Auttakaa nyt
Kysyin jo yksi toinenkin kerta
Mitä eroa on päiväkerholla, perhekerholla ja avoimella kerholla? Mihin voin vaan mennä lasteni 3v ja 1v kanssa?
Kommentit (3)
- seurakunnan perhekerhot:
1-2x / viikko joihin voi tulla äiti/ isä lapsineen- ohjaaja vetää ryhmää- eli alustaa päivän aiheen mukaan, vauvat iastuu sylissä, 2 v ja yli lapsille on samalla lapsiparkki, ilmainen kahvitus, lapsille omat eväät
--------
- seurakunnan päiväkerho: niihin haetaan srk:n kautta hakulomakkeella, 3v -6 v lapsi, 2-4 h maksullista kerhoilua 1x/ viikko sovittuna klo aikana
-------
-avoin päiväkoti:
kunnallinen avoin päiväkoti, avoinna ma-pe, joissa tiettynä klo aikana ohjattua toimintaa- öidit isät mukaan maksaa 0 euroa- mutta sopimuksen mukaan lapsipakrkki maksaa esim. 5 e tunti( hinta vaihtelee)
----------
-päiväkotien kerhot:
kotirouvien/ isien lapsille / niihin haetaan kunnallisen päivähoitotoimiston kautta, 4 h maksimi päivä maksullisia- maksuperheen tulojen mukaan porrastettu
--------
T. ammattikasvattaja
Meinaan noi yksityiskohtaisemmat tiedot vaihtelevat kerhosta toiseen... Mutta jonkun kuvan varmasti vastauksestaan sait ;)
Eri asia, viihtyykö siellä... Meidän perhekahvila ainakin pitäisi nimetä rehellisemmin vauvakahvilaksi - käveleviä lapsia katsotaan vähintäänkin kieroon, eikä niitä siellä pahemmin siis enää nähdä...