Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin matkustaa Venäjälle mutta en uskalla. Taidan olla ihan juntti.

Vierailija
29.08.2007 |

Luin lehtijutun Pietarista ja ihan älyttömästi kiinnostaisi lähteä mutta vanhat neukkuennakkoluulot kalvaa: varmasti minut ryöstetään, joka paikassa haisee, ruoka on pilaantunutta ja palvelu surkeaa ja miliisit sakottaa miten haluaa.



Sääli sinänsä, siellä on niin upean näköistä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tosin niin voi käydä missä vaan, mukaan lukien vaikka Jyväskylä) mutta kyllä sä selviät siitä silti. Et vaan kanna paljoa raha amukanasi, kuljet järkevästi kaupungilla jne.



jossain keskivenäjällä tilanne voi olla toinen.

Vierailija
2/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et liiku humalassa pidät tavaroistasi huolta et mene ns. huonoille alueille ja käytät vain virallista taksia jossa sovit kyydin hinnan ennen matkaa jos mittaria ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan aiheesta saa ollakin varovainen. Käymisen arvoinen paikka, siellä on niin monta puolta. Pietarissa ja Moskovassa on kauniit kulissit, mutta se pitää muistaa, että ne ovat kulisseja.



Olen saanut vatsataudin useista ruuista, lähes joka kerta mennyt vatsa ainakin jonkin verran sekaisin. Hyvin usein tarjoilevat esim. keitot haaleina, ne kannattaa pyytää kuumaksi.



Ryöstöt ovat arkipäivää kuten muissakin miljoonakaupungeissa. Tuolla vain on se ongelma, että pahimmat varkaat kulkevat virkapuku päällä. Eli miliisi ei tosiaan ole ystäväsi. Varo niitä.



Taksia ei saa eikä kannata ottaa lennosta. Kannattaa tilata kuljetukset etukäteen. Ja kun otat taksin, sovi tosiaan hinta etukäteen.



Kun lähdet hotellilta, sinulle ei tarjota passiasi takaisin. Se pitää pyytää. Ja silloinkin se kaivetaan sinulle happamin naamoin. Palvelualttiutta ei ole juuri missään, hymyä on tarjoilijalta turha odottaa.



Mutta mielenkiintoinen maa ja kulttuuri. Varaudu kuitenkin eri tavoin kuin Kreikan matkaan....

Vierailija
4/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ikinä ole saanut vatsatautia, edes puolen vuoden asumisen aikana.

Musta esim. New York on paljon pelottavampi paikka kuin Pietari.



Sinne vaan ja sama järki mukana kuin aina matkustellessa. kyllä pärjää!

Vierailija
5/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin järki käteen, kuten muutkin on sanoneet. Vaatetuksella ja olemuksellaan ei välttämättä kannata mainostaa olevansa turisti. Rahat, passit sun muut arvokkaat sellaiseen rahavyöhön vaatteiden alle, kolikoita voi olla taskussa metroa ym. varten. Metrossa todennäköisesti käsi- tai olkalaukku putsataan joltain ennemmin tai myöhemmin, mutta em. varotoimet, niin ei tuu suurta vahinkoa.



Vierailija
6/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä ei ryöstetty, emmekä syöneet pilaantunutta ruokaa. Palvelu oli melko hyvää, riippui siitä missä olimme. Joissain ravintoloissa ei puhuttu lainkaan englantia tai todella huonosti, niissäkin saimme silti hyvää palvelua. Hotellimme oli ihana ja ruoka siellä hyvää. Eikä missään haissut, eikä miliisikään sakottanut.

Voin suositella sinulle Bat-hotellia ja ravintolaakin, kunhan saan nimen mieleeni. Hotelli sijaitsi sivukadulla, mutta oli sitäkin parempi ja sijainti ihanteellinen. Ihan kävelymatkan päässä asemalta, eli ei tarvitse edes jännittää viekö taksi perille.

Vierailija:


Luin lehtijutun Pietarista ja ihan älyttömästi kiinnostaisi lähteä mutta vanhat neukkuennakkoluulot kalvaa: varmasti minut ryöstetään, joka paikassa haisee, ruoka on pilaantunutta ja palvelu surkeaa ja miliisit sakottaa miten haluaa.

Sääli sinänsä, siellä on niin upean näköistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


En, ennen kuin Venäjälle saadaan oikea demokratia.

Vierailija
8/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Suomalaisethan tekevät sinne paljon matkoja, tosin nyt sekin on varmaan vähentynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosin raskaana käydessäni ja hajuaistini oli normaalia herkempi, mutta yhtäkaikki haisi.

Vierailija
10/10 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtavat määrät länsimaisia ja amerikkalaisia risteilyturisteja. Joten jos ne ikäloput mummukatkin uskaltaa kaupungilla kävellä, niin eiköhän suomalaisihminenkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme