ei ollut mitään ongelmia.
Onko huollot tehty kunnolla? Toki noilla kilometreillä alkaa kulutusosat (iskarit, kytkin yms.) olla kuluneet. Toki riippuu paljon ajotavoista, mutta niitä on paha tietää etukäteen.
No anyway kannattaa vertailla muiden vastaavien mallien hintaa ja huomioida paljonko haluaa maksaa autosta.
Onhan sitä uusiakin autoja, joita pitää huoltaa koko ajan, ja sitten on autoja joilla on ajettu mahdottomia määriä.
Näin äkkiseltään on vaikea sanoa mitään tarkempaa suuntaan tai toiseen.
Riippu auton historiasta, koneesta ja merkistä jne.
mulle kätetyssä 150 000 on ehdoton maksimi. Jos tietyt isot rempat olisi tehty ja autosi olisi mersu niin voisin harkita, koska ne tunnetusti kestää jopa 500 000 km.
jos kyseessä ranskalainen, italialainen, amerikkalainen tai englantilainen automerkki. Saksalaisten ja japanilaisten kanssa ei mitään ongelmia noilla kilometreillä.
Sinulla on varmaan jokin budjetti siitä, paljonko olet valmis autosta maksamaan?
Laita tuo budjetti autotalli.com hakuun ja katso, millaisia autoja voit rahallasi saada.
Jos auto n.10v vanha ja ajettu 190000km se ei ole paha määrä, kun jaat sen ikävuosille.Eri automerkeilläkin kestävyys on erilaista. Laadukkaampi auto=kestävämpi, kuin alunperinkin halvempi,mutta näissäkin on ne yksilönsä, niin hyvässä kuin pahassa.
Kaiken lisäksi plussaa on se, että autossa mahdollisesti olleet "penikkataudit" on jo huollettu. Itse ostin eilen 196000 ajetun 11v. auton. Näin olen toiminut jo vuosikausia, eikä ole kertaakaan tullut yllättäviä ongelmia. Joka auto voi hajota, ihan uusikin, joten kun varautuu siihen, että kuluvia osia tulee vaihdettavaksi, niin ok. Omassanikin on jo tehty jos jonkinlaista mm. alatukivarsia, palloniveliä, puslia, tulppia, tulpanjohtoja, ilmastoinnin huoltoa/täyttöjä,vesipumppua, etuvetoisessa jakohihnan vaihtoa,(ellei ole ketjuvetoinen) jne..ne kuuluvat asiaan ja tiedän, että seuraavat vastaavat hommat ovat tulossa tietyn kilometrimäärän taas täytyttyä.
Itse ostan mieluummin noin 200000 km ajetun, kuin esim. n.60000-90000km, koska silloin voin jo odottaa, että ensimmäiset "isommat" korjaukset ovat ihan pikapikaa käsillä. Tutki auto kunnolla, lue huoltokirjaa (missä suositukset mm. huoltoväleistä ym.), kysele, katsele, koeaja ja tunnustele ja selvitä auton taustaa myyjältä. Katso konehuoneeseen näkyykö öljytuhruja koneen kyljessä, tippuuko auton alle jotain, kuuluuko koneesta jotain omituisia ääniä, kilisee, kilkuttaa, nakuttaa (no diesel nakuttaa aina) ropisee,rahisee, vinkuu tms...niin silloin voit epäillä jonkin asian olevan pielessä. Koekäytä kaikki mahdolliset sähkölaitteet!!!! kokeile myös miten vaihteet menevät päälle, tuntuuko ajossa jotain outoa vaihtaessa vaihdetta, miten auto kulkee, vetääkö sivuille, risteileekö, vai kulkeeko tukevasti suoraan. Katso myös ettei pakokaasut tule mistään auton alta tms. vääristä paikoista ja tietysti savun väri. Siinä vähän käytännön vinkkejä näin pikaisesti.
se riippuu autosta ja siihen tehdyistä huolloista, jotkut 120 000 ajetut huoltamattomat autot voi tulla paljon kalliimmiksi kuin 200 000 ajetut huolletut autot.
Meillä vaihdettiin just autoa 200 000km on uudessa autossa mittarissa ja huollot tehty ajallaan ja kyllä sillä pitäis vielä monta vuotta ajella. Kilometrit kun ei kerro missään vaiheessa sitä koko totuutta auton huollosta.
Edellisellä oli ajettu reippaasti yli 250 000 ja ei siinäkään mitään vikaa ollut, mutta meni lunastukseen meistä riippumattomasta syystä, muuten oltais sillä vielä ajettu vuosia.
niin ja merkkinä Volvo
auto on huollettu ajallaan ja ruosteeton niin mikäpä ettei.
Ostin juuri vajaa 10 v ja 190000 km ajetun, hyvin huolletun auton. Ja annoin vaihdossa 290 000 km ajetun. Olen oikein tyytyväinen uuteen hienoon autooni. :)
Ostin juuri vajaa 10 v ja 190000 km ajetun, hyvin huolletun auton. Ja annoin vaihdossa 290 000 km ajetun. Olen oikein tyytyväinen uuteen hienoon autooni. :)
Turvallisia kilometrejä sitten vaan.
Just ollaan autoa vaihtamassa ja ehdoton amksimi on 90 000km.
Ostan aina vain uusia autoja. Huonosti on asiat jos ei ole uuteen varaa.
kun en autoista mitään tiedä. en varsinkaan mitään bensakonetta vaikka olis luotettava merkkikin.
ostettiin viime kesänä 4 vuotta vanha ranskis 70 000 ajettu sellaiseen hintaan jolla ois saanu just jonku 190000 ajetun volkkarin. ranskis on tietysti paska, mutta ainakin se on kohtalaisen uusi ja vähän ajettu paska toisinkuin kuin saksalainen
9v. vanhalla diesel Bemulla on ajettu kohtapuoliin 300 000km. Siitä ei taitais saada enää kun lämmintä kättä.. ;) Vaikka ei sillä että hyvää autoa oltais mihinkään myymässä.
Mutta mutta, totta on, että jos on ajettu paljon ja huollot on tehty, niin ei sitä niin kato niitä kilsoja. Meilläkin on kyllä melkein kaikki olennaiset vaihdettu tuohon autoon kun kilometrejäkin on niin paljon. Ja taas kestää. Mm. startti laitettu, kaikenlaista muutakin. Seuraava olis varmaan ilmastoinnin 'korjaus', sitten ei pitkään aikaan tule mitään isompaa projektia.
Sanomattakin varmaan selvää että ei tämän ikäisiin, käytettynä ostettuihin autoihin yleensä enää mitään 'huoltoja' tehdä niinkuin uusiin autoihin.. Siis harva vie säännöllisesti merkkihuoltoon niinkun uutena ostetun auton.
Meillä puoliso hoitaa kaikki huoltamiset ja korjaamiset, on sen verran osaamista onneksi.
Ja jälleenmyyntiarvo riippuu tosiaan myös autonmerkistä hyvin pitkälti.