Vikingin Tukholmasta tullut laiva ajoi satamaan, Silja jäi turvallisuussyistä odottamaan
myrskyn laantumista.
Mitä tästä pitäisi ajatella? Onko Siljalla parempi turvallisuuskulttuuri vai huonommat kipparit?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201112100114937_uu.shtml
Kommentit (9)
Tuossa uutisessahan ei kirjoitettu mitään siitä mitä Viking teki.
Mutta nopeasti ajatellen Vikingin Gabriella ja Mariella on ainakin Siljan Serenadea selvästi pienempiä ja profiililtaan / uivuudeltaan erilaisia ja varmaan niillä on hitusen iisimpi luovia Kustaanmiekka.
Joskus myrskyolosuhteissa myös hinaaja voi auttaa. Silloin toisen on odotettava, jos aikataulu osuu samaan.
Kun tuuli toisella puolella satama-allasta puskee laivaa laituriin, työntää se toisella puolella laivaa laiturista poispäin.
täällä ollaan perillä ison laivan käyttäytymisestä kovalla tuulella, oijjoi sentään!
huomaavaisesti tiedotti takana tulleelle Siljalle kokemuksesta viisastuneena ettei ehkei kannata seurata...
Kun tuuli toisella puolella satama-allasta puskee laivaa laituriin, työntää se toisella puolella laivaa laiturista poispäin.
Tuulisella säälllä Longnäs jää aina väliin, koska laituripaikka on mikä on.
se on nykyään Tallink.
Yhden laivan Tallinkilla aikanaan jo upottivat, kun ajoivat tunnin edellä olleiden OIKEAN SILJAN ja Viikkarin ohi myrskyssä.
se on nykyään Tallink.
Yhden laivan Tallinkilla aikanaan jo upottivat, kun ajoivat tunnin edellä olleiden OIKEAN SILJAN ja Viikkarin ohi myrskyssä.
Kyllä Ruotsin laivat on edelleen Silja linen nimellä. Yrityksen nimi on sitten eri.
nimestä ei väliä olkoon vaikka mikä.
En tiedä eikä oikeestaan kiinnosta.
Matkustan Viikkarilla jatkossakin näistä mustamaalausyrityksistä huolimatta :D