Missä kunnissa on KUNTALISÄ?
Sanokaa niitä kuntia/kaupunkeja missä maksetaan kuntalisää, alle 2-3 vuotiasta lasta kotona hoitaville? Tiedän sitten mihin kuntiin soitella. Tämä on jonkunlaista tutkimustyötä oman kuntamme hyväksi=)
Kiitos.
Kommentit (19)
Vuorohoidon tarpeessa olevien lasten vanhemmille.
jos on vakituisessa työssä ennen hoitovapaata
Ylivieskassakin on samalla lailla ku Lappeenrannassa, MIKÄ ON SUPERTÖRKEETÄ!
aloitin jo soittaan saloon=)
t. ap
Vierailija:
jos on vakituisessa työssä ennen hoitovapaata
Tällä varmistetaan se ettei kuntalisä enää enempää kannusta ketään muutenkin kotona lusmuilevaa jatkamaan yhteiskunana ulkopuolella elelyään.
Laitanpa tästä aloitteen kuntaan.
niin paljon kun vain jaksan tehdä, mutta pätkätöitä. Sijaisuuksia voi joutua tekemään monta vuotta ennen vakituisen paikan saamista.
Pankissa lainaa hakiessa hoitajat katsotaan vakituisessa työsuhteessa olevana, koska töitä on mutta vakituista ei.
t. ap
ehdollinen tosin, eli pitää olla vakituinen työ/ollut 2 vuotta pätkätöissä/opiskelija/mies ei saa olla kotona tms.
Mä koen tuon syrjivänä jo senkin vuoksi, että on aloja, joilla vakipaikkoja ei heru kellekään, vaikka olisi ollut työssä miten kauan. Ja toisekseen syrjii nuoria äitejä, koska vakipaikat on yleensä yli 30-vuotiaiden ylellisyyttä. Kuitenkin ollaan huolissaan ensisynnyttäjien keski-iän nousemisesta, ja sitten tehdään tällaisia ristiriitaisia päätöksiä.
Ja tuntuu, että näin jää ne kaikkein köyhimmät perheet ilman kuntalisää. Vakitöissä ollut on kuitenkin ehtinyt ehkä saada jo jotain säästöönkin, toisin kuin pätkän töissä, pätkän työttömänä ollut.
Antaisivat vaan sen lisän kaikille, sillä päiväkotipaikka maksaa kunnalle monin verroin, kuin pieni hoitolisä. Kummaa logiikkaa, en voi ymmärtää...
Ollaan tätä luennoilla monta kertaa käsitelty ja ihmetelty.
t. yhteiskuntapolitiikan opiskelija
kunhan pystyy jotenkin osoittamaan että niitä on säännöllisesti tehnyt tms.
olen täysin sinun kanssa samaa mieltä, eikö tuo ole syrjimistä työttömiä jne kohtaan..(huom. pätkätyön tekijöitä). niin kuin kirjoitin hoitoalalla niitä on. voiko asiaa viedä lääninhallitukselle?
itse vedän kunnassamme kuntalisä asiaa... ei siitä enempää, kohta paljastun, hih ;)
t. ap
oikeastaan vain työpolitiikkaan...
Hienoa,että täällä on ihmisiä toimimassa asian puolesta, en ollutkaan siitä tietoinen... :)
t. 23 edelleen
Eikös ne aja muutakin asiaa, kuin pelkästään tasarahamallia.
Pitäisi kysyä/ehdottaa, että lape järjestäisi jotain toimintaa epäreilujen kuntalisäehtojen karsimiseksi, kun samaa ongelmaa näkyi olevan niin monessa kunnassa!
t. vieläkin 23
tämä vain on hiukan huono paikka.
vinkki, jos nurmossa asut, niin emme kaukana asu toisistamme;)
ap
Onko sulla mailia, jonka osoitteesta ei käy nimi ilmi? Mä en viitsi laittaa netikan " kokonimi-osoitetta" tai yliopiston osoitetta tänne, mutta jos sullakaan ei ole anonyymia mailia, niin voin tekaista sellaisen ja laittaa kohta tänne...
Olisi tosi kiva kuulla, mitä on tekeillä! :)
tulee siis yhteen, jätin nuo välit linkittämisen takia.
alkaa toimia parin minsan kuluttua.
ap
Tietääkseni myös Perttelissä perhekohtaista ja oisko Muurlassakin tai sit sinne on vasta ens vuoden alusta tulossa