Ostaisitko 190 000km ajetun auton?
Auto on vajaa 10v. vanha, ja muuten tosi siisti. Mietityttää onko liikaa noi kilometrit. En tiedä autoista mitään!
Kommentit (44)
V70 dieseli Volvon. Entinen taksi ja huollot tehty ajallaan. Oli 5 vuotta vanha ostohetkellä.
Nyt olen ajanu siihen ite 100 000 km. Pientä remppaa ollu, mut hyvin käy ja kukkuuu.
voisin ostaakin. Riippuu autosta ja kunnosta noin muuten.
Olen ostanut auton jolla oli ajettu n. 80000 km, ja se hajosi jo hakumatkalla. Nykyiselläni oli ajettu 160000 kun sen ostin, nyt kilometrejä on reilusti enemmän ja edelleen käy ja kukkuu.
Ostan aina vain uusia autoja. Huonosti on asiat jos ei ole uuteen varaa.
Vielä huonommin olisi, jos jokainen käytetty auto menisi 10 vuoden jälkeen romuttamoon.
Vielä huonommin olisi, jos jokainen käytetty auto menisi 10 vuoden jälkeen romuttamoon.
autot romutetaan 6 tai 9 vuoden ikäisinä.
Kalliit ja eksoottiset tietty säilyvät pitempään mutta käyttöautot eivät tuon kauempaa ole ajossa.
Kalliit ja eksoottiset tietty säilyvät pitempään mutta käyttöautot eivät tuon kauempaa ole ajossa.
Tuhlausta. Sama kuin heittäis rahaa tuulee.
Tuhlausta. Sama kuin heittäis rahaa tuulee.
onko? Kauppa käy ja romuista menee kierrätykseen lähes kaikki, mitään ei tuhlata.
Ja alla on aina uusin, turvallisin, taloudellisin ja takuulla ruosteeton ajoneuvo.
Järjetöntä energian ja luonnonvarojen tuhlausta. Varsinkin metallin kierrätyksessä kuluu paljon energiaa ja läheskään koko autoa ei kierrätetä. Kun autoja huollatetaan ja korjataan suomessa, työllistetään ihmisiä täällä ja se on paljon ekologisempaa. Eri asia, jos aikoo vaihtaa sähköautoon. Polttomoottoriautojen päästöt ja todellinen kulutus ei ole kehittynyt mihinkään katalysaattorin jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 09:54"]
Järjetöntä energian ja luonnonvarojen tuhlausta. Varsinkin metallin kierrätyksessä kuluu paljon energiaa ja läheskään koko autoa ei kierrätetä. Kun autoja huollatetaan ja korjataan suomessa, työllistetään ihmisiä täällä ja se on paljon ekologisempaa. Eri asia, jos aikoo vaihtaa sähköautoon. Polttomoottoriautojen päästöt ja todellinen kulutus ei ole kehittynyt mihinkään katalysaattorin jälkeen.
[/quote]
Kiitos tyhjäpäälle, kun nostit taas monta vuotta vanhan jutun etusivulle. Mitä me tehtäiskään ilman sunlaistasi elämää omaamatonta luuseria?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2012 klo 15:19"]mulle kätetyssä 150 000 on ehdoton maksimi. Jos tietyt isot rempat olisi tehty ja autosi olisi mersu niin voisin harkita, koska ne tunnetusti kestää jopa 500 000 km.
[/quote] Omalla mersullani ajettu 900 000 km eikä ole vielä moksiskaan.
Käytetty auto kannattaa ostaa aina liikkeestä, järkevään hintaan.
Autojen hinnat halpuuntuu lähitulevaisuudessa kun/jos autovero poistuu
Kannattaa katsoa miten autoa on pidetty. Liikkeissä on kaikki vanhat romutkin pesty viimesen päälle mutta sen kyllä näkee tietyistä paikoista jos pesussa on siirrelty sentin paskakerrosta
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2012 klo 15:19"]mulle kätetyssä 150 000 on ehdoton maksimi. Jos tietyt isot rempat olisi tehty ja autosi olisi mersu niin voisin harkita, koska ne tunnetusti kestää jopa 500 000 km. [/quote] Omalla mersullani ajettu 900 000 km eikä ole vielä moksiskaan.
[/quote]
Vaan ton verran. Mun autolla on ajettu 1,8 miljoonaa mailia ja se vaan paranee vanhetessaan. Ei ole tarvinnut kertaakaan edes huoltaa sitä.
Mä luulen, että mun alapään syhyäminen johtuu liian vanhasta autosta!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:12"]
[/quote]
oiekesti? mulla se johtuu meidän kissasta
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:12"]
[/quote]
oiekesti? mulla se johtuu meidän kissasta
[/quote]
vuotaaks se kissakin sitten öljyä?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2012 klo 15:19"]mulle kätetyssä 150 000 on ehdoton maksimi. Jos tietyt isot rempat olisi tehty ja autosi olisi mersu niin voisin harkita, koska ne tunnetusti kestää jopa 500 000 km. [/quote] Omalla mersullani ajettu 900 000 km eikä ole vielä moksiskaan.
[/quote]
Vaan ton verran. Mun autolla on ajettu 1,8 miljoonaa mailia ja se vaan paranee vanhetessaan. Ei ole tarvinnut kertaakaan edes huoltaa sitä.
[/quote]
meidänpä autolla on takanaan jo 2,9 miljoonaa valovuotta ja hädin tuksin tarttee tankata istä,
Käy ja kukkuu. Joku uusi sanonta?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 10:26"]
Käy ja kukkuu. Joku uusi sanonta?
[/quote]
Toi juontuu 1930-luvulta. Eino-eno käytti sitä aina kännissä ollessaan.
350 000 ei ole vielä mitään. Käyttö ratkaisee. Jos auto on täysin virheetön ja huolto ok, on sitä tn myös käytetty nätisti.