Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suvussasi geneettisesti periytyviä sairauksia?

Vierailija
23.08.2006 |

Oletko halunnut selvittää oman sairastumisriskisi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen halunnut selvittää onko se myös minulla ja onneksi selvitin sillä olen perinyt sen perinyt.

Tiedänpähän ainakin ettei kannata käyttää hormonaalista ehkäisyä ja raskauksien aikan olen saanut asianmukaisen lääkityksen.

Vierailija
2/7 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan muuten onko chronin tauti periytyvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perii esim riskin sydän ja verisuonisairauksiin vai että on esim diabetekselle altistava geeni vai jotakin sairautta joka periytyy varmasti?

Vierailija
4/7 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että kantajia ei ole, vain sairaita tai terveitä. Sairaus ei kuitenkaan välttämättä ole kovin paha, esim miehestäni lääkärit eivät ole varmoja onko hänellä ko syndrooma vai ei. Jos on, meidän lapsilla on 50% mahdollisuus saada sama syndrooma.

Vierailija
5/7 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeni, mikä aiheuttaa sairauden esim. 70% todennäköisyydellä.

-ap-

Vierailija:


että perii esim riskin sydän ja verisuonisairauksiin vai että on esim diabetekselle altistava geeni vai jotakin sairautta joka periytyy varmasti?

Vierailija
6/7 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Geeni, mikä aiheuttaa sairauden esim. 70% todennäköisyydellä.

-ap-

lapsellamme on yksi mahdollisuus kymmenestä sairastua diabetekseen, osallistuimme hänen syntyessään tutkimukseen jossa geeni huomattiin. Sitä emme tiedä kumman suvusta geeni on tullut, koska kummankaan suvussa ei ole yhtään diabeetikkoa. Muita periytyviä sairauksia senkin edestä. (Allergialääkäri sanoi, että meillä on 25% mahdollisuus saada lapsi joka ei ole moniallerginen, kysyin tätä esikoisen vaikeiden allergioiden aikaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psori " hyppää" yleensä yhden sukupolven ohi. Esim. meidän papalla on ollut, ja mun siskolla on. diabetes tulee hyvänä kakkosena. Testeissä olen käynyt joskus lapsena muttei minulla sitä ollut. Serkuillani on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi