verotuksesta kysyttävää...
Eli sellaista kysyisin, että jos ensi vuoden alussa maksetaan palkka joulukuulta 2007, niin lasketaanko se vielä vuodelle 2007 vai 2008 tuloksi? Siksi kysyn, kun tämän vuoden tuloraja on mennyt jo yli, niin lähteekö seuraava palkka kokonaan isolla prosentilla vai jo vuoden 2008 mukaan (vuosiverokortti)!
Kiitos jo etukäteen jos joku osaa kertoa!
Kommentit (4)
Jos joulukuun 2007 palkka maksetaan tammikuussa 2008 se tulee palkansaajalle vuoden 2008 verotukseen tuloksi.
Eli jos palkka maksetaan tammikuun alussa se menee vuoden 2008 tuloksi. Verokorttina käytetetään vuoden 2007 perusprosenttia ja 1.2.2008 alkaen sitten vuoden 2008 verokorttia.
Terkuin palkanlaskija
palkanlaskijalle uuden verokorttisi mikä on siis voimassa 1.1.2008 tällöin palkka lasketaan tämän verokortin mukaan.
Hän on se, joka merkitsee tämän tulon joko 2007 tai 2008 tuloksi. Veikkaan, että laskee sen 2007 puolelle, vaikka maksupäivä onkin 2008 puolella. Sinähän et ole toimittanut vuoden 2008 verokorttiakaan (kun sitä ei ole vielä sinulla).