Huuto. net asiaa, mitä mieltä ja mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Huusin erästä juttua ja hintavaraus ei ylittynyt. Laitoin heti myyjälle viestin etten halua ostaa. Myyjä vastasi seuraavana päivänä että " kiitos kaupoista, tilinumeroni on xxx, vein ostoksesi jo matkahuoltoon ja voit noutaa sen sieltä! "
Siis mitä? ? ?
En halua ostaa, hv ei ylittynyt, olen ilmoittanut asiasta ja kaiken kukkuraksi tuote on toimitettu ja vielä VÄÄRÄN KAUPUNGIN MATKAHUOLTOON ! ! !
Matkahuoltohan säilyttää tavaroita maksutta 3 vrk, mitä jos ja kun en hae tätä tavaraa sieltä? Tuleeko sieltä mulle laskua?
Mikä ihme näitä myyjiä riivaa kun pitää väkipakolla tunkea tavaraa tulemaan?
Miten tässä nyt pitäisi toimia? Myyjä ei enää vastaa viesteihini.
Kommentit (22)
Tuo palauttaminen voi onnistua ihan puhelimitsekin, jos matkahuoltoon on pitkä matka. Miten ihmeessä se paku menee vielä väärän kaupungin matkahuoltoon?
Kerro teidän tunnukset, kiva seurata palautteita tämän " kaupan" tiimoilta...
t. utelias
Ja kun vielä on toimitettu väärän kaupungin matkahuoltoon niin en TODELLAKAAN viitsi lähteä 50km:n päähän noutamaan ja palauttelemaan. Oman kaupungin mh kun olisi ollut naapurissa.
Negaa ei voi antaa kun hv ei ylittynyt.
Käsittämätöntä toimintaa, itse en lähetä edes sukkaparia ennen kuin maksu tullut tilille.
Vierailija:
Tuo palauttaminen voi onnistua ihan puhelimitsekin, jos matkahuoltoon on pitkä matka. Miten ihmeessä se paku menee vielä väärän kaupungin matkahuoltoon?Kerro teidän tunnukset, kiva seurata palautteita tämän " kaupan" tiimoilta...
t. utelias
ja viereisen kaupungin klo 20.00. Eli kaikki mitkä tulee klo:17.00 jälkeen, menee suoraan toiseen kaupunkiin.
En viitsi meidän tunnuksia antaa, voin infota jatkossa mitä tässä tulee tapahtumaan. Mä oon ihan puulla päähän lyöty!
Ap
ja jonkun hyvän ohjeen miten toimia tuon mh asian kanssa etten joudu rahtia maksamaan.
Laittaisin palautteen joka tapauksessa, neutraalina vaikka jos ei negan ruksaus onnistu.
Itse ilmoitin tyypistä joka ei ottanut yhteyttä viikkoon eikä lunastanut huutoaan ja ylläpito sulki tunnukset heti :)
jota et halua.
Tollasia hupihuutajia ei tarvita ollenkaan.
Laita sitten neutraali palaute, viesti myyjälle, ilmoitus ylläpidolle ja soitto matkahuoltoon. Jos ei palautus puhelimitse onnistu, niin anna paketin olla siellä. Sano, ettet aio sitä hakea, kun sen ei pitänyt sulle edes tulla. Kyllä ne jossain vaiheessa sen palauttaa lähettäjälle.
Enkä minä pitäisi ap:tä hupihuutajana. Itsellekin on käynyt niin, että olen huutanut jotain ja tullut sitten katumapäälle päivän parin päästä ja ollut onnellisen helpottunut, kun joku on korottanut. Eihän tämä sen kummempaa ole. Toki olisin ottanut tuotteen, jos hv olisi ylittynyt ja olisin huudon voittanut, mutta tästähän ei ap:n tapauksessa ollut kyse.
jos on onnellinen kun joku on korottanut sun yli.
Harkitkaa nyt muutama päivä ennenkuin huutelette.
En kyllä itse myyjänä laittaisi tuotetta matkaan jos hintavaraus ei ylity.
Että voin maksaa just sen 5e enkä yhtään enempää.
Sitten tässä on vielä semmoinen juttu että ilmoituksessa luki että tuote sijaitsee kaupungissa x ja minä kaupungissa y. Nyt se V**UN kaappi on siellä samassa kaupungissa kuin myyjäkin, eli kaupungissa x.
Mistään matkahuollon tai muistakaan toimituksista ei sovittu missään vaiheessa ja miksi ihmeessä mä en voisi noutaa tavaraa samasta kaupungista ilmaiseksi myyjän luota? Nyt menen tähän kaupunkiin ja MAKSAN SIITÄ HAEN TAVARAN SAMASTA MH KUIN MIHIN MYYJÄ ON SEN VIENYT! (paitsi etten mene)
Ei niin kun mitään järkeä!
Miksi laittaa hv jos myy kuitenkin sen alle? Eikös hv ole sitä varten että alle sen ei myydä/osteta? Jos mulla on tavarassa hv eikä se ylity niin kyllä mä ihan asiallisesti huutajalta kysyn että haluaako ostaa enkä vaan lähettele tavaraa ympäri kyliä.
No, tiedänpä etten tästälähin huuda yhtäkään tavaraa jossa on hintavaraus. Varkaaksi en viitsi alkaa sillä, että hakisin kaapin enkä maksaisi sitä.
Taidan tehdä niin, että soitan mh:n ja käsen niiden soittaa myyjälle että tulee hakemaan kaappinsa pois.
että se summa mitä tarjotaan, on se mitä on valmis maksamaan. (En tiedä olisiko ap ollut alunperin kuitenkin maksamaan tuon huutamansa summan?) Mutta jos hv ei ylity, en minkään yleensä ole valmis maksamaan enempää eli tuossa tapauksessa minäkin voisin ilmoittaa, että en halua ostaa tuolla pyytämälläsi (eli hv:lla) hinnalla. Tietty näistä voidaan neuvotella ja myyjä joskus laskeekin hintaa, mutta tässä tapauksessa ymmärtääkseni hinnasta ei mitenkään neuvoteltu, vaan myyjä yksimielisesti päätti " myydä" tuotteen ostajalle....
Outoa toimintaa myyjältä joka tapauksessa, oli miten oli.
Mutta totesin myös, ettei tämä sen kummenpaa ole.
15
Vierailija:
jos on onnellinen kun joku on korottanut sun yli.
Näin lukee säännöissä. Ihan sama jääkö hintavarauksesta puuttumaan 0.1e vai 100e. Huuto ei ole sitova eikä ole yhtään mikään pakko ostaa/myydä.
Mitä mieltä asiasta on myyjä, oletko keskustellut hänen kanssaan sen jälkeen kun sait viestin että tuote on " matkalla" sinulle??
vuorokauden päästä vastasi minun lähettämääni viestiin että kaappi on jo matkalla ja ilmoitti tilinumeronsa.
Ei vastaa enää lähettämiini posteihin, puhelimeen, tekstiviesteihin. Eli en tiedä mitä mieltä on.
Yritin soittaa hänelle heti kun sain sähköpostin, ei vastausta. Kun laitoin postia perään että ymmärsikö hän viestini, että en halua ostaa niin hän vastasi siihen että " voit noutaa tavarasi matkahuollosta" .
Eli myyjä on sitä mieltä että ostan kaapin.
No, antaa olla. Olkoon kaapin paikka siellä minne omistajansa on sen vienyt. En meinaa noutaa/maksaa.
Ap
Ilmoitti vaan että tilinumeroni on xxx, 175e. Eikä mitään se kummempaa.
Ap
Ilmoita toki ylläpidolle, selvä väärinkäytös ja johtaa tunnuksen sulkemiseen. Soita mh ja ilmoita et lähettää kaapin takaisin. Laita myyjän tunnukset et tietää varoa. Tollaselta en toivottavasti ikinä huuda mitään.
Lainaus huuto. netin sivuilta:
4. Säännöt
" Mikä on hintavaraus?"
Myyjä voi halutessaan määritellä kohteelle hintavarauksen, joka on alin hinta, jolla myyjä suostuu tuotteen myymään. Hintavaraus on salainen, ja siitä kerrotaan huutajille vain, onko korkein tarjous ylittänyt hintavarauksen, vai vieläkö ollaan varauksen alla.
Alle hintavarauksen tehdyt tarjoukset eivät ole sitovai kumpaankaan suuntaan. Mikäli huutajan tekemä tarjous jää alle hintavarauksen, ei huuto sido häntä. Ellei korkein tarjous ylitä hintavarausta, ei myöskään myyjän ole pakko tuotetta myydä. Tuotteen toki saa huutokaupan päätyttyä myydä, vaikka varaus ei olisikaan ylittynyt.
" Täytyykö ostajan ostaa vaikka hintavaraus ei ylittyisi?"
Ellei hintavaraus ylity, eivät tarjoukset ole sitovia kumpaankaan suuntaan. Myöskään ostajan ei tarvitse ostaa tarjoamallaan hinnalla, jos tarjous ei ylitä hintavarausta.
Eli ihan täysin myyjän moka, oli summa mikä tahansa. Vaikka tuolla 5 eurolla olisi tavaran myynyt niin sinun ei ole mikään pakko sitä ostaa.
Et ole hupihuutaja jos et lunasta tuotetta minkä hintavaraus ei ylity. Asia erikseen jos ylittyy tai ei ole ollut hintavarausta ollenkaan.
Itse en koskaan, en ikinä huuda tuotetta jossa on hintavaraus, paitsi sitten kun jonkun toisen huuto on sen ylittänyt. Näin ei tule näitä kiistoja.
Täytyypi kyllä ihan ihmetellä tuon myyjän motiiveja. Olikohan lähdössä reissuun ja sen takia toimi " yliaktiivisesti" että saat tavarasi varmasti ajoissa? Vai olisko hänellä tosi kova rahapula näin joulun alla ja ajatteli luottaa siihen että maksat varmasti ja näin vielä nopeammin kun hän jo toimitti tuotteenkin?
Meitä on moneen junaan.
kerran saat sen siihen hintaan kun tarjosit niin missä ongelma? sen olisit ollut valmis maksamaan ja nyt sait sen siihen hintaan.
Mitä sä meinaat? Hae tuotteesi ja ole tyytväinen että sait halvalla!
Ihme ruikutusta. et joudu maksamaan kuin sen mitä tarjosit, jäi kuitenkin reilusti alle hintavarauksen. Halvalla sait.
Sitten laittaisin viestin myyjälle, että lähetit sitten, vaikken aikonut ostaa. Sitten marssisin sinne matkahuoltoon ja palauttaisin sen paketin vastaanottajan piikkiin.
Oletko varma, ettei viesti tullut väärälle ihmiselle?