Ilouutisia laktoosi-intolerantikoille!
Taustaksi sen verran että mulla on itselläni pahemman luokan intoleranssi ja vatsa reagoi jopa Valion uusin " laktoosittomiin" tuotteisiin, hylasta puhumattakaan (jota en voi käyttää edes laktaasi- pillereiden kanssa). Jo pieni pala pullaa maitojauheella aiheuttaa ankaran kaasureaktion.
Mun siskolla on sama vaiva ja se oli tässä vähän aikaa sitte sortunu maistelemaan Lidlin GELATELLI-merkkistä saksanpähkinä kermajäätelöä ja ihmetyksekseen totes että vatsa ei reagoinut mitenkään vaikka se ei ole edes vähälaktoosinen vaan ihan norm. tuote. No siitäpä innostuneena minäkin kokeilemaan ja rohkeasti latasin ihan kunnon annoksen (väh. 3 dl) ja totesin että myös mun vatsa kestää kyseistä tuotetta aivan loistavasti. Samaan sarjaan kuuluu myös mansikka ja suklaa jädet. Joten siitä vaan laktoosivammaiset kanssaihmiset rohkeesti kokeilemaan -meillä ainakin toimii. Johtuneeko siitä että ulkomaan maito ei ole niin monella käsittelyllä pilattu kuin tämä kotimainen...
ko. jäde on muuten melkein Mövenpickin veroista ja maksaa muistaakseni n. 1,60 /l...