Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka eivät varsinaisesti " uskossa" , mutta rukoilevat " jotain" ..?

Vierailija
07.09.2007 |

Hankala selittää...Olen kristitty, mutta en uskovainen. En tiedä uskonko jumalaan tai kristinuskoon ylipäätään, olen miettinyt myös kirkosta eroamista joskus.

Mutta joka ilta ristin käteni ja " rukoilen " että meidän perhe saisi olla terveenä, ettei meille tapahtuisi mitään pahaa ja että meidän perhettä suojeltaisiin. En tiedä rukoilenko jumalaa, vai mitä, vai onko se vaan tullut tavaksi " rukoilla" että mitään pahaa ei meille tapahtuisi ja että itse parantuisin nykyisestä sairaudestani.



Taidan olla ihan hukassa uskonasioissa, lapsemme ovat kastettu, mutta emme lue heidän kanssaan iltarukouksia tai muutenkaan kerro jumalasta ym. Mummo lukee iltarukoukset jos lapset siellä yökylässä ja sitä kautta lapset osaavat ne, mutta eivät lue niitä iltaisin kotona. Omat vanhempanikaan eivät ole uskovaisia ja itsekin lapsena opin rukoukset seurakunnan kerhosta ja mummuilta, kotona ei niitä opetettu.

Joskus tulevaisuudessa lapset saavat sitten itse päättää menevätkö rippikouluun vai prometheus-leirille.



Tulipa sekava viesti, kunhan purin ajatuksiani ja ajattelin onko täällä muita samoin ajattelevia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ns. " tullut uskoon" millään lailla, usko on aina ollut olemassa tietyllä tasolla, itsestään selvänä että on olemassa joku korkeampi voima, olipa sen nimi " Jumala" , " Allah¿, " Buddha" , " Kristus" , " Jahve" , " Jehova" tai mikä tahansa. Sitä korkeampaa voimaa minä olen aina rukoillut - ja rukouksiini vastauksen saanut, aina.

Vierailija
2/3 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis rukoilen jotain korkeampaa voimaa, mutta en tiedä mikä se on. Jostain " ylhäältä" kuitenkin pyydän apua ja suojelusta, en vain tiedä tarkalleen mistä... Mutta ehkä se riittää, ehkä sitä ei tarvitsekaan tietää tai miettiä sen kummemmin...



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko Jeesukseen, mutta usein rukoilen varjelusta ylhäältä. Uskon että jonkinlainen korkeampi voima on olemassa, olkoon se sitten vaikka Jumala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan