Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olisit tehnyt tässä tilanteessa?

Vierailija
12.07.2009 |

Tulimme kaupasta ja oltiin ostettu ruokaa sekä karkkipussi, suklaalevy ja suklaapatukka. Tyttömme 1v huomasi tietysti karkit ja alkoi niitä vinkumaan. Tarkoitus oli tehdä ruokaa joten sanoin miehelleni että lapsi saa sitten suklaalevystä muutaman palan sen jälkeen kun on syönyt ettei mene ruokahalu.



Lähdin yläkertaan vaihtamaan vaatteita ja kun tulin takaisin alakertaan niin kas kas tyttö mussuttaa siellä jotain! Kysyin mieheltäni mitä lapsella on suussa ja hän sanoi että antoi muutaman hedelmäkarkin omasta pussistaan ja kun kysyin että miksi niin hän sanoi että no kun se itki!



Minä hermostuin miehelleni ja paiskasin jääkaappiin takaisin kalan jonka olin aikonut paistaa ruuaksi ja sanoin että syötä sitten se suklaalevy lapselle ruuaksi ettei sille tule paha mieli.



Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun mies syöttää lapselle karkkia silloin kuin ei pitäisi, jotenkin ei tunnu tajuavan että lapselle ei ruka maistu jos sen ensin ahtaa täyteen karkkia...



Mitä olisit itse tehnyt?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ton ikäisen kuulu vielä edes tietää mitä se on!



Onnea vaan tulevaisuudessa...

Vierailija
2/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruokahalu parista karkista katoa. Tietystikään miehen ei olisi _tuosta syystä_ pitänyt karkkia antaa, vaan mieluummin kiinnittää lapsen huomio johonkin muuhun. Mutta reaktiosi oli aika vahva rikokseen nähden...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v on jo reilusti yli 1 vuotias mutta en jaksanut niitä kuukausia siihen laittaa. :)



Ja kyllä se nyt karkin tunnistaa ja osaa sitä pyytää, ei me sitä missään pimennossa olla pidetty, muutkin kun syövät karkkia niin ei sitä kokonaan ilman voi jättää. Eikä tarvikaan, kunhan muistaa kohtuullisuuden.



Ja älkää nyt säikähtäkö, meidän perhe on ennemminkin ali- kuin ylipainoinen, tämä pikkutyttökin on käynyt neuvolassa ylimääräisissä kasvuseurannoissa kun on niin pieni ja hentoinen. :)



mutta en pidä siitä että karkkia annetaan miten sattuu ja silloin kun on ruoka syömättä ja jos lapsi KILJUU sitä.



ap

Vierailija
4/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oppii ESIMERKISTÄ, ei siitä miten sanotte että pitäisi tehdä. Jos muu perhe mussuttaa karkkia ennen ruokailua, niin onhan se nyt kohtuutonta jättää lapsi ilman. Pointti on se, että KUKAAN ei syö karkkia ennen sapuskaa!

Vierailija
5/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihän jälkkäriksi syödä vaikka vähän mansikoita ja jäätelöä. Miksi aina pitää ostaa karkkia?

Vierailija
6/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole saaneet karkkia ollenkaan, joten vaikea vastata. Lapsilla karkkipäivä, mieheni ja minä emme syö karkkia.

Mutta jos mies on tehnyt jotain ei-toivottua ja sinä alat paiskoa kaloja jääkaappiin, niin ehkä sinua vituttaa joku muu asia, väsyttää tms. Vähän ylimitoitettua. Ja miksi te ylipäänsä syötte noin paljon karkkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 1 v ei ole karkkia vielä maistanutkaan. Aina kun joku syö jotakin, alkaa vinkuminen silloinkin, kun on juuri syönyt. Nyt kesällä ollaan annettu vaikka pari palollista herneitä, niiden kanssa on kiva räplätä: kun saa palon auki ja kaivettua herneet sieltä, maiskuttaa ne ja vie tyhjän palon roskikseen. Siinä kuluu sopivasti aikaa että aikuinen ehtii syödä voileipänsä tms.



Varoilla on ollut esim. mansikoita, kurkunpätkä, puolikas digestive-keksi ym. ei-niin-epäterveellistä näitä vinkumisia varten, kun joku muu syö.



Vierailija
8/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai se minun asiani ole häntä, aikuista ihmistä kieltää syömästä mitä haluaa!?



Kyllä meillä karkkia kohtuudella syödään, sitä en kiellä, mutta kukaan ei ole ylipainoinen ja muuten syödään hedelmiä yms joten en näe sitä ongelmana.



ap



ps. se ei ollut tässä muuten edes pointtina paljonko meillä syödään karkkia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vähän ylireagoit, mutta se on ihan normaalia jos väsyttää kaupassa käynnin jäljiltä... kyllä meilläkin yli 1v on saanut herkkuja ja silti kelpaa ruoka.... pää asia nyt on kun ei joka kerta saa!

ymmärrän kyllä suuttumuksesi... mutta miehet on tollasia... ei niitä pysty kouluttaan... tuotat itsellesi vaan pahan mielen ja mies kohauttaa hartioita... yritä päästä pois tuosta että reagoit voimakkaasti miehen tekemisiin, helpottaa sullakin olo!

voimahali :D

Vierailija
10/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimahali :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ymmärrä, miksi noin kiivasti. Ei se muutama - hedelmäkarkki olisi sitä nälkää vienyt, kun ruoanlaittokin olisi vienyt aikaa.

Vierailija
12/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä karkkipäivä ja aina vasta ruuan jälkeen. Oisin kans vetänyt herneen nenään palkoineen jos mies ois antanu lapselle karkkia ennen ruokaa. Ihan sama minkä ikäinen lapsi kyseessä. Mies vois mussuttaa karkkinsa salaa jossain lapsilta jos ei osaa odottaa. Ääliöitä noi ukot välillä mutta silti niin rakastettavia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä karkkipäivä ja aina vasta ruuan jälkeen. Oisin kans vetänyt herneen nenään palkoineen jos mies ois antanu lapselle karkkia ennen ruokaa. Ihan sama minkä ikäinen lapsi kyseessä. Mies vois mussuttaa karkkinsa salaa jossain lapsilta jos ei osaa odottaa. Ääliöitä noi ukot välillä mutta silti niin rakastettavia

Vierailija
14/14 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja jaksuja. saa sitä hermostua =)

kyllä se aurinko taas paistaa =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan