Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestä kuin mies? Mistä hitosta nää sanonnat on peräisin?

Vierailija
24.11.2011 |

Kestä kuin mies, älä valita kuin nainen jne jne..

Oikeasti kyrpii tuo miesten rehentely jaksamisillaan, vaikka todellisuudessa ei kestetä juuri mitään. Eikös se yleensä ole nimenomaan nainen joka kestää. Odotukset, synnytykset, imetykset, yövalvomiset, monet työt päällekkäin kotona ja työelämässä..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt useasti.

Vierailija
2/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestä kuin mies, älä valita kuin nainen jne jne..

Oikeasti kyrpii tuo miesten rehentely jaksamisillaan

Hahah, ja nyt nainen valittaa miesten rehentelystä. Jos olisit mies, kestäisit miesten rehentelyn, etkä valittaisi kuin nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs kestämistä siinä rehentelyssä miehillä on..

Vierailija
4/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin oli pakko kestää eikä saanut valittaa. Ihmekös tuo, kun noita peruja SUomessa on niin korkeat itsemurhatilastot varsinkin miehillä, kun eivät saa edes valittaa.

Vierailija
5/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvita kun pieni flunssa niin kuolemaa tehdään. Jos miesten olisi synnytettävä lapset niin oltais kuoltu sukupuuttoon jo alkumetreillä :D

Vierailija
6/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mies oli ns. perheenpää ja nainen heikko, avuton. Niin ne ajat muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika, kun on vielä lapsi; saa itkeä ja valittaa ja juosta äidin helmoihin pakoon pahaa maailmaa!

Näin minä tuon olen aina ymmärtänyt, en sukupuolten välisenä vertailuna!

Vierailija
8/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanottava että miehet kyllä kestävät valittamatta sen minkä kestävät kun taas naiset valittavat kaikesta minkä kestävät. Ehkä siksi naiset kestävät enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on vahvempi sukupuoli.


sitten voisittekin laittaa telaketjunne naulaan, sillä maailma on korjattu.

Vierailija
10/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä miesvaltaisella alalla (kollegoistani n. 98% on miehiä).

Yhdenkään heistä en ole kuullut käyttäneen ap:n mainitsemaa sanontaa muuten kuin vitsinä.

Mies a: "Kestä se kuin mies"

Mies b: "Ok, byyäääääh.. aaarrrghh..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä nalkutusta aina vauvakuumeesta siihen asti kun jälkikasvu muuttaa pois kotoota :) Ei sekään helppoa ole...

Vierailija
12/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli valita ja marise koko ajan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika, kun on vielä lapsi; saa itkeä ja valittaa ja juosta äidin helmoihin pakoon pahaa maailmaa!

Näin minä tuon olen aina ymmärtänyt, en sukupuolten välisenä vertailuna!

Vierailija
14/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika, kun on vielä lapsi; saa itkeä ja valittaa ja juosta äidin helmoihin pakoon pahaa maailmaa!

Jep, lauseen vertaus on poika vs. mies, eikä nainen vs. mies. Mutta joku nainen näki tässäkin lauseessa sovinistista sortoa ja naisen alistamista ja alentamista, ja tod.näk. lasikaton ja naisen valitus on 85 senttiä jne. Eiköhän tämänkin joku liitä naistutkimuksen hömppägraduunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen kuullut tuosta sen naisversion. Olen samaa mieltä kuin joku täällä, että miehet kestää sen minkä kestää valittamatta ja naiset valittaa kaikesta minkä kestää, mutta kestä enemmän. Se oli aika hyvin sanottu :) Pisteet siitä.



Yksi asia mitä miehet ei kestä yhtään on se, kun nainen lähtee, hylkää tai pettää. Nainen menee ulos tyttöjen kanssa ja valittaa koko illan miten kusipää ko. mies oli ja miten kaikki miehet ovat pukkeja. Ystävät nyökkäilevät ja kauhistellen kertovat omat hirvittävän pahat kokemuksensa miehistä :D Kun mennään sukulaisiin, suvun naistenkin kanssa saatetaan haukkua miehet :)



Juttu kalvaa mielessä, mutta ei estä elämää eikä aiheuta sen suurempaa masennusta. Monen miehen olen nähnyt sortuvan sen alle, se kun oli viimeinen pisara ihmiselle, joka ei ole tottunut pukemaan tunteitaan sanoiksi, koska on poikasena opetettu, että miesten pitää kestää.



Hyvä neuvoni kaikille. Valittakaa niin paljon kuin sielu sietää! Vaikka tunteja. Mutta tunnustelkaa hyvin, ketä kiinnostaa, koska niille ei kannata valittaa, joita ei kiinnosta :D Silloin tuntee olonsa vain vielä yksinäisemmäksi, koska tulee "torjutuksi". Jos ei ole yhtään tarpeeksi läheistä ihmistä niin... Hmmm. Yritä puhua asiasta niiden vähemmän läheisten kanssa. He saattavat yllättää avoimuudellaan jakaa kokemuksia ja ystävyytenne samalla syvenee.

Vierailija
16/16 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nauroin tolle: "Naisen valitus on 85 senttiä" :DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä