Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko jo ottaa lisää kuumelääkettä?

Vierailija
24.02.2011 |

kova kuume, 39.4 oli klo 15, silloin otin 2 kpl panadol 500 mg. laski 38,1 asti. nyt taas nousee kohinalla, äsken jo 39.02. huomenaamulla lääkäriaika.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään pääsin lääkärille ja kyseessä oli keuhkokuume.



ostin nyt sitten myös buranaa, niin voin vuorotella panadolin kanssa. kiitos neuvoista.t ap

Vierailija
2/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olosi huononee yön aikana, kuume vaan nousee tai tulee jotain muuta oiretta (päänsärkyä, niskan jäykkyyttä, hengitysvaikeuksia tms.) niin päivystykseen jo yöllä. Tarvittaessa vaikka ambulanssilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylittää sitä, että ottaa tuon annoksen kolme kertaa vuorokaudessa.



En muista, olikos siinä jokin sääntö, että tiheämmin sai ottaa, kunhan ei yhteensä ota vuorokaudessa kuin keskimäärin kahdeksan tunnin välein. Muistelisin, että niin taisi olla. (ja se oli kai 6 h se väli)



En varma

Vierailija
4/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenahdistusta ja heikkoutta ollut jo eilisillasta. ja kuumetta. korvatulehdus, astmaa, keuhkoihin sattuu kun yskii. ja nuhaa.

Vierailija
5/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylittää sitä, että ottaa tuon annoksen kolme kertaa vuorokaudessa.



En muista, olikos siinä jokin sääntö, että tiheämmin sai ottaa, kunhan ei yhteensä ota vuorokaudessa kuin keskimäärin kahdeksan tunnin välein. Muistelisin, että niin taisi olla. (ja se oli kai 6 h se väli)



En varma

Vierailija
6/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenahdistusta ja heikkoutta ollut jo eilisillasta. ja kuumetta. korvatulehdus, astmaa, keuhkoihin sattuu kun yskii. ja nuhaa.

Että ehkä olisi parempi mennä päivystykseen jo yöllä- varsinkin jos on perustautina astma. Tuo kuume on sen verran korkea että olis syytä ainakin katsoa CRP.

Ja piti siis sanoa että minimiväli on 6 tuntia vähintään. Panadolin maksimiannos vuorokaudessa on kaikkiaan 4 g eli 2x 500 mg:n tablettia 4 kertaa vuorokaudessa.

Ja 3 on siis sairaanhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran 39.5, otin Buranan ja Finrexinin aamulla ja iltapäivällä lämpö oli laskenut 3 kokonaista astetta eli oli sitten 36.5.

Ei noita lääkkeitä pidä pelätä, jos on kova kuume!

Vierailija
8/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raahata sinne päivystykseen örisevien juoppojen ja ammattitaidottomien lääkärien luokse. huomen aamulla ois työterveyslääkärille aika. onko kuume todell aniin poikkeuksellisen korkea? jos kuumelääkkeellä pärjäisin aamuun? ja astmalääkkeitä mulla on myös. pef-arvot kyllä laskeneet melkein puoleen, mutta niin ne oli jo eilisiltanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raahata sinne päivystykseen örisevien juoppojen ja ammattitaidottomien lääkärien luokse. huomen aamulla ois työterveyslääkärille aika. onko kuume todell aniin poikkeuksellisen korkea? jos kuumelääkkeellä pärjäisin aamuun? ja astmalääkkeitä mulla on myös. pef-arvot kyllä laskeneet melkein puoleen, mutta niin ne oli jo eilisiltanakin.


mutta korkea se on kyllä. Astmaatikolla on kohonnut riski keuhkokuumeeseen ja jos olet sattunut sairastumaan pneumokokkitautiin, se saattaa romahduttaa kunnon hetkessä tosi huonoksi. Ihan jo pelkästään tuo pef:n tipahtaminen olisi syy mennä päivystykseen yölläkin.

Itsehän tuon päätät, menetkö vai et. Minä vain suosittelen.

T: 3

Vierailija
10/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadolin maksimiannos on vain kolme tuollaista annosta vuorokaudessa. Katso vaikka pharmaca fennicasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadolin maksimiannos on vain kolme tuollaista annosta vuorokaudessa. Katso vaikka pharmaca fennicasta!


Ei kylläkään usein, mutta aina joskus.

T: 3

Vierailija
12/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asetyylisalisyylihappo? Ja sitä ja buranaa ei käsittääkseni suositella otettavaksi yhtäaikaa? Eli noita kahta lääkettä kyllä vähän pelkäisin yhdessä otettuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Finrexinin vaikuttava aine ole parasetamoli, eikös se ole asetyylisalisyylihappo? Ja sitä ja buranaa ei käsittääkseni suositella otettavaksi yhtäaikaa? Eli noita kahta lääkettä kyllä vähän pelkäisin yhdessä otettuina.

Vierailija
14/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuume nousi jo 39,61. otin 2 panadolia ja ihmettelen tässä mitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin sortin influenssa

Vierailija
16/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko finrexinin vaikuttava aine parasetamoli, mutta luulisin että ei ole. Siis Finrexinin ottamisesta en tiedä mitään ja minkä kanssa se sopii, en tiedä mitään.



Yllättävä tieto tuo, että jossain annetaan noin suurella annoksella panadolia. Itse olin hiljattain luennolla, jossa sanottiin, että ei saa ottaa enempää kuin maksimiannoksen kolmesti vuorokaudessa, kun tulee helposti vaurioita sisäelimiin suuremmasta annoksesta. Panadol on yllättävän myrkyllinen aine liikaa nautittuna, vaikka sitä pidetään pikkulasten turvallisena lääkkeenä.



Vierailija
17/17 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finrexinin vaikuttava aine on asetosalisyylihappo eli sama kuin aspiriinin. Molemmat ovat tulehduskipulääkkeitä ja niitä ei todellakaan pidä syödä yhtä aikaa. Mutta Finrexiniä ja Panadolia voi siis ottaa yhtäaikaa, samoin kuin esim. Panadol Hotia ja Buranaa.



Panadolia joudutaan joskus antamaan särkylääkeallergikoille, joille ei muut lääkkeet käy, tuolla isolla annoksella eli 4g vuorokaudessa. Se ei ole mitenkään suositeltavaa, mutta edelleen sen vuorokausiannoksen yläraja on se 4 g. Sisäelinten (lähinnä siis maksan) vaurioita harvemmin syntyy vuorokauden tai kahden käytöllä. Tämän pidempään hoitoa ei yleensä jatketa tuolla annoksella.



T: 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän